سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

سوره توبه آیه 29
"با اهل کتابی که به الله ایمان ندارند و حرام داشته ی الله و پیامبرش محمد را حرام نمی دارند آنقدر کارزار کنید تا خاکسارانه - جزیه - پرداخت کنند..." (همین آیه نبود که کشورم رو ویران کرد؟!)
پاسخ :

1. شبهه‌کننده با بی‌آبرویی تمام بخشی از آیه را سانسور کرده است. متن + ترجمه آیه :

قَاتِلُواْ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَا بِالْیَوْمِ الاَْخِرِ وَ لَا یحَُرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ لَا یَدِینُونَ دِینَ الْحَقّ‏ِ مِنَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ حَتىَ‏ یُعْطُواْ الْجِزْیَةَ عَن یَدٍ وَ هُمْ صَاغِرُون‏ 

ترجمه : با کسانى از اهل‌کتاب که به خدا و روز بازپسین ایمان نمى‏‌آورند، و آنچه را خدا و فرستاده‏‌اش حرام گردانیده‌‏اند حرام نمى‏‌دارند و متدیّن به دین حق نمى‏‌گردند، کارزار کنید، تا با [کمالِ‏] خوارى به دست خود جزیه دهند  .

مدیر وبلاگ عبارت " به روز پازپسین ایمان نمی آورند " را حذف کرده است !!

2. یکی از روشهای مغالطه، خود را به نفهمیدن زدن است. شبهه کننده به خوبی میداند که قرآن، اهل کتاب را به دو دسته تقسیم میکند.
  • یک دسته کسانی که آزاری به مسلمانان نمی رسانند. و به مسلمانان خیانت نکردند. قرآن دستور میدهد که با اینها مدارا کنید و نسبت به آنان با محبت و مهربانی رفتار کنید. (آیه 8 سوره ممتحنة ؛ آیه 62 سوره بقرة و ...)
  • یک دسته هم اهل‌کتابی که به مسلمانان خیانت کردند و در پی آزار رساندن به مسلمانان بر آمدند، همان کسانی که در جنگ خندق با بت‌پرستان متحد شدند و به مدینه حمله کردند تا پیامبر و مسلمین را قتل عام کنند. با این دسته از اهل کتاب باید جنگید و با آنان با شدت و غلظت برخورد کرد تا دیگر کسی جرئت آزار رساندن به مسلمانان را نداشته باشند. (آیه 190 بقره) آیه فوق هم درباره همین دسته از افراد است.
3. این آیه درباره کسانی است که خدا و قیامت را انکار می کنند. به راستی مردم ایران چنین بودند؟؟؟؟؟ شبهه کننده، بد توهینی به مردم ایران کرد و آنها را مصداق افرادی بی‌خدا و معاد ناباور نامید!!

4. شبهه کننده مدعی شده است که اسلام ایران را ویران کرده است !!! در حالیکه دانشمندان و فرهیختگان ایرانی بیش از همه ی ملتها برای اسلام زحمت کشیدند و در راه نشر معارف اسلامی جهاد کردند. اگر ایرانیان در قرون اولیه، اسلام را سبب ویرانی ایران میدانستند پس چرا این همه برای اسلام زحمت کشیدند و جانفشانی کردند ؟؟؟ گذشته از اینکه اسنادی فراوان وجود دارد که نشان میدهد اکثر ایرانیان ، اسلام را با اختیار خود پذیرفتند. مخصوصاً سخنان مرحوم عبدالحسین زرینکوب که در کتاب دو قرن سکوت، به این مسئله اشاره کردند. [کلیک]

5. ایران در زمان ساسانیان خرابه ای بیش نبود ! فقط کاخهای پادشاهان آباد بود. اما مردم عادی!... آرتور کریستین سن، ایران در زمان ساسانیان، ترجمه رشید یاسمی، تهران: انتشارات دنیای کتاب، 1368، ص 485 :

باید دانست، که هر چند سیاست کواذ – قباد پدر انوشیروان - اقتدار سلطنت را از قید اشراف آزاد کرد، لکن این آزادى را بقیمت خرابى کشور بدست آورد.

در شاهنامه هم آمده است که در زمان انوشیروان (اوج قدرت ساسانیان) مردم در بدبختی زندگی میکردند.

6. مسئله جانبی ! جهاد در اسلام به دو شیوه است. یکی جهاد دفاعی (یعنی دفاع کردن) و دیگری جهاد ابتدایی (حمله به سرزمین دیگر)

مراحل جهاد ابتدایی در اسلام:

1. جهاد ابتدایی باید به دستور پیامبر یا امام معصوم، آن هم بر اساس ضرورت باشد.

2. ابتدا باید دین به مردم سرزمین مقابل عرضه شود ! باید دین را به آنها معرفی کرد تا ایمان بیاورند :اگر ایمان نیاورند.

3. جزیه و مالیات از آن ها گرفته شود. در این صورت آنان حق دارند بر دین سابق خود باقی بمانند. (دین الهی) !و اگر حاضر به دادن جزیه نشدند:

4. به آنها گفته میشود که مهاجرت کنید. اگر حاضر به مهاجرت نشدند:

5. صف کشی برای جنگ شروع میشود. در جنگ هم هیچ مسلمانی حق پرتاب تیر اول را ندارد. بلکه باید منتظر بمانند تا دشمن تیر اول را پرتاپ کند.


[ دوشنبه 93/3/26 ] [ 11:55 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

چند روز پیش در یکی از وبلاگهای شبهه پراکن، شبهه ای درباره جایگاه زن در اسلام دیدم. پاسخی مفصل برای مدیر وبلاگ نوشتم اما وی در پیامی خصوصی به وبلاگ من، با توهین اعلام کرد که نظراتت را در سطل آشغال ریختم. هرچند این سخن وی مرا در راه خود مستحکم تر کرد و سبب شد که برای همیشه به این نتیجه برسم که "حقاً کسانی که ادعای آزادی بیان دارند، اکثراً هیچ بویی از انسانیت نبرده اند و خد دیکتاتور تر از همه دیکتاتورها هستند." فهمیدم که واقعاً بعضی از افراد جز به زبان شمشیر "آدم" نمی شوند. به هر حال می رسیم به شبهه و پاسخی محکم به آن : ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/3/25 ] [ 10:4 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

امام علی (ع)

علامه امینی در حالی که به پهنای صورت اشک می ریخت،
فریاد زد و گفت: مگر رسول خدا نفرمود : أنا و علیُّ أبَوا هذِهِ الاُمَّةِ.
« من و علی دو پدراین امت هستیم.»
دوتا پدر به این عظمت و بزرگواری داریم،
سپس مثال زد و فرمود: انسان دو پدر پولدار داشته باشد و برود گدایی کند؟!
چرا گدایی می کنید؟! بروید و از این بزرگواران حوائجتان را بگیرید…


[ سه شنبه 93/3/20 ] [ 10:44 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

وقتی توی خیابون یا مترو یا ... آدمای بدحجاب رو می بینی (چه زن، چه مرد)

به نظر میاد اکثرا یک هدف دارند و اون "جلب توجه" یا "جلب نگاه" دیگرانه

اما چرا جلب نگاه های آلوده ؟

وقتی این همه نگاه پاک به ما هست:

نگاه خدا

نگاه امام عصر(عج)

نگاه ملائکه

نگاه شهدا

آیا ارزش داره نگاه قشنگ خدا رو بفروشیم به چندتا نگاه هرزه ی زودگذر ؟


[ یکشنبه 93/3/18 ] [ 11:28 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه:

آسمان چیزی نیست به جز سقف یا سایبانی بر روی زمین:

آسمان را سقف محفوظى قرار دادیم; ولى آنها از آیات آن روى‏ گردانند. (32)سورة الأنبیاء
(او) آسمانها را بدون ستونى که آن را ببینید آفرید… (10)سورة لقمان
آن کس که زمین را بستر شما، و آسمان را سقفى بالاى سر شما قرار داد…(20) سورة البقرة
حتما اصطلاح «آسمان جُل» را شنیده اید. معلوم میشود که این استعاره ریشه ی قرآنی دارد. خداوند متعال نیزآسمان را جُلی توصیف می فرمایند که برای حفاظت ما بر سر ارض کشیده شده. در مورد اینکه «حفاظت از چه؟» بین علما اختلاف نظر هست. اما آنچه این آیه بر ما مبرهن میکند این است که ما همگی آسمان جّل هستیم.
این آیه دریچه ی دیگری نیز بر روی معرفت کیهان شناسی ما می گشاید: آسمان ستون هایی نادیدنی دارد که با پیشرفته ترین ابزارهای علمی نیز دیده نمی شوند و قابل ردیابی نیستند.
آیا باز هم شک دارید که قرآن کریم سرشار از درّ و گهرهای علمی است؟

پاسخ:

1. بله ... از دید قرآن آسمان (آسمان اول) سقفی برای زمین است. اما سقف چیست ؟ آیا قرآن گفته است که آسمان یک سقف سنگی یا چوبی است ؟؟؟؟؟ خیر. سقف میتواند هم معنوی باشد (همانند اینکه منظور از آسمان، آسمان معنوی به معنی عالم ماوراء و عالم ملکوت باشد) و هم اینکه آسمان میتواند به معنی مادی باشد.

اگر آسمان در اینجا به معنی معنوی و ملکوتی باشد که مشکلی نیست. هیچ بیگانه ای نمی تواند از زمین (عالم ناسوت) به آسمان بالاتر (عالم ملکوت) نفوذ کند. این از لحاظ ادبیات دینی و معنوی است.

اما اگر منظور از آسمان در اینجا، آسمانِ مادی باشد، باز هم ایرادی ندارد. چون لزوماً سقف به معنی پوسته ی سنگی و چوبی و بتنی نیست ! آسمان (لایه های فوقانی اتمسفر) به راستی به عنوان یک سقف برای زمین هستند. که مانع از نفوذ پرتوهای مضر (یا دیگر انواع پرتوها) به جو زمین میشوند. یک سقف از جنس اتمسفر. امروزه حتی دانشمندان هم لایه های اتمسفر را به سقف تشبیه میکنند. یعنی در طراحی ها و نقشه ها ، لایه های اتمسفر را به صورت یک خط یا یک سقف از دیگر لایه های اتمسفر متمایز میکنند. به هر صورت این تشبیه است. ایرادی هم ندارد. برای نمونه تصاویری از سایتهای علمی مربوط به این موضوع ارائه میکنیم.

تصویری از سایت علمی lms.seos-project.eu که به طور واضح لایه های اتمسفر (و مخصوصاً لایه اوزون) به صورت یک سقف تشبیه و طراحی شده اند.
سقف , آسمان , زمین , قرآن

تصویری از سایت nasa درباره لایه اوزون :

سقف , آسمان , زمین , قرآن

درباره این تصویری کلیپی در سایت ناسا وجود دارد، برای دیدن این کلیپ بسیار کوتاه کلیک کنید :

http://www.nasa.gov/centers/goddard/mpg/97553main_stratt.mpg

تصویری از سایت earthobservatory.nasa.gov :
سقف , آسمان , زمین , قرآن

تصویری از سایت mnn.com :

سقف , آسمان , زمین , قرآن

تصویری از سایت aura.gsfc.nasa.gov:

سقف , آسمان , زمین , قرآن

درباره ستونهای نادیدنی هم باید گفت، همین که قرآن میگوید ستونهایی که دیده نمی شوند، یعنی این ستونها از جنس مادی و جسمانی نیستند. همین نشان میدهد منظورش به نیروهایی است که بین عالم ناسوت (عالم جسمانی) و عالم ملکوت (عالم معنوی و روحانی) فاصله شدند. یا حتی نیروهای بین سطح زمین و لایه های اتمسفر، یا تشبیهاتی از این قبیل...

در پایان لازم است به یک مغالطه که در متن شبهه آمده است اشاره کنیم. شبهه‌کنندگان گفته اند: " آسمان چیزی نیست به جز سقف یا سایبانی بر روی زمین" در حالیکه اولاً آسمان تشبیه به سقف شده است. و عرض کردیم که این تشبیه به دلایل فوق ایرادی ندارد. و در ثانی آسمان اگر به سقف تشبیه شود، لزومی ندارد که فقط و فقط سقف یا سایه بان (؟!) باشد! شبهه کننده گفته است: " آسمان چیزی نیست به جز... " در حالیکه آسمان از دید قرآن فقط یک سقف نیست و تشبیهات دیگری هم درباره آن استفاده شده است.

نکته آخر :


آنچه در متن شبهه آمده است تناقض نیست ! تناقض مربوط به جایی است که دو گزاره، در یک موضوع واحد، در یک زمان و مکان و جایگاه مشترک، و در یک شرایط واحد، دو حکم معارض داشته باشند. اما اینجا می بینیم که اصلاً حکم متناقض وجود ندارد. در همه آیات فوق ،آسمان به سقف (یعنی برای مثال، لایه های اتمسفر) تشبیه شده اند. حال چه تناقضی وجود دارد ؟؟؟؟؟

متن شبهه 67 :

سقف آسمان به زلزله ی قیامت فرو می ریزد:

و آسمان گشوده مى‏‌شود و بصورت درهاى متعددى درمى‌‏آید(19)سورة النبأ
آن زمان که آسمان از هم شکافته شود، (1)سورة الإنفطار
هشدار ایمنی : ذات اقدس باری تعالی قادراست علاوه بر تمام بلایای طبیعی شناخته شده، با شکافتن و فروریختن سقف آسمان نیز ما بندگان گناهکار را به سزای اعمال پلیدمان برسانند. فأعتبروا یا اولی الأبصار!

پاسخ :

1. یکی از روش های مغالطه این است که در ابتدا ادعایی کنیم و در ادامه هنگام اثبات ادعا، چیزی دیگر را بیان کنیم! در این جا هم شبهه‌کنندگان در همان اول مدعی شده اند : "سقف آسمان به زلزله ی قیامت فرو می ریزد" ولی در ادامه از فرو ریختن سقف آسمان دلیل و شاهدی نمی آورند ! بلکه از گشوده شدن و باز شدن آسمان دلیل می آورند ! مطئناً باز شدن در یا پنجره (مثلاً) به معنی فرو ریختن دیوار یا شکستن در و پنجره نیست ! و این مغالطه‌ای است که شبهه‌کنندگان مرتکب شده اند و بی‌شرمانه از ایراد داشتن قرآن سخن میگویند !

2. نگاهی به آیات :

وَ فُتِحَتِ السَّمَاءُ فَکاَنَتْ أَبْوَابًا (19 نبأ) و آسمان گشوده مى‏‌شود و بصورت درهاى متعددى درمى‌‏آید.

إِذَا السَّمَاءُ انفَطَرَتْ (1 انفطار) آن زمان که آسمان از هم شکافته شود.

روشن است که هیچ حرفی از "فرو ریختن سقف آسمان" در میان نیست. در حقیقت، اسلام‌ستیزان برداشتهای مغرضانه و تفسیرات ابلهانه خود را بر قرآن تحمیل میکنند.

2. سابقاً بیان کردیم که منظور از آسمان می تواند دو چیز باشد:

  • آسمان مادی :در این صورت، کسی چه میداند ؟ دانشمندان هم اثبات کرده اند که لایه های اتمسفر در حال تغییر است. و حتی در لایه ی اوزون در حال شکاف برداشتن است و البته شکافهایی در آن ایجاد شده است و هر روز هم این شکاف در حال گسترش است. در قیامت دیگر لایه های اتمسفر هم شکافته خواهند شد. (این نظر مخالف دانش روز هم نیست). این تفسیری مادّی از آیه قرآن است. 
  • آسمان معنوی (ملکوت): در این صورت معنی آیه این میشود که در هنگام قیامت ، درهای آسمان [معنوی] یعنی همان ملکوت باز و بازتر میشود و ارتباط عالم ملکوت [آسمانِ معنوی] و عالم ناسوت [زمینی و مادی] عینی و محکم تر خواهد شد.

3. اینجا هم تناقضی در آیات وجود ندارد ! هر دو آیه می گویند که در هنگام قیامت آسمان شکافته خواهد شد ! گفتیم که تناقض به این معنی است که دو گزاره، در یک موضوع واحد، در یک زمان و مکان و جایگاه مشترک، و در یک شرایط واحد، دو حکم معارض و متفاوت داشته باشند. اما اینجا می بینیم که اصلاً حکم متناقض وجود ندارد. بلکه هر دو آیه از یک چیز سخن میگویند. متأسفانه شبهه‌کنندگان هنوز از معنی تناقض آگاه نیستند !!


[ جمعه 93/3/16 ] [ 10:31 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

 

این مادر همه ی وجودش را داد تا لحظه ای اشک امام را نبیند...

تف به ذات کسی که خودش رو به هر دری میزنه تا اشک رهبر رو دربیاره ...

امام خمینی


[ پنج شنبه 93/3/15 ] [ 4:55 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

چرا خداوند ستارگان را خلق فرمود؟

قرآن کریم با ذکر علت آفرینش ستارگان بر دانش ما می افزاید:
و آنها ( شهابها ) را تیرهایى براى شیاطین قرار دادیم، و براى آنان عذاب آتش فروزان فراهم ساختیم! (5) سورة الملک
ما آسمان نزدیک ( پایین) را با ستارگان آراستیم، (6) تا آن را از هر شیطان خبیثى حفظ کنیم! (7) آنها نمى‏توانند به (سخنان) فرشتگان عالم بالا گوش فرادهند، (و هرگاه چنین کنند) از هر سو هدف قرارمى‏گیرند! (8) سورة الصافات
خداوند شهاب ها را آفرید تا چون موشک هایی علیه شیاطین به کار روند. و به همان سیره ی قدسیه ، وزارت محترم دفاع جمهوری اسلامی ایران به حول و قوه ی الهی موشک شهاب 3 را برای دفع فتنه و فساد صهیونیسم و استکبار جهانی ساخت.

پاسخ :

1. اسلام‌ستیزان با نگاهی یکطرفه و ظاهری به قضایا نگاه میکنند. بنا بر باور اسلام، هر گزاره ای در طبیعت، یک چهره‌ی مادی دارد و یک چهره ی معنوی. مثلاً قرآن (سوره نور آیه 41) میگوید که پرندگان آسمان همگی ذکر خدا میگویند. و در روایات داریم که پیامبر فرمودند بلبل (و در روایتی قناری) هنگام چهچه، خدا را تسبیح میگویند. سعدی نیز بر اساس همین روایت میگوید: گفتم این شرط آدمیت نیست ؛ مرغ تسبیح گوی و من خاموش ! حال روشن است که ذکرگفتن پرندگان در واقع ،حالت معنوی و حقیقت باطنی است. نه ظاهری.
شهاب سنگها نیز یک کارکرد و حالت مادی و جسمانی دارند. و یک حالت معنوی و ماوراءالطبیعی.قرآن به کارکرد معنوی و حقیقت باطنی شهاب سنگها اشاره کرده است.

2. پاسخ یکی از عزیزان به این مسئله، از زاویه ای دیگر:
«اجنه و شیاطین، نیروهایی شرور هستند که از لحاظ علمی نیز می توان آنان را با انرژی‌های منفی مطابق دانست. در جهان امواج و انرژیهای منفی زیادی توسط اجرام طبیعی تولید میشود که شهاب سنگها میتوانند نقش مهمی در تعادل بخشیدن به این انرژیهای منفی و مثبت داشته باشند، در اصطلاح علمی :
Equilibrate of contrary Energies. با توجه به اینکه اکثر شهاب‌سنگها حالت مغناطیسی دارند، لذا این نظر مخالف یافته های علمی بشر نیست».
[نکته: بله ممکن است شهاب سنگها این کاربرد را داشته باشند. اما شیاطین لزوماً انرژیهای منفی نیستند. بلکه موجودات عینی هم هستند. به هر صورت نظر جالبی است و با اندکی مسامحه و چشم‌پوشی میتوان آن را پذیرفت.]

3. آنچه در متن شبهه آمده است تناقض نیست ! تناقض مربوط به جایی است که دو گزاره، در یک موضوع واحد، در یک زمان و مکان و جایگاه مشترک، و در یک شرایط واحد، دو حکم معارض داشته باشند. اما اینجا می بینیم که اصلاً حکم متناقض وجود ندارد. هر دو آیه می فرمایند که شهاب‌ها و ستارگان مانع از نفوذ شیاطین به ماوراء میشوند. حال چه تناقضی وجود دارد ؟؟؟؟؟

4. در پایان نیز اسلام‌ستیز شبهه‌کننده، با تمسخر نیروی نظامی کشور، سعی دارد تا با لودگی و دلقک‌مآبی ضعف خود را جبران کند. چه اینکه خود به خوبی میداند در اثبات مدعایش ناتوان است. به هر صورت به او میگوییم که نیروی نظامی کشور ما با قدرت ایمان جوانان مسلمان، تا کنون در همین ده سال اخیر سه بار ارتش چهارم دنیا (یعنی اسرائیل) را زمینگیر کرده است. دو بار در جنوب لبنان و یک بار در غزه. چه اینکه همه میدانند حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان از ما هستند و ما هم از آنانیم. ما با قدرت معنوی خود و با امکاناتی اندک، سه بار ارتش پرادعای اسرائیل که مجهز به قوی ترین تسلیحات نظامی است را به زانو درآوردیم. همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس همه ابرقدرتها از صدام حمایت تسلیحاتی کردند و لیکن قدرت ایمان جوانان مؤمن مسلمان ایرانی، دشمن را به خفت و خواری کشید. قدرت معنوی ما و نیروی ایمان ما ، سندی زنده و گواهی روشن بر حقانیت مکتب ماست. کدام مکتب الهی و بشری را سراغ دارید که با دست خالی و با اندک امکانات، همه ابرقدرتهای زورگو و مستکبر را به ذلت بکشد؟



[ دوشنبه 93/3/12 ] [ 3:39 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

خیلی جالب ! از دست ندید !!

کلیک کنید.


[ یکشنبه 93/3/11 ] [ 1:0 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

این زنان مسلمان نیستند!!!

باورش شاید سخت باشد، ولی این خانمها؛ یهودیانی از فرقه ‌ی لِو طاهور ساکن کانادا می باشند!
یهودیان چون قصد تسلط بر دنیا را دارند؛ به شدت سعی میکنند آنچه مانع از این هدفشان میشود، از جمله؛ وجود فساد در جامعه و مشغول شدن زنان و مردان به هم و در نتیجه ازبین رفتن سرمایه های انسانی جلوگیری کنند و لذا در امر حجاب در جوامع خودشان، خیلی سخت گیری میکنند و برعکس در جوامع تحت سلطه ی خود، مانند؛ اروپا و اسیا و...
سعی در ایجاد ابتذال و فساد میکنند؛ تا با هدر رفتن انرژی و سرمایه های فکری و انسانی به اهداف خود برسند!

یهودی ها ( به طور غیر مستقیم) بیشترین تبلیغات ضد حجاب را برای مسلمانان دارند؛ زیرا میخواهند حجاب را از بانوان مسلمانان گرفته و به نفع دین و زنان خود استفاده کنند!
ای انسان ! بیدار باش ! لطفاً ...

[ سه شنبه 93/3/6 ] [ 8:51 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب