سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

اسلام‌ستیزان مدعی هستند که در قرآن تناقضاتی وجود دارد! سابقاً 68 مورد از این ادعاهای مضحک که به خوبی نشانگر روان‌پریشی اسلام‌ستیزان درمانده است، را بررسی کردیم. اما مورد 68:

متن شبهه:

چرا زمین (مانند فرش) مسطح است و نه(مانند توپ) کروی؟

و زمین را گستردیم; و در آن کوه‏هاى ثابتى افکندیم; و از هر گیاه موزون، در آن رویاندیم; (19) سورة الحجر
آیا زمین را محل آرامش (شما) قرار ندادیم؟! (6)و کوه‏ها را میخهاى زمین؟! (7)سورة النبأ
خداوند اطمینان می دهد که زمین مانند فرشی مسطح است و کوه ها برای آن که زمین با ما نلرزد بر زمین کوبیده شده اند. تبارک الله احسن الخالقین!
نتیجه ی علمی: اباطیل زمین شناسان در مورد گسل ها را فراموش کنید و خانه های خود را کنار کوه ها بنا کنید. باشد که این میخ های زمین، شما را از بلای زلزال در امان دارند. و چه کم اند پند گیرندگان!

پاسخ:

سابقاً بیان کردیم که قرآن ابداً از مسطح بودن زمین چیزی نگفته است. و درباره تمام آیات فوق سخن گفتیم و گفتیم که "سطح" داشتن یک جرم، به معنی مسطح بودن (و کُرَوی نبودن) آن نیست. بلکه در ریاضیات براب اجرام کروی هم سطح (و مساحت) در نطر گفته میشود و حتی پوشیده شدن سطح اجرام کروی هم امری عادی است و معادلات آن در ریاضیات نوین هم وجود دارد. کلیک کنید.

در حقیقت، اسلام‌ستیزان برداشتهای مغرضانه و دلقک‌مآبانه‌ خود را نقد میکنند و آن را نقد قرآن می‌نامند!

درباره کوه‌ها و تشبیه آنها به میخ هم توضیح داده شد که کوه‌ها به دلیل داشتن ریشه، مانع از لغزش صفحات پوسته‌ی زمین میشوند و توضیحاتی دیگر که سابقاً بیان شد: کلیک کنید.

در پایان نیز شبهه‌کننده، باز هم روش لودگی در پیش گرفت و با ادبیاتی که خودش هم با آن به سن بلوغ جسمی رسیده، راه تمسخر را در پیش گرفته است! در حقیقت این تمسخر، ابزاری است برای ایجاد جوّ روانی و ارضای ضعف‌‌ها و سرخوردگی‌هایشان..

ادامه شبهه:

اعتماد به هواشناسی و سونوگرافی؟ هرگز!
آگاهى از زمان قیام قیامت مخصوص خداست، و اوست که باران را نازل مى‏کند، و آنچه را که در رحم‏ ها(ى مادران) است مى‏داند… خداوند عالم و آگاه است(34)سورة لقمان

پاسخ:

این شبهه نیز تازگی ندارد ! 1400 سال پیش امام علی (علیه السلام) پاسخ این شبهه را داده است! آیه شریفه می‌فرماید:

إِنَّ اللَّهَ عِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَ یُنزَِّلُ الْغَیْثَ وَ یَعْلَمُ مَا فىِ الْأَرْحَامِ وَ مَا تَدْرِى نَفْسٌ مَّا ذَا تَکْسِبُ غَدًا  وَ مَا تَدْرِى نَفْسُ  بِأَىّ‏ِ أَرْضٍ تَمُوتُ  إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیر [لقمان/ 34]

ترجمه: در حقیقت، خداست که علم [به‏] قیامت نزد اوست، و باران را فرو مى‌‏فرستد، و آنچه را که در رَحِم‌هاست مى‏‌داند و کسى نمى‏‌داند فردا چه به دست مى‏‌آورد، و کسى نمى‏‌داند در کدامین سرزمین مى‏‌میرد. در حقیقت، خداست [که‏] داناى آگاه است.

ایرادی که اسلام‌ستیزان به این آیه گرفته و میگیرند این است که آیه شریفه میگوید: "در حقیقت خداست که میداند درون رَحِم زنان چیست." اما علم سونوگرافی این را بر ما روشن میکند! پس این آیه اشتباه است !!! اما پاسخی که به این شبهه میدهیم این است :

1. علم سونوگرافی نیز حاصل تفکر بشر است. تفکری که خدا به انسان داده است! و خدا هم راضی به علم‌آموزی و کسب دانش است. پس در حقیقت این علم بشر، در راستای اراده و علم خداست. یعنی زیرمجموعه علم الهی محسوب میشود.یعنی این علم سونوگرافی، دانشی است که خدا به بشر تعلیم داده است. این خداست که درهای این دانش را به روی انسان گشود.

2. در زمان قدیم و اکنون نیز برخی از اطبای طب سنتی هستند که میتوانند با نگاه کردن به ناف زنان باردار یا به روش‌های خاص دیگری، باردار بودن یک زن و حتی جنسیت جَنین را مشخص کنند. امام علی (علیه السلام) فرمودند: «منظور از چیزی که در رَحِم مادران است،» این است که آیا این کودک، هیزم جهنم است، یا از اهالی بهشت (؟). در واقع این خداست که میداند آنچه در رَحِم مادران است، اهل سعادت است یا اهل نکبت و شقاوت.

این همان چیزی است که سونوگرافی هم توان تشخیص آن را ندارد!


[ چهارشنبه 93/6/26 ] [ 8:41 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب