چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2      >
 
+ خيمه گاه اباالفضل(ع) 
سلام برادر امير از لطف شما بسيار سپاس گذارم
درخواستي دارم، به محض اينكه وهابي يسا اهل سنت و يا ناصبي در سايت شما پيغام گذاشت سريعا به من خبر دهيد زيرا بنده درخواست مناظره مي گذارم از دست ما مانند عمر همانگونه كه مي گويد در احد مانند بز كوهي فرار مي كردم(بسند صحيح: فررت حتي صعت الجبل لقد رايتني انزوا كانني اروي) از دست ما هم فرار مي كنند، حداقل بهما خبر دهيد ما پيش انها بياييم
تفضيل فرار عمر را هم در لينك زير دوستان اهل سنت پيگر باشند تا نگويد ما از خودمان رذيلت تراشي گكرده ايم
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/290/Post/2112
پاسخ

سلام . به روي چشم اخوي !
و ما هم مانند شما قائل بر اين هستيم مولا علي ع خلفا را در نهج البلاغه مدح نموده است
مانند:

«فإنّ هذا الدين قد كان أسيراً فى أيدى الأشرار، يعمل فيه بالهوى و تطلب به الدنيا».
اين دين اسير دست اشرار، و وسيله هوسرانى و دنيا طلبى گروهى بوده است
و يا اينكه سنت خلفا را سنت ال فرعوني مي داند
علي سنت من ال فرعون
اما در مورد خطبه 219 هم بنده در سايت به اين شبهه هم پاسخ دادم ام از لينك زير پيگر باشيد يكي شارحان نج البلاغه كه شيعه هست مي فرمايد نقل مولا در اين شخص براي سلمان فارسي هست و يك از شارحان اهل سنت كه از دكتر ها فارخ تحصل دانشگاه الازهر هست به نام دكتر صبحي صالح مي گويد در مورد يكي از اصحاب خودش هست كه يكي از بزرگان ما هم مي گويد در مورد مالك اشتر هست، در صورتي كه در اين خطبه خبري از اسمخلفا نيست شما از كجا فهميديد كه براي خلفا هست احتمالا با مانند ابن تيميه علم غيب داريد و يا مانند ابوهريره از جيبتان مطالب را واگويه مي كنيد
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/290/Post/1694
پاسخ

سلام . ممنونم از اينکه در مقابل دشمنان تشيع ، ما را ياري مي کنيد.
خوب خدا را شكر، ناصبيان مدعي شدند بلاخره مولا علي در اوايل خلافت ابوبكر با او بيعت نكردند، حالا سوال پيش مي ايد، اگر بيعت كردند يك سند صحيح بياوريد تا ما هم مانند شما به يقين برسيم،
اولا مولا علي ع اصلا با ابوبكر بيعت نكرده زيرا خودش امام هست و هيچ امامي نمي تواند بيعت كسه ديگري باشد ان هم كسي مانند ابوبكر كه شما يك نص صريح براي مشروعيت خلافت او نداريد،
ثانيا اگر ابوبكر بر حق بوده و مشروعيت داشته است چرا مولا علي از نظر شما 6 ماه بيعت نكرده؟ فلذا وقتي كه مولا عقيده اي به مشروعيت او نداشته يعني از بيخ و بن نداشته، فلذا ديگر مغلطه بيعت با ابوبكر يك مغلطه بي سند و مدرك هست كه فاقد ارزش علمي هم مي باشد و بهتر است براي عوام ناس اين منابر را برويد شايد كمك مالي به شما كردند
ثالثا مولا علي عه چگونه با يك شخص كاذب و اثم و خائن بيعت مي كند؟
رابعا مولا علي ابوبكر را غاصب در خلافت خود مي دانست استبددت علينا لامور و هرگز با او بيعت نكرد، زيرا اولا خودش امام بوده، دوم اگر خلافتش را مشروع و حقوقي مي دانست از اول با او بيعت مي كرد، سوما به همان دليلي كه حضرت صديقه طاهره زهرا س با ابوبكر بيعت نكردند و از دنيا رفتن و اين نشان از اين دارد در بيعت با يك امام ديگر بودند به نام امير المومنين علي ع، در نتيجه حضرت زهرا س بينه اشكاري براي شيعيان هست كه بدانند تنها امام و خليفه بعد رسول خدا مولا علي و فرزندانش هستند و نه هيچ كاذب و اثم و خائن و غادر ديگري

پاسخ

سلام . ممنون از حمايت شما
مطالب و افاضات و به نوعي بايد بگويم طنازي هايي در مورد بحث كاذب و اثم و غيره كرديد كه بايد بگويم اين نشان از جهل شما نسبت به روايات دارد و همچنان اول روايت را خواندي و اخرش را هم قيچي كرديد و بينش را هم اضافه كرديد،
اولا جناب عباس امده براي قضاوت نه مولا علي ع، زيرا مولا علي كه عمر را قبول ندارد تا پيش او بيايد، فلذا اگر مولا علي براي قضاوت پيش عمر امده بود بايد به عمر لسان به شكايت باز مي كرد اما اين نشان از ان دارد مولا بر حق خود ثابت هست
دوم مولا علي كه مشكل نداشته اين عباس بود كه مشكل داشت، سوما خوب عباس فحش داده باشد، اين اولا عدالت صحابي را بر هم مي زند و دوم فحش به مولا علي چيزي از مولا كم نمي كند زيرا مولا علي نشانه حق و باطل هست فلا يحبني الا مومن لا يبغضني الا منافق
بعد افاضه داشتيد كه ايشان منشورشان اين بوده اين القاب نه در حق شما صحت دارد و نه الي آخر، جناب كذاب و دروغ گو خوب اخر روايت را هم مي خواندي كه عمر از مولا علي سوال مي كند، اككذالك؟ ايا اين چنين هست؟ مولا علي هم فرمودند نعم، عمر مي گويد علي تو به من و ابوبكر كفتي كاذب، اثم، خائن غادر، ايا اين چنين هست اككذالك؟ مولا علي هم فرمودند قالوا بلي، بلكه اين چنين هست، اما شما انچنان دروغ گو هستيد و نشر اكاذيب مي كنيد كه مي خواهيد چهره خلفاي خودتان را مبرا نشان دهيد ضمن اينكه الباني هم دو صفت ديگه هم اضافه مي كند ظالم و فاجر، شمن اينكه در بخاري هم اموده مولا حتي حاظر نبود چهره مذموم عمر بن خطاب را ببيند كراهيه لمحضر عمر
ضمن اينكه كذاب بودن عمر همين جا قابل اثبات هست زيرا ابوبكر حق حضرت زهرا را از ايشان غصب كرد اما عمر در زمان خلافتش به بني هاشم برگرداند، حالا اگر ابوبكر كداب نيست و صديق هست چرا عمر ان حق را بر گرداند؟ نشان از اين دارد هر دوي انها كذاب هستند زيرا ابوبكر حق را خورد و عمر هم برگرداند
هههههههههههههههههه
پاسخ

سلام . از اينکه در مباحث ما را ياري مي کنيد سپاسگزارم .
اما در مورد ايه 26 سوره نور فرموديد الطيبات للطبين، ببين خواهر مريم، شما پيروان سقيفه متاسفانه تاريخ را هميشه قيچي مي كنيد زيرا امسا بنت عميس كه رضوان خدا بر او باد، قبل از ايمنكه عروس ابوبكر باشد عروس برادر مولا علي ع يعني جعفر طيار رض بوده فلذا اولا اين دليل نمي شود، ثانيا سوال ما از شما اين است اگر فقط طيب با طيب ازدواج مي كند، شما چگونه حضرت عاسيه با فرعون را جمع مي كنيد؟ فرعون يك كافر بود و زنش مومن، شما چگونه زنان كافره حضرت نوح و لوط را با هم جمع مي كنيد؟ ايه 10 سوره تحريم، خوب اگر فقط طيب با طيب ازدواج مي كند همسران حضرت نوح و لوط چرا كافر بودند؟ ضمن اينكه جالب اينجاست ايه 10 سوره تحريم شان نزولش براي عايشه و حفصه هست و عثمان مي گويد عايشه و حفصه مانند زنان نوح و لوط كافر شدند ثالثا اگر طيب بودن شرط هست چرا خداوند در شان عايشه مي فرمايد فقد صغت قلوبكما؟ اگر طيب بودن شرط هست خداوندرا در اذيت سوره مبياركه احزاب انها را نزير مي دهد؟ فلذا اين ايه نمي تواند شما را مبرا كند ضمن اينكه بنده از شما سوال مي كنم اگر كسي زنش زنا كرد و او را رجم كردند پس او مي شود خبيث، يعني همسر او هم خبيث هست و زنا كار و او را هم بايد رجم كنند؟
يه مطالبي افاضه كنيد ناصبي ها هم به شما نخندند
پاسخ

سلام . ممنونم . ولي فرصت نکردم اين مطلب رو بخونم . در اولين فرصت مي خونم . دست علي به همراهتون . لعن علي عدوک يا علي ...
اما فرموديد كه مولا علي ع فرزندانش را به نام خلفا نام گذاري كگرده است، اولا ابوبكر كنيه هست و نه نام، و اين يعني شما بضاعت علمي در اين زمينه نداريد، دوم مولا اگر مي خواست نام گذارد كند از اسامي اصلي ابوبكر مثل عبدالله و عتيق و غيره انتحاب مي كرد و نه كنيه، ثالثا كنيه در انحصار جامعه هست و نه خانواده رابعا شما يك روايت ضعيف هم نداريد كه مولا فرموده باشد من به خاطر ابوبكر نام فرزندم را ابوبكر گذاشته اسم خامسا اين كنيه از كنيه هاي مرسوم ان زمان بوده است
ساتا اگر نام گذاري نشان از محبت هست شما به ما بگو ابوبكر چرا نام فرزندانش را علي و حسن و حسين نگذاشت؟ سبعا چندين نفر از صحابي بودند كه نامشان ابوبكر بود حالا شما از كجا فهميدي كه به نام ابوبكر اقتباس كرده است؟ ثمانا الان اسم برادر من يكي حسين هست يعني پدر من به خاطر مودت با صدام حسين نامش را حسين نهاده و يا نام يكي ديگر از برادرانم منحمد هست، پدرم به خاطر محمد رضا شاه پهلوي مزدور نام او را نهاده؟ تاسعا: اين شبهات بسيار تكراري شده است و بسيار هم خنده دار هست شما اگر دنبال فضيلت تراشي هستيد برويد كتاب سليم بن قيس ص 435 را بخونيد كه معاويه لعنت الله مي گويد علي جاسوس هاي من كه در بين تو هستند براي من خبر اورده اند تو نام بچه هايت را ابوبكر و عمر و عثمان گذاشتي تا اگر خواستي از روي تقيه به خلفاي ضلالت درود بفرستي درود به فرزندات برگردد، و نه خلفا دقت كرديدجه شد؟ معاويه مي گويد خلفاي ضلالت، يعني اين عقيده مولا هست كه انها ظالم هستند همان گونه كه الباني، بخاري دوران مي گويد مولا علي ع عقيده داشت عمر و ابوبكر ظالم و فاجر هستند
پاسخ

سلام . اين وهابي ها آدم بشو نيستن ! ولي بايد باهاشون بحث علمي کرد . روش علمي شما هم قابل ستايشه برادر
سلام
خانوم مريم، بنده اول بحثتان فكر مي كردم شما اهل سنت هستيد لذا خواتسم به شما بگويم خواهر عزيز اهل سنت، اما حال كه فهميديم شما ناصبي و و هابي هستيد ديگر با شما هيچ خواهر و برادري ندارم اما من مانند شما توهين و بي ادبي و زشتي نمي كنم، و انتظار ادب از شما نداريم زيا شما ادب را از خليفه دوم اموخته ايد كه به رسول خدا گفت ان رجل ليهجر، كه تفضيل ان را از لينك زير پيگر باشيد
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/290/Post/1735
اما فرموديد عمر داماد مولا علي ع هست، حقير در سايتم به افسانه ازدواج ام كلثوم با عمر نيز به تفضيل بحث كرده ام كه مي توانيد از لينك زير جويا شويد كه امام نووي از شارحان بزگ اهل سنت مي گويد ابوبكر دختري داشت به نام ام كلثوم كه هذه ام كلثوم تزوجها عمر بن خطاب در واقع عمر داماد ابوبكر هست نه مولا علي ع، شما به فرموده علماي خود هم ملزم نيستيد متاسفانه،،،، شما از اثبات ازدواج كسي كه به نام ام كلثوم و دختر مولا علي ع باشد عاجز هستيد لذا به تكنيك فحش روي اورده ايد روايت ازدواج عمر با دختر ابوبكر به نام ام كلقوم را هم از لينك زير جويا ضويد ضمن اينكه تمامي محتوياتي كه در منابع و مصادر شيعه امده مضطرب الحديث هست كه ان هم فاقد ارزش علمي مي باشد
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/290/Post/2047
اما فرموديد مولا علي ع بي غيرت هست، كه اين نشان از ناصبي بودن شما دارد و حكم ناصبي هم طبق فرموده علماي شما كافر بودن هست و ارتداد هست زيرا فحش به مولا علي ع اسد الله الغالب فحش به رسول خدا هست و فحش به رسول خدا هم فحش به الله سبحان تعالي هست
من سب عليا فقد سبني من سبني فقد سب الله
اگر شما نام اينرا بي غيرتي مي گذاريد پس از بي غيرت بودن عمان دفاع كنيد كه امدن به خانه او به باسن زنش دست زدند و او از زنش دفاع نككرد
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/291/Post/1830
پاسخ

از اينکه با عزيزي چون شما که در راه ولايت جهاد علمي مي کنيد، آشنا هستم خوشحالم برادر
تفضيل اين تاپيك راهم در لينك هاي زير پثيگيري كرده ام البته لينك در اين زمينه بسيار هست كه به مواردي اشاره مي كنم
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/289/Post/2061
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/83/Post/1919
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/290/Post/1694
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/83/Post/2016
نفرين مولا علي بر عمر و ابوبكر
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/83/Post/2001
علماي اهل نتست عمر را منافق مي دانند
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/290/Post/1999


+ مريم 

اين آخرين بستي است كه در وبلاك بي سر و باي شما مي كذارم

اين علي ترسو كه به خاطر جان خود دختر 9 ساله اش را فدا مي كند هم براي شما

ما را حيدر كرارر بس است ما را فاتح خيبر بس است

شما به علي بزدل ترسوي بي غيرتتان دل خوش باشيد

پاسخ

سلام . من هيچ گاه به شما توهين نکردم . اما شما به من و امامم توهين کرديد . امام علي به خاطر حفظ دين مجبور به سکوت شد . در اوج مظلوميت . همانطور که حضرت لوط ( ع ) به خاطر حفظ دين حاضر شد دخترانش را فدا کند : وَ جَاءَهُ قَوْمُهُ يهُْرَعُونَ إِلَيْهِ وَ مِن قَبْلُ كاَنُواْ يَعْمَلُونَ السَّيَِّاتِ قَالَ يَاقَوْمِ هَؤُلَاءِ بَنَاتىِ هُنَّ أَطْهَرُ لَكُمْ فَاتَّقُواْ اللَّهَ وَ لَا تخُْزُونِ فىِ ضَيْفِى أَ لَيْسَ مِنكمُ‏ْ رَجُلٌ رَّشِيد ( سوره هود آيه 78 ) و قوم او شتابان به سويش آمدند، و پيش از آن كارهاى زشت مى‏كردند. لوط گفت: «اى قوم من، اينان دختران منند. آنان براى شما پاكيزه‏ ترند. پس از خدا بترسيد و مرا در كار مهمانانم رسوا مكنيد. آيا در ميان شما آدمى خردمند پيدا نمى‏ شود . بله . قال رسول الله : علي مع القرآن و القرآن مع علي . لعنت خداوند بر ظالمين .
+ سياوش اميرشاهي ، مدير وبلاگ 

خانم مريم

ما حاضر به گفتگو با شما بر اساس احترما متقابل و سخنان مستند هستيم . ممنون از حضورتان .

+ سياوش اميرشاهي ، مدير وبلاگ 

خانم مريم سلام عليک ؛

پاسخ کامنت پيشين شما :

اولاً - در باره ي نامگذاري ها ، اگر نامگذاري فرزند به نام ديگران نشانه ي علاقه است ، خوب چرا ابوبکر و عمر نام فرزندانشان را علي نگذاشتند ؟ همچنين امام علي نام فرزندانش را هيچ گاه به نام ابوبکر و عمر و عثمان ( خلفا ) نامگذاري نکرد . درباره ي نام ابوبکر ، هيچ روايت صحيحي وجود ندارد که نشان دهد امام علي فرزندش را ابوبکر ناميده باشد . بلکه ابوبکر لقب فرزند امام علي در ميان مردم بود . درباره ي نام عمر هم روايات اهل سنت دلالت مي کند که خود عمر - خليفه ي دوم - نام خودش را بر فرزند امام علي نهاد - بدون اينکه امام علي اختياري در اين امر داشته باشد . درباره ي نام عثمان هم خود منابع اهل تسنن دلالت دارد که علت اين نامگذاري ، علاقه ي امام علي به عثمان بن مظعون - صحابي شهيد - بود نه عثمان بن عفان - خليفه -

اما شماره 4 :::: آيه اي که فرموديد : الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ ... بنا بر نظر اکثر مفسرين شيعه و سني مربوط به بهشت و جهنم است . ضمناً اگر برداشت شما از اين آيه مربوط به اين دنيا باشد ، پس همسر لوط و نوح را چه ميگوييد ؟ آيا شوهرانشان خبيث بوده اند ( نعوذ بالله ) . يا خيلي از صحابه در زمان پيامبر يا خلفا حد شرعي خوردند در حاليکه همسرانشان لزوماً خلافکار نبوده اند . همچنين بنا بر منابع اهل تسنن عايشه و حفصه بنا بر روايت نبوي و حتي روايتي از عمر بن خطاب به همسران نوح و لوط تشبيه شده اند . پس نمي توان گفت که چون همسر ابوبکر - اسماء بنت عميس - زن پاکي بود ، لزوماً ابوبکر هم پاک بود . نه نميتوان اينطور نتيجه گيري کرد .

اما شماره 5 ::: حکم شماره 4 در اينحا صدق نميکند . دلايلش گفته شد . اما جالب است بدانيد که اهل سنت معتقدند ام کلثوم دختر ابي بکر بود نه دختر امام علي . البته در منابع شيعه ( و برخي منابع سني ) هم رواياتي وجود دارد که دلالت ميکند ام کلثوم دختر امام علي بود . او خردسال بود . عمر از او خوشش آمد و او را از امام علي خواستگاري کرد . امام علي او را به عمر نداد . عمر هم تهديد کرد که اگر او را به من ندهي به اتهام سرقت دستت را قطع ميکنم . امام علي هم مجبور به اين وصلت شد . ( اسنادش از شيعه و سني موجود است )

+ مريم 

. نام فرزندان خود را به نام هاي خلفا نام كذاري نمودند و همانجور كه مي دانيد ابوبكر لقب است كه اولين بار بيامبر به يار وفادراش عبدالله ملقب به ابوبكر نصبت دادن و كذاشتن اسم ابوبكر در وقتي كه اسم هم شناخته نمي شده بلكه لقب بوده نشانه اي از محبت علي نسبت به ايشان است

4. حضرت علي بس از وفات حضرت ابوبكر با همسر بيوه حضرت ابوبكر ازدواج كردند و طبق آيه " الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ " بايد حضرت ابوبكر طيب مي بوده كه همسرش كه بعدها به ازدواج حضرت علي در آمده نيز طيبة باشد

5. حضرت علي دختر خودشان ام كلثوم رابه به عقد و نكاح حضرت عمر در آوردن كه اكر حضرت عمر بنا به كفته شما فاسق و غير مومن و مسلمان باشد ازدواج حضرت ام الكلثوم با عمر غير شرعي و زنا مي باشد

اينها تنها تعدادي از موارد بود كه فكر مي كنم بسته به ضرب المثل عاقل را نشانه اي بس است برايتان كافي ماشد مكر اين كه غير از اين صادق باشد !!!!
+ مريم 

اين مطالب را در وبلاك كفتكو با زرتشتيان نوشتم اما جون بيم آن مي رود كه ايشان مثل سابق نوشته ها را عمومي نكند برايتان اينجا كبي ميكيرم

قاي محترم بر اساس ارائه اسناد جناب عالي!

1. حضرت علي به كفته عمويشان مشمول اون القاب مي شوند ! و وقتي عموي يك فرد ان هم عموي كه صحابه باشد علي را قبول ندارد انتظار نداشته باش باقي مسلمانان قبول داشته باشند (البته نعوذ بالله جون شما روايت مي كنيد ما هم بر اساس منطق شما جواب مي دهيم )

2. بر هيج مسلمان منصفي بوشيده نيست كه حضرت علي در اوايل خلافت ابوبكر رضي الله عنه با ايشان بيعت نكردن اما بعد از جندي نه تنها بيعت كردن بلكه در نهج البلاغه در جاهاي مختلف خلفاء قبل از خود را ستودند آدرس : نهج البلاغه ص 721 خطبه 219 .

پاسخ

سلام عليک . اولاً من در متن اصلي مطلب ، در انتهاي گفتار عرض کردم که ما اصلاً اين روايت را قبول نداريم . اما چون مورد قبول اهل تسنن است ، از باب اقناع مخاطب به وسيله مقبولات ، به اين روايت احتجاج کرديم . ثانياً بله ؛ عباس عموي پيامبر امام علي را دروغگو و خائن ناميد . گرچه سخنان عباس وقتي خلاف گفته ي پيامبر باشد براي ما ارزشي ندارد . پيامبر فرمود علي با حق است و حق با علي است و هيچ گاه از هم جدا نمي شوند تا اينکه بر کوثر بر من وارد گردند . و در روايتي ديگر که علي با قرآن است و قرآن با علي است هر جا که باشد . خوب ، ميگفتم . عباس بن عبدالمطلب ، علي ( ع ) را دروغگو و خائن و ... خواند . و عمر هم گفت وقتي من گفتم جانشين پيامبر و ابوبکر هستم شما مرا دروغگو و خائن و ... خوانديد . حرف ما هم همين است که امام علي که معيار حق است ابوبکر و عمر را به خلافت قبول نداشت . پس حکومت ابوبکر و عمر نامشروع بود . ( اين استدلال از منابع خود اهل سنت است ). اما مورد شماره 2 که فرموديد : در نهج البلاغه در خطبه شقشقيه امير المومنين صراحتاً از ابوبکر و عمر انتقاد ميکند و به روشهاي نامشروع آنان خرده ميگيرد . ( اگر حرف شما درست باشد - که نيست - بازهم مشکلي نيست . حرف ما و شما قابل جمع است . به اين صورت : امام علي حکومت ابوبکر و عمر را نامشروع و غصبي مي دانست اما اگر اين رو نفر صفات خوبي داشتند ، از بيان آنها دريغ نمي کرد . ( بيان صفات نيک يک شخص : به فرض اينکه رخ داده باشد - به معني تأييد خلافت او نيست . در حاليکه مي بينيم امام علي علناً حکومت ابوبکر و عمر را نامشروع ميدانست . ) و البته ميدانيم در آن آدرسي که شما داديد امام علي اشاره اي به ابوبکر و عمر نکرد . بلکه از خوبي برخي دوستان و يارانش تعريف و تمجيد کرد . و شما هم اصرار داريد که اين افراد ابوبکر و عمر بودند ! در حاليکه اين چنين نيست .
+ مريم 

من رو دعوت مي كنيد به بحث علمي!!! خيلي متاسفم فردي مثل شما اين بيشنهاد را مي دهد كسي كه هنوز نمي داند بحث علمي يعني جه!!!!!!

آقاي محترم اين روايت را ناقص و طبق معمول قيجي شده نوشتيد كه دو دليل مي توان ازش براورد كرد

1) اهل تحقيق نيستيد و اكتفا مي كنيد به كپي پست و حرفاي ديكران

2) مغرض هستيد و سعي داريد با هر خشتي از غرق جهالت رها شويد

اين روايت دعواي حضرت عباس و علي است كه براي قضاوت و بازم تكرار مي كنم براي قضاوت به نزد حضرت عمر رفته بودند و در حضور حضرت عمر، حضرت عباس به حضرت علي اين القاب را نسبت مي دهند و بعد حضرت عمر رو به سوي حضرت علي مي كنند و مي فرمايند شما هم وقتي ابوبكر به خلافت رسيد اين القاب را به ايشان نسبت داديد كه منظور اينكه نه اين القاب در حق شما صحت دارد و نه در حق ابوبكر و نه در حق اينجانب

اما كفتم كه شما مغرض هستيد دينان مغرض هست هيج خرده اي هم به شما نمي توان كرفت

نانتان را بخوريد شما را جه آخرت!!

متاسفم كه جندي از وقتم را اينجا تلف كردم

پاسخ

سلام عليک .نوع گفتارتان نشان ميدهد که برآشفته هستيد . اگر منطقي هستيد و خواهان بحث علمي، عصبانيت و تعصبات معني ندارد . متن روايت واضح است و خودتان هم فرموديد :« ... حضرت عمر رو به سوي حضرت علي مي كنند و مي فرمايند شما هم وقتي ابوبكر به خلافت رسيد اين القاب را به ايشان نسبت داديد كه منظور اينكه نه اين القاب در حق شما صحت دارد و نه در حق ابوبكر و نه در حق اينجانب ... » خوب ! جناب عمر بن خطاب فرمودند اي علي ! وقتي ابوبکر خليفه شد و گفت من جانشين پيامبر هستم ، شما دو نفر او را دروغگو و خائن ناميديد و هنگامي که ابوبکر از دنيا رفت و من ادعاي جانشيني کردم شما مرا نيز دروغگو و خائن ناميديد ! سخن جناب عمر واضح است . ما نيز هيچ غرض ورزي در کارمان نيست ! روايت را نيز قيچي نکرديم بلکه در انتهاي متن ، کل روايت را به صورت کامل بيان کرديم . اگر سخني منطقي براي گفتن داريد ما حاضر به شنيدن هستيم . با تشکر / يا علي
+ مجيد 
سلام و درود خدمت جناب امير شاهي عزيز
مقالاتتان حقيقتا ارزشمند و خواندني است . خدا قوّت
از بس آدرس وبلاگتان را تغيير داده ايد وبلاگتان را گم کرده بودم
راستي براي شبهات وهابيان و اهل سنت و پاسخ به آنان اين سايت بسيار مهم هم پيشنهاد مي شود :



پاسخ

سلام عليکم .ممنون از راهنماييتان . بله از اين سايت بسيار استفاده ميکنم . درباره تغيير آدرس هم انشاء الله اينجا برقرار هستم .
   1   2      >