چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ |
همانگونه که گفته شد در منابع حدیثی اهل سنت روایات صحیح السند فراوانی وجود دارد که پیامبر فرمود فاطمه پاره تن من است . هر که او را بیازارد مرا آزار داده است . ( کلیک کنید ) قرآن نیز می فرماید : الأحزاب : 57 إِنَّ الَّذینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهیناً بى گمان، کسانى که خداوند و پیامبر او را آزار مى رسانند، خداوند آنان را در دنیا و آخرت لعنت کرده و برایشان عذابى خفّت آور آماده ساخته است . و ما در منابع اهل سنت می بینیم که حضرت ابوبکر و عمر ، کاری کردند که باعث شد حضرت فاطمة الزهراء ( سلام الله علیها ) از آنان آزرده خاطر شده و تا انتهای زندگی با آن دو نفر قهر بودند . بزرگان اهل سنت نقل کرده اند که پس از رحلت پیامبر و اتفاقات ناگواری که رخ داد : فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِی بَکْرٍ فِی ذَلِکَ فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُکَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّیَتْ وَعَاشَتْ بَعْدَ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ سِتَّةَ أَشْهُرٍ فَلَمَّا تُوُفِّیَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِیٌّ لَیْلًا وَلَمْ یُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَکْرٍ پس فاطمه از ابی بکر آزرده خاطر شد . پس از او کناره گرفت و دیگر هیچ گاه با او سخن نگفت تا اینکه وفات کرد . پس هنگامی که فاطمه وفات یافت ، شوهرش علی شبانه او را به خاک سپرد و ابوبکر را باخبر نکرد . اسناد معتبر اهل سنت : ادامه مطلب ... [ دوشنبه 92/2/30 ] [ 10:32 صبح ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
[ شنبه 92/2/28 ] [ 10:12 صبح ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
علمای اهل سنت اصرار دارند که بگویند علی بن ابی طالب ، حکومت جناب ابوبکر و جناب عمر بن خطاب را مشروع میدانست و آنان را قبول داشت . اما وقتی به منابع معتبر و احادیث صحیحه اهل سنت مراجعه میکنیم در میابیم که حضرت علی هیچ گاه حکومت اینها را قبول نداشت و آنان را غاصب خلافت میدانست . در منابع معتبر اهل سنت ماجرایی بیان شده است که علی بن ابی طالب و عباس بن عبدالمطلب بر سر قضیه ای نزد عمر بن خطاب بودند . در این حال عمر بن خطاب با عصبانیت گفت : وقتی پیامبر از دنیا رفت و ابوبکر گفت که من جانشین پیامبر هستم ، شما او را کذاب ، گنهکار ، فریبکار و خائن دانستید : « فلمّا توفّی رسول اللّه قال أبو بکر : أنا ولیّ رسول اللّه ، فرأیتماه کاذباً آثماً غادراً خائناً » و هنگامی که ابوبکر از دنیا رفت ، من گفتم که من ولیّ ابوبکر هستم و شما مرا نیز کذاب ، گنهکار ، فریبکار و خائن دانستید : « ثمّ توفّی أبوبکر فقلت : أنا ولیّ رسول اللَّه و ولیّ أبی بکر ، فرأیتمانی کاذباً آثماً غادراً خائناً » -------------------------- اسناد اهل تسنّن : ادامه مطلب ... [ چهارشنبه 92/2/25 ] [ 12:17 عصر ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
از روایات متواتر شیعه و سنی روایتی از پیامبر است که فرمود : علی مع الحق والقرآن ، و الحق و القرآن مع علی ، ولن یتفرقا حتى یردا على الحوض علی به همراه حق و قرآن است و حق و قرآن به همراه علی هستند . و هیچ گاه از هم جدا نمی گردند تا اینکه نزد من وارد بر کوثر گردند . این ورایت نزد اهل سنت متواتر و کاملاً صحیح السند است . در ادامه اسناد آن را بیان خواهیم داشت . ادامه مطلب ... [ دوشنبه 92/2/23 ] [ 8:7 عصر ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
قال رسول الله : یا عَلی أنتَ مِنّی بِمَنزِلَةِ هارونَ مِن موسى إلّا أنــَّهُ لا نَبِیَّ بَعدی پیامبر فرمود : ای علی ؛ منزلت تو نسبت به من ، منزلت - شأن - هارون است نسبت به موسی ، جز اینکه بعد از من پیامبری نخواهد آمد . این روایت را همه ی علما و دانشمندان اهل سنت قبول دارند و در معتبر ترین کتب روایی و حدیثی اهل سنت به اجماع اهل سنت با اسنادی صحیح بیان شده است . [ 1 ] و بسیاری از راویان این حدیث را با عبارت : قال رسول الله یا علی ، ألا ترضى أن تکون منی بمنزلة هارون من موسى پیامبر فرمود : ای علی ، آیا راضی می شوی که نسبت به من ، همچون هارون برای موسی باشی ؟ این روایت نیز اجماع اهل سنت با اسنادی صحیح بیان شده است . [ 2 ] منزلت هارون در قرآن : در قرآن آمده است که منزلت هارون نسبت به موسی ، همان خلافت بلامنازع ، جانشینی ، وزارت ، پیشوایی امت ، یاوری و برادری بوده است . ادامه مطلب ... [ یکشنبه 92/2/22 ] [ 9:27 صبح ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
اشکال به اصل کتاب سیره ابن اسحاق ،
اما دیدگاه علمای اهل تسنن : ادامه مطلب ... [ جمعه 92/2/20 ] [ 1:57 عصر ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
نِساؤُکُمْ حَرْثٌ لَکُمْ فَأْتُوا حَرْثَکُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَ قَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّکُمْ مُلاقُوهُ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنینَ(223) بقره [ شنبه 92/2/14 ] [ 8:4 عصر ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
قرآن کتابی است که هیچ گاه مورد دستبرد بشر قرار نگرفته است . در ادامه دلایلی عقلی ، تجربی و تاریخی بر این مدعا اقامه خواهیم کرد . از دید قرآن این کتاب هیچ گاه تحریف نخواهد شد . و خداوند خود وعده داده که ما حافظ قرآن از تحریف و تغیییر خواهیم بود ... إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ ( سوره 15 آیه 9 ) به راستی که ما قرآن را نازل نمودیم و خود حافظ و نگهبان اوییم ... اما کسی که قرآن را باور ندارد مطمئناً به مفاد آن هم ایمان نخواهد داشت ... برای همین می بایستی در مقابل از دلایل تاریخی معتبر یا دلایل عقلی یا حتی تجربی و ... بهره برد . [ شنبه 92/2/14 ] [ 8:3 عصر ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
آیا امامان شیعه در کنار زبان عربی ، پارسی گو هم بودند ؟؟؟ منبع مقاله : ذی طوی در منابع روایی شیعه موارد زیادی داریم که امامان شیعه به زبان پارسی هم سخن میگفتند . آن هم به صورت مسلط و حتی با لهجه ی مناطق مختلف ایرانمواردی را بررسی میکنیم : ادامه مطلب ... [ شنبه 92/2/14 ] [ 8:2 عصر ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
بسم الله الرحمن الرحیم چرا در قرآن ، گاهی برای خداوند از ضمیر متکلم و گاهی از ضمیر مخاطب و گاهس از ضمیر غائب استفاده شده است ؟ مگر قرآن سخن خداوند نیست ؟ پس خداوند باید به صورت متکلّم باشد نه مخاطب یا غائب . پاسخ : ادامه مطلب ... [ شنبه 92/2/14 ] [ 7:59 عصر ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
|
|
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |