سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

اجنه و انسانها برای پرستش بوجود آمدند یا برای دوزخ؟
فقط برای خدمت و پرستش خدا بوجود آمده اند (سوره 51، آیه 56) اما بسیاری از آنها برای جهنم ساخته شده اند (سوره 7 آیه 179).

پاسخ + تبیین مغالطه ی اسلام ستیزان :

کلام الله برتر از آن است که تناقضی در آن باشد. اما اسلام ستیزان مغالطه ها و دروغ های زیادی برای رسیدن به اهداف خود می گویند. از جمله یکی از مغالطه ها در این شبهه این است که اولاً در خط اول گفته اند « اجنه و انسانها برای پرستش به وجود آمدندیا ...؟ » و در خط پایین می گویند « برخی از اجنه و انسانها... » و در ثانی ایشان بدون در نظر گرفتن قواعد ادبی در زبان عربی به متن قرآن نگاه می کنند. در واقع برداشت های ذهنی خود را نقد می کنند و این عمل را « نقد قرآن » می نامند!

پاسخ به ادعای تناقض :

سوره 51، آیه 56 می فرماید انسانها و اجنة (جنیان) برای عبادت خداوند و رسیدن به کمال آفریده شدند. یعنی برای اینکه رحمت رحمانیه و رحیمیه ی خداوند (یعنی محبت خداوند) اجرا شده و عینیّت یابد. [وَ مَا خَلَقْتُ الجِْنَّ وَ الْانسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ ... من جنّ و انس را نیافریدم جز براى اینکه مرا عبادت کنند (و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند.)]

و در سوره 7 آیه 179 آمده است :

وَ لَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِّنَ الجِْنّ‏ِ وَ الْانسِ لهَُمْ قُلُوبٌ لَّا یَفْقَهُونَ بهَِا وَ لهَُمْ أَعْینُ‏ٌ لَّا یُبْصِرُونَ بهَِا وَ لهَُمْ ءَاذَانٌ لَّا یَسْمَعُونَ بهَِا أُوْلَئکَ کاَلْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَئکَ هُمُ الْغَافِلُونَ
ترجمه : به یقین، گروه بسیارى از جن و انس را براى دوزخ آفریدیم (منشر کردیم) آنها دلهایى دارند که با آن نمى‏ فهمند و چشمانى که با آن نمى‏ بینند و گوشهایى که با آن نمى‏ شنوند آنها همچون چهارپایانند بلکه گمراهتر... اینان همان غافلانند...

توضیح با ارئه ی چند تعبیر :

1. هدف اصلى آفرینش، خداپرستى و عبودیّت است، ولى نتیجه ‏ى کار بسیارى از انسان‏ها در اثر عصیان، طغیان و پایدارى در کفر و لجاجت، جهنم است، گویا که در اصل براى جهنّم خلق شده ‏اند. حرف «لام» در «لِجَهَنَّمَ»، براى بیان عاقبت است، نه هدف. مانند نجّار که هدف اصلى ‏اش در فراهم نمودن چوب، ساختن در و پنجره‏ هاى زیبا از آن چوبها مى‏ باشد، ولى در نهایت ، کار به سوزاندن چوب‏ هاى بى‏ فایده مى‏ انجامد ! گویی بعضی از چوبها خاصیتی جز سوزانده شدن ندارند. با این تفاوت که انسانها با اختیار خود، سزاوار آتش می شوند.

2. به تعبیری دیگر این آیه گویای یک استعاره است. مثلاً درباره ی کسی که بسیار غذا می خورد، گفته می شود « او برای خوردن متولد شده » یا کسی که به اسب سواری علاقه مند است گفته می شود « او خلق شده برای اسب سواری.» در حالیکه حقیقتاً این افراد برای خوردن یا اسب سواری آفریده نشده اند ، اما استعاره است. تشبیه است. این آیه هم همین را می گوید که گرچه هدف خلقت انسانها و اجنه ، عبادت و تکامل بود اما برخی آن قدر در جهل و لجبازی و کفر فرو رفته اند که غایت و سرانجامی جز آتش ندارند.

3. همان گونه که گفتیم کسانی که شبهه را مطرح کردند ابتدایی ترین قواعد دستوری و واژه شناسی قرآن را نادیده گرفتند ! همانطور که روشن است در سوره 7 آیه 179 آمده است که « وَ لَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ... » یعنی این آیه از واژه ی ذرأ استفاده کرده است نه خلق ! معنی اصلی ذرأ منتشر کردن است. و این مرحله ی پس از آفرینش است. در نتیجه هیج تناقضی در آیات فوق نیست. چون :

در سوره 51، آیه 56 آمده است که انسانها و اجنه برای رسیدن به کمال خلق شده اند. (و این هدف اصلی است.) 

در سوره 7 آیه 179 آمده است که برخی انسانها و اجنه برای جهنم ، در روی زمین منتشر شده اند. ( و این هدف پس از آفرینش است و در نتیجه هدف تبعی است.)

یعنی این دو آیه از دو موضوع نسبتاً جداگانه سخن می گویند. پس تناقضی وجود ندارد. معنی تناقض : کلیک


[ یکشنبه 92/11/27 ] [ 9:57 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

آیا مسیح در بهشت خواهد سوخت؟
مسیح به سوی الله برخاسته است (سوره 4 آیه 158)، در کنار او قرارگرفته است (سوره 3 آیه 45) اما با توجه به اینکه میلیونها مسیحی خدا را میپرستند،قرآن میگوید تمام آنهایی که در کنار الله کسی را میپرستند به اضافه کسی که مورد پرستش قرار میگیرد در جهنم خواهد سوخت (سوره 21 آیه 98).

پاسخ :

کلام خداوند برتر از آن است که تناقضی در آن باشد. لیکن دشمنان اسلام همچون کسی که در حال سقوط است، به هر چیزی چنگ می اندازند. اینان از گفتن دروغ و مغالطه هیچ ابایی ندارند. برداشت های مغرضانه و خلاف واقع خود را نقد می کند و با پررویی می گویند : قرآن را نقد کردیم ! در حالیکه اینها باور های پوچ خود را نقد می کنند نه قرآن را.

اما پاسخ شبهه :

1. گرچه خداوند حضرت عیسی را رفعت داد، اما معنی ندارد که بگوییم حضرت عیسی (علیه السلام) در کنار خداوند قرار گرفته ! سوره 3 آیه 45 درباره حضرت عیسی علیه السلام می فرماید :

وَجِیهًا فىِ الدُّنْیَا وَ الاَْخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِین یعنی ایشان نزد خداوند آبرومند هستند و از مقربان درگاه الهی اند. مقرب معنوی هستند نه جسمی. چون خداوند جسم نیست. [کلیک]

2. سوره 21 آیه 98 می فرماید :

إِنَّکُمْ وَ مَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ حَصَبُ جَهَنَّمَ أَنتُمْ لَهَا وَارِدُونَ

شما و آنچه غیر خدا (مِن دون الله) را مى ‏پرستید، هیزم جهنّم خواهید بود و همگى در آن وارد مى‏ شوید.

یعنی چیزی که مورد پرستش قرار بگیرد هیزم جهنم خواهد شد. بدیهی است که مراد از آن، اجسام بی‌جان و غیر مقدسی هستند مانند بت‌ها که به عنوان خدایان دروغین مورد پرستش قرار می­‌گیرند و طبیعی است پیامبران و یا حتی اشیای مقدسی که به اشتباه مورد پرستش قرار گرفته‌­اند، تحت شمول این آیه قرار نخواهند گرفت. روایتی از حضرت رسول الله نیز وجود دارد که برخی از اهل کتاب همین سؤال را از پیامبر پرسیدند و ایشان پاسخ دادند که عیسی و دیگر انبیاء اگر مورد پرستش واقع شدند، عذاب نمی شوند (چون گناهی نکردند و هیچ گاه ادعای خدایی نکردند) بلکه منظور این آیه به کفار و اشیاء بی جان (مثل بت ها) است که هیزم جهنم می شوند.
سند :
ابن شهرآشوب مازندرانى، مناقب آل أبی طالب (ع)، مؤسسه انتشارات علامه قم، 1379 هجرى قمرى، ج 1 ص 54
علامه مجلسى، بحار الأنوار، مؤسسة الوفاء بیروت - لبنان، 1404 هجرى قمری، ج 9 ص 283

3. این آیه معبودان "مِن دون الله " را مستحق عذاب می داند. در حالیکه ما عیسی مسیح را « ولی الله » می دانیم نه « من دون الله »


[ جمعه 92/11/25 ] [ 11:43 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

آیا مسلمانان به دوزخ می روند؟
سوره 19 آیه 71 میگوید تمامی مسلمانان به جهنم خواهند رفت (حد اقل برای مدتی) اما در جاهای دیگر ادعا میکند کسانی که در جهاد کشته میشوند مستقیم به بهشت میروند.

پاســـــــــخ :

مسلماً برخی از مسلمانان اهل بهشت هستند و برخی اهل دوزخ. بسته به نامه ی اعمال آنها دارد.  اما بررسی آیه :

سورخ 19 آیه 71-72 :

وَ إِن مِّنکمُ‏ْ إِلَّا وَارِدُهَا  کاَنَ عَلىَ‏ رَبِّکَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا ثمُ‏َّ نُنَجِّى الَّذِینَ اتَّقَواْ وَّ نَذَرُ الظَّالِمِینَ فِیهَا جِثِیًّا

ترجمه: و هیچ کس از شما نیست مگر [اینکه‏] در آن وارد مى‏گردد. این [امر] همواره بر پروردگارت حکمى قطعى است. آن گاه کسانى را که پرهیزگار بوده‏اند مى‏رهانیم، و ستمگران را به زانو درافتاده در [دوزخ‏] رها مى‏کنیم. 

توضیح : 

1. همه انسانها بدون استثناء، نیک و بد، وارد جهنم مى‏شوند، منتها دوزخ بر نیکان سرد و سالم خواهد بود همان گونه که آتش نمرود بر ابراهیم چنین شد. چرا که آتش با آنها سنخیت ندارد گویى از آنان دور مى‏شود. 

در حقیقت مشاهده دوزخ و عذابهاى آن، مقدمه‏اى خواهد بود که مؤمنان از نعمتهاى خداوند در بهشت حداکثر لذت را ببرند و دوزخیان نیز از مشاهده سلامت بهشتیان مجازات بیشترى مى‏بینند. چون آسایش و آرامش پس از سختی، بسیار لذتبخش تر است. 

2. در روایات مربوط به صراط آمده است که صراط پلى است که بر روى دوزخ کشیده شده و همه‏ى مردم از روى آن عبور مى‏کنند، بعضى تند و بعضى کُند و بعضى به دوزخ مى‏افتند. 

3. همچنین می توانیم بگوییم بگوییم که ورود به معناى عبور است، نه داخل شدن. چنان که در مورد حضرت موسى علیه السلام آمده است «وَرَدَ ماءَ مَدْیَنَ» یعنى به کنار آب شهر مَدین وارد شد، نه‏ آنکه داخل آب شد.

4. هیچ آیه ای نرموده که بعضی انسانها مستقیم به بهشت می روند. (شبهه افکن هم برای حرفش سند نداده) اگر همکسی مستقیم وارد بهشت شود منافاتی ندارد که ابتدا باید از روی صراط عبور کند و صراط هم روی جهنم بنا شده است.


[ یکشنبه 92/11/20 ] [ 10:17 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

اخبار خوب مجازات دردناک؟
مسلماً خبر دادن به کسی در مورد شکنجه و مجازات شدنش خبر خوبی نیست، ولی قرآن ادعا میکند که خبر شکنجه دردناک خبر خوبی است (سوره 3 آیه 21، سوره 84 آیه 24، سوره 45 آیه 8، سوره 31 آیه 7، سوره 9 آیه 34، سوره 9 آیه 3 و سوره 4 آیه 138 

پاسخ :

آیات قرآن (که در متن شبهه به آنها اشاره شده است) می فرماید به کفار و معاندین بشارت بده که عذابی دردآور (نتیجه اعمال خودشان) در انتظار آنهاست. واقعاً چرا قرآن برای عذاب، از واژه ی بشارت استفاده کرده است؟ پاسخ :

بشارت، هم به معنی خبر خوب است و هم خبر بد. این سخن بزرگترین لغت شناسان ادبیات عرب است. پس " بَشّر " یعنی خبر بده... برای مثال خلیل بن احمد فراهیدی (قرن دوم هجری) در کتاب العین می گوید : البشیر: المبشر بخیر أو شرّ. بشارت دهنده در زبان عربی یعنی خبر دهنده ی خیر یا شر. (هم خبر خوش و هم خبر بد) 

ابن منظور (قرن 6 هجری) که یکی از بزرگترین لغت شناسان تاریخ زبان عربی است، در معجم لسان العرب می گوید: 
التَّبْشِیرُ یکون بالخیر و الشر : یعنی تبشیر (مصدر مبشّر) هم برای خبر خوب هست و هم برای خبر بد. ابن منظور در ادامه یکی از ضرب المثل های کهن عربی را بیان می کند : تحیتک الضَّرْبُ و عتابک السَّیْفُ، یعنی مزد و پاداش تو کتک است ! پس بشارت یعنی هم خبر خوب و هم خبر بد. گذشته از این ، راغب اصفهانی (قرن چهارم هجری) لغت شناس و استاد ادبیات و زبان عربی در کتاب المفردات می گوید که این گفتار قرآن که گنهکاران را به عذاب بشارت می دهد نوعی استعاره است. یعنی گویی دشمنان از شنیدن خبر عذاب به مراد دلشان می رسند! (نقل به مضمون) علامه طبرسى نیز  می گوید که این گفتار قرآن یک نوع تحکّم است یعنى تو (ای گنهکار)؛ مژده و پاداشی ندارى مگر عذاب...! همانند همان ضرب المثلی که بیان شد.

مشاهده آیات :  ادامه مطلب...

[ شنبه 92/11/19 ] [ 7:59 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

شراب، خوب یا بد؟
شراب و… از کارهای شیطان هستند (سوره 5 آیه 90) ولی در بهشت جوی هایی از شراب سوره 47 آیه 15 و سوره 83 آیه 22 و 25) جاری هستند. چگونه کارهای شیطان به بهشت راه یافته اند؟

پاسخ + افشای مغالطه ی شبهه افکنان :

در متن شبهه یک مغالطه ی لفظی (البته مغالطه ای ناشیانه) صورت گرفته است و آن اینکه شبهه افکن، خمر (یعنی شراب مست کننده و ناپاک) را با شراباً طهورا (یعنی نوشیدنی پاک) به یک معنی گرفته است! در حالیکه این دو شراب (شراب یعنی نوشیدنی) بسیار با هم متفاوت اند. در ادامه آیات قرآن را می خوانیم :  ادامه مطلب...

[ جمعه 92/11/18 ] [ 10:53 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

کی و چگونه ایمانها مشخص میشود؟
“در آن شب فرشتگان و روح به فرمان پروردگارشان برای انجام دادنکارها نازل میشوند.” (سوره 97 آیه 3-4). “ما آنرا در مبارک شبی نازل کردیم،ما بیمدهنده بودیم.” شب قدر برای مسلمانان شب مقدسیست، شبیست که در آن همه چیز در موردحیات و مرگ و… مشخص میشود. اعتقاد مسلمانان بر این است که هر چیزی که قرار است درطول سال اتفاق بیافتد در این شب توسط الله بر روی الواحی نوشته میشوند. این اعتقادمسلمانان با (سوره 57 آیه 22) که میگوید “هیچ مصیبتی به مال یا جانتان نرسد مگر پیشاز آنکه بیافرینیمش، در کتابی نوشته شده است. و این بر خدا آسان است.” در تضاد است. این آیه در واقع میگوید که قبل از اینکه کسی خلق شده باشد سرنوشت افراد در الواحینزد خداوند ثبت شده است و این نیز خود با (سوره 17 آیه 13) “کردار نیک و بد هرانسانی را چون طوقی به گردنش آویخته ایم. و در روز قیامت برای او نامه ای گشادهبیرون آوریم تا در آن بنگرد.” که به این معنی است که افراد خود مسئول آن کاری کهانجام میدهند و اتفاقی که برای آنها می افتد هستند.

پاســــــــخ :

1. علم خداوند به سرنوشت بشر به معنی جبر نیست. بلکه قرآن گویای اختیار بشر است. [کلیک]

2. سرنوشت یکساله ی بشر در شب قدر مکتوب می شود. (از روی عملکرد انسان) یعنی حد و مرز پیشرفت یا پسرفت انسان در این شب ثبت می گردد. و هر ساله نیز این مسئله رخ می دهد. تا اینجا که روشن است.

اما اینکه خداوند قبل از آفرینش هر چیز و قبل از رخداد هر موضوعی به آن علم دارد، منافاتی با شب قدر ندارد. خداوند می داند که در شب قدر چه رخ می دهد. او می داند که قبل از این شب و بعد از این شب چه رخ می دهد. خداوند می داند که انسان با اختیار خود چه بر سر زندگی اش می آورد. و هر ساله نیز به انسان مهلتی دوباره می دهد. گرچه سرنوشت و نتیجه ی پایان سال را نیز می داند اما حکمت و عدات او موجب می شود تا در هر مقطع از زندگی بشر به او فرصتی دوباره دهد. از همین روی تناقضی در آیه وجود ندارد.


[ سه شنبه 92/11/15 ] [ 9:52 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

فرعون کی فرمان قتل پسرهای خردسال را داد؟
وقتی موسی پیامبر بود و در مورد خدا برای فرعون صحبت کرد (سوره 40 آیه 23-25) یا وقتی موسی یک نوزاد بود (سوره 20 آیه 38-39).

پاسخ :

هر دو بار ! فرعون دو بار فرمان داد تا پسران بنی اسرائیل را بکشند. تا بنی اسرائیل دیگر توان مبارزه نداشته باشند. حال کجای این دو آیه تناقض دارد ؟؟؟ فرعون دو بار دستور قتل عام داد و قرآن هم همین را می فرماید ! یک بار قبل از تولد موسی (به خاطر خوابی که فرعون دیده بود) دستور داد تا کودکان بنی اسرائیل را بکشند. اما موسی علیه السلام نجات یافت. و یکبار هم وقتی موسی برای هدایت فرعون نزد او رفت. این بار هم فرعون دستور داد تا کودکان را بکشند تا نسل بنی اسرائیل منقرض شود !

مشاهده آیات : ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/11/14 ] [ 8:58 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

آیا فرعون غرق شد یا توسط اسرائیلیان نجات یافت؟
نجات یافت (سوره 10 آیه 92)، غرق شد (سوره 28 آیه 40، سوره 17 آیه 103، سوره 43 آیه 55).

پاسخ + افشای مغالطه و دروغ شبهه سازان :

وقتی فرعون ، موسی علیه السلام و بنی اسرائیل را تعقیب کرد، موسی به همراه قومش از رود رد شدند. اما وقتی فرعون و سپاهیانش خواستند عبور کنند، غرق شدند. لیکن فرعون در لحظه ی مرگش از کارهایش پشیمان شد، ( سوره 10 آیه 90 ) خداوند نیز لاشه ی بی جانش را از آب نجات داد ( پس از مرگ، بدن فرعون را از آب بیرون فرستاد ) تا مایه ی عبرتی برای آیندگان باشد. سوره 10 آیه 92 :

ولى امروز، بدنت را (از آب) نجات مى‏ دهیم، تا عبرتى براى آیندگان باشى. و بسیارى از مردم، از آیات ما غافلند.

اما مغالطه در متن شبهه :

در متن شبهه آمده است که بنی اسرائیل فرعون را نجات دادند! در حالیکه این مسئله اصلاً در قرآن نیست. فرعون در لحظه ی مرگش از کارش پشیمان شد. او زیر آب رفته بود و اصلاً با بنی اسرائیل صحبت نمی کرد. آیه 92 هم سخن خداوند است نه بنی اسرائیل. خداوند به صورت تکوینی اراده کرد که بدن فرعون را از آب بیرون بیاورد تا لاشه ی او پس از مرگ عبرت شود برای دیگران.


[ یکشنبه 92/11/13 ] [ 11:26 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

تنها خدا میداند یا بعضی از انسانها هم میدانند؟ مشخص یا غیر قابل درک؟
“قرآن به زبان عربی روشن است” (سوره 16 آیه 103) اما “هیچ کس نمی داند تفسیر آن چیست جز الله و انسانهای اهل فهم نیز میدانند (سوره 3 آیه 7).

پاسخ + افشای مغالطه ی شبهه افکنان :

یکی از روش های مغالطه این است که با سیاه کردن صفحه طوری وانمود می کنند گویی تناقضی در کار است. لیکن هیچ تناقضی وجود ندارد. دیگر مغالطه ای که در متن شبهه وجود دارد این است که شبهه افکنان آیه را ناقص بیان کرده اند و با این ترفند می خواهند به هر طریقی تناقضی را به کلام الله نسبت دهند.

به هر حال، قرآن روشن است. اما روشنایی قرآن درجاتی دارد. ظاهر قرآن را همه می فهمند. اما باطن قرآن را هر کس به اندازه ی سطح معرفت خود در می یابد. متن کامل سوره 3 آیه 7 :

هُوَ الَّذِى أَنزَلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ مِنْهُ ءَایَاتٌ محُّْکَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْکِتَابِ وَ أُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ  فَأَمَّا الَّذِینَ فىِ قُلُوبِهِمْ زَیْغٌ فَیَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغَاءَ تَأْوِیلِهِ  وَ مَا یَعْلَمُ تَأْوِیلَهُ إِلَّا اللَّهُ  وَ الرَّاسِخُونَ فىِ الْعِلْمِ یَقُولُونَ ءَامَنَّا بِهِ کلُ‏ٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا وَ مَا یَذَّکَّرُ إِلَّا أُوْلُواْ الْأَلْبَاب‏

اوست کسى که این کتاب [قرآن‏] را بر تو فرو فرستاد. پاره‏ اى از آن، آیات محکم [صریح و روشن‏] است. آنها اساس کتابند و [پاره ‏اى‏] دیگر متشابهات اند [که تأویل ‏پذیرند]. اما کسانى که در دلهایشان انحراف است براى فتنه ‏جویى و طلب تأویل آن [به دلخواه خود،] از متشابهات قرآن اتباع مى ‏کنند، با آنکه تأویلش را جز خدا و ریشه ‏داران در دانش کسى نمى ‏داند. [آنان که‏] مى‏ گویند: «ما بدان ایمان آوردیم، همه [چه محکم و چه متشابه‏] از جانب پروردگار ماست»، و جز خردمندان کسى متذکر نمى ‏شود.

پس ظاهر آیات صریح قرآن را همه می فهمند اما آیات متشابه را پیامبر و راسخون در علم می فهمند و موظف هستند که بر همین اساس لایه های پنهان قرآن را برای مردم روشن کنند. (سوره نحل ، آیه 64) در نتیجه قرآن روشنگر است و ما برای استفاده بیشتر از روشنایی قرآن باید به پیامبر و راسخون (پیشوایان هدایتگر) مراجعه کنیم.



[ شنبه 92/11/12 ] [ 7:46 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

آیا مسیحیان به بهشت وارد خواهند شد؟
(سوره 2 آیه 62) و (سوره 5 آیه 69) میگویند “آری” و (سوره 5 آیه 72، تنها بعد از 3 آیه) و (سوره 3 آیه 85) میگوید “نه“.

پاسخ + افشای مغالطه ی شبهه افکنان :

مغالطه ای که در متن شبهه وجود دارد این است «شبهه کننده» طوری وانمود کرده گویی مسیحیان همه مثل هم هستند! در حالیکه مسیحیان وضعیت های گوناگونی دارند. برخی وارد بهشت می شوند و برخ وارد جهنم.

+ مسیحیانی که معتقد به تثلیث باشند (حضرت عیسی را خدا بدانند) و اسلام را انکار کنند، جزو ستمکاران اند.

+ مسیحیانی که اهل ایمان راستین باشند و عمل صالح انجام داده باشند و اسلام را انکار نکنند (یا پیام اسلام به آنان نرسیده باشد)، اهل بهشت اند.

مشاهده آیات : ادامه مطلب...

[ جمعه 92/11/11 ] [ 10:3 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب