سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه : 

انسان از چه ساخته شده بود؟

از لخته خون (سوره 96 آیات 1-2) آب (سوره 21 آیه 30، سوره 24 آیه 45، سوره 25 آیه 54) “چیزی مانند سفال” (سوره 3 آیه 59، سوره 30 آیه 20، سوره 35 آیه 11).

پاسخ خلاصه : 

هیچ تناقضی وجود ندارد.

اولاً قرآن نگفت انسان از چیزی شبیه به سفال خلق شده است ! بلکه فرمود از گِلی شبی به خاک سفالگری (صلصال کالفخار) خلق شده است. که همین ترجمه خلاف واقع، نشانگر روحیه سفسطه گری و دروغگویی دشمنان اسلام است. 

ثانیاً همه این تعبیرات گویای مراحل مختلفِ خلقت انسان است.

برخی از این آیات قرآن به ماده اولیه آفرینش حضرت آدم علیه السلام و مراحل خلقت او اشاره دارد، مانند بعضی از آیاتی که مادة اولیة انسان را «ارض»، «تراب»، «طین»، «حمأ مسنون»، «صلصال» و امثال آن می‌داند. این بدان خاطر است که آن ماده اولیه، حالات مختلفی به خود گرفت و تغییر و تحولاتی در آن پدید آمد تا زمانی که صورت انسان به خود گرفت. 

دسته‌ای از آیات به ماده آفرینش نسل آدم، یعنی انسان فعلی پرداخته به مراحل آفرینش او اشاره می‌کند؛ مانند آیاتی که مادة اولیة آفرینش را «ماء» یعنی آب، «نطفه»، «علقه» یعنی خون بسته، «مضغه» و امثال آن می‌داند. اینها مراحل مختلف خلقت انسان است. ابتدا آب (نطفه) و سپس تبدیل می شود به خون بسته و ... تا به تکامل برسد و صورت انسان کامل به خود بگیرد... 

خود قرآن هم اشاره کرده است که این تعبیرات مختلف به خاطر مراحل پی در پی خلقت انسان است [نه تناقض].

پاسخ کامل :  ادامه مطلب... 

[ شنبه 92/9/30 ] [ 12:44 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

در مورد روش ایجاد زمین و آسمان قرآن یکجا میگوید که آنها از هم جدا بودند و بعد به هم گرویدند (سوره 41 آیه 11) اما در (سوره 21 آیه 30) میگویند که آنها ابتدا یکی بودند و بعداً از یکدیگر جدا شدند. 

پاسخ :

شگفتا ! اولاً دشمنان اسلام چگونه و با چه جرئتی این طوری ترجمه آیات را عوض می کنند! ثانیاً اینکه کجای این دو آیه با هم تناقض دارند ؟؟؟؟؟؟

آیه اول می گوید که آسمان در ابتدا به صورت دود بود و سپس خداوند هم آسمانها و هم زمین را به حرکت واداشت.

آیه دوم می گوید که آسمانها و زمین در ابتدا یکپارچه بودند و سپس در اثر انفجار از هم جدا شدند. (بر اساس ایه اول پس از این انفجار ، اسمانها به شکل دود درآمدند.) 

حال به راستی کجای این ایات اشتباه و متناقض هستند ؟؟؟؟؟ 

سوره 41 آیه 11 :

ثمُ‏َّ اسْتَوَى إِلىَ السَّمَاءِ وَ هِىَ دُخَانٌ فَقَالَ لهََا وَ لِلْأَرْضِ ائْتِیَا طَوْعًا أَوْ کَرْهًا قَالَتَا أَتَیْنَا طَائعِین‏

سپس آهنگِ آسمان نمود، و آن بخار (دود) بود. پس به آسمان و به زمین فرمود: «خواسته یا ناخواسته حرکت کنید.» آن دو گفتند: «فرمان‏بردار آمدیم.»

سوره 21 آیه 30 :

أَ وَ لَمْ یَرَ الَّذِینَ کَفَرُواْ أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ کَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا وَ جَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کلُ‏َّ شىَ‏ْءٍ حَىّ‏ٍ أَ فَلَا یُؤْمِنُون‏

آیا کسانى که کفر ورزیدند ندانستند که آسمانها و زمین هر دو به هم پیوسته بودند، و ما آن دو را از هم جدا ساختیم (انفجار، متلاشی شدن)، و هر چیز زنده‏اى را از آب پدید آوردیم؟ آیا [باز هم‏] ایمان نمى‏آورند.

 


[ جمعه 92/9/29 ] [ 4:35 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

اول زمین یا اول آسمان؟ کدام یک زود تر آفریده شد؟
اول زمین و بعد آسمان (سوره 2 آیه 29)، اول آسمان و بعد زمین (سوره 79 آیه 27-30)

پاسخ خلاصه : 

کسی که این شبهه را طرح نموده اطلاعی از معانی واژگان قرآن نداشته است. درحالیکه قضاوت درباره قرآن نیازمند این است که حداقل اطلاعات را درباره ی زبان و ادبیات قرآن داشته باشیم. به هر صورت با اندکی دقت در آیات می فهمیم که هیچ تناقضی وجود ندارد. به طور خلاصه این دو سری آیه چنین می گویند :

خداوند ابتدا آسمانها را آفرید. سپس زمین را آفرید. و نیز (یا سپس) آسمانها را ویرایش و تکمیل (سوّا و قضا) نمود. 

که هیچ تناقضی وجود ندارد. متأسفانه برخی از سر بی دقتی [و دشمنان از سر خباثت] واژگان سوّا و قضا را به معنی آفریدن ترجمه کردند که این درست نیست. بلکه معنی صحیح : ویراستاری و تکمیل و... است. 

پاسخ مفصّل :  ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 2:11 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

در قرآن هیچ تناقضی وجود ندارد. اما پاسخ به شبهه افکنی های دشمنان اسلام :

متن شبهه :

الله آسمانها و زمین را در 6 روز آفریده است (سوره 7 آیه 54) و مسلمانانی که میخواهند به قرآن چهره علمی بدهند میگویند این 6 روز منظور 6 دوره است، اما (سوره 2 آیه 117) میگوید که "الله به صورت آنی خلق میکند".

پاسخ:

در این دو دسته آیه هیچ تناقضی وجود ندارد. در واقع بهتر است بگوییم دشمنان اسلام برداشت های ناقص خود را نقد می کنند و این کار را نقد قرآن می نامند!

در سوره 7 آیه 54 آمده است که ما جهان را در 6 "یوم" آفریدیم. البته بر اساس قرآن و عترت و حتی اشعار ادیبان عرب، روشن است که یوم علاوه بر معنی روز، به معنی دوره / بازه زمانی / مرحله و ... هم می آید. (کلیک کنید.) که متأسفانه دشمنان اسلام از سر کینه توزی های کورکورانه حاضر به پذیرش حق نیستند.

اما سوره 2 آیه 117 :

بَدِیعُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ إِذَا قَضىَ أَمْرًا فَإِنَّمَا یَقُولُ لَهُ کُن فَیَکُون

او پدید آورنده آسمانها و زمین [است‏]، و چون به کارى اراده نماید، فقط مى‏ گوید: « [موجود] باش» پس  مى ‏شود.

توضیح :

1. خداوند اگر اراده کند که چیزی موجود شود، آناً موجود می شود. اگر اراده کند... یعنی در یک لحظه از عدم به وجود تغییر می یابد. اما سیر تکاملی آن ممکن است زمانی طولانی ببرد.

2. همه موجودات در سیر تکاملی خود ، لحظه به لحظه از خداوند ، فیض دریافت می کنند. و این دریافت فیض ، لحظه به لحظه با اراده ی خدواند صورت می گیرد.

پس این دو آیه تناقضی با هم ندارند. بلکه در کنار همدیگر و روشن کننده ی همدیگر هستند.

یعنی آفرینش جهان در شش دوره انجام شد (و می شود) و نیز در هر لحظه (در هر آن) اراده ی خداوند به جهان تعلّق گرفته و می گیرد. یعنی آیه دوم:

إِذَا قَضىَ أَمْرًا فَإِنَّمَا یَقُولُ لَهُ کُن فَیَکُون

شامل لحظه لحظه ی آفرینش و تکامل جهان می شود. لحظه به لحظه جهان آفرینش نیازمند و مقهور اراده ی خدواند است.


[ سه شنبه 92/9/26 ] [ 5:10 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

در قرآن هیچ تناقضی وجود ندارد. اما پاسخ به شبهه افکنی های دشمنان اسلام :

متن شبهه :

خلقت شش روز بود یا هشت روز؟
(سوره 7 آیه 54، سوره 10 آیه 3، سوره 11 آیه 7 وسوره 25 آیه 59) به روشنی اعلام میکند که الله زمین و آسمانها را در 6 روز آفرید. اما در (سوره 41 آیات 9-12) جمع روزهایی که الله بدانها اشاره میکند 8 روزاست.

پاسخ :

افشای سفسطه ی دشمنان اسلام :

قبل از هر چیز باید بگویم که "یوم" در زبان عربی لزوماً به معنی روز -فاصله طلوع تا غروب خورشید- نیست. بلکه به معنی دوره / هنگام / بازه زمانی و ... هم می آید. کلیک کنید.

I. اگر بخواهیم برداشت دشمنانِ اسلام از این دو دست آیه را بپذیریم، باز هم تناقضی در آیات نخواهد بود. چون آیه اول گفت خلقت = 6 دوره  ! اما آیه دوم می گوید : خلقت + تقدیر = 8 دوره  . پس تناقضی وجود ندارد. چرا ؟ چون دو معادله [ X=6 ] و [ X+Y=8 ] تناقض ندارند.( این پاسخ بر اساس نحوه استدلال خود دشمنان اسلام است.)

II. پاسخ بعدی : متأسفانه اسلام ستیزانِ نادان درجمع اعداد یک رقمی دچار اشتباه شدند! چون آیه اول می گوید : آفرینش جهان در 6 دوره ؛ خوب ! اما آیه دوم (9-12 فصلت) می گوید:

1. آفرینش زمین در 2 دوره

2. آفرینش و تقدیر زمین و اقوات (آنچه در زمین است) در 4 دوره

3. آفرینش آسمانها در 2 دوره

این در حالی است که گزینه 1 زیرمجموعه گزینه 2 است. یعنی نباید جدا حساب شود. بلکه 1 و 2 با همدیگر هستند. چون اقوات زمین جزئی از زمین است نه جدا از آن.

یعنی :

A=2  (زمین)

A+B=4  (زمین+اقوات) 

C=2  (آسمانها)

حال :      ?=A+B+C

پاسخ درست : 6

پاسخ اشتباه : 8

پس قرآن دقیق و درست محاسبه کرده است. اما دشمنان بی سواد و پرادعای اسلام هنوز هم در جمع اعداد یک رقمی با مشکل مواجه اند!

III. علمای اسلام پاسخی دیگر نیز داده اند و آن اینکه در آیه 9-12 سوره فصلت منظور از 4 دوره همان 4 فصل سال است. در این صورت نیز تناقضی وجود نخواهد داشت.

ملاحظه آیات : ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/9/25 ] [ 9:54 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

در قرآن هیچ تناقضی وجود ندارد. بلکه قرآن از هر جهت کتابی مستحکم است. دشمنان اسلام نیز از سر بدبختی اشکالاتی به قرآن می گیرند که آبکی بودن حرفهایشان بر هر اندیشمندی روشن است. این سفسطه گران برداشتهایی خلاف واقع و مغرضانه از قرآن ارائه می دهند و سپس - برداشت های خود را - نقد می کنند و اسمش را می گذارند نقد قرآن ! چه اینکه هدفشان ضربه زدن به اسلام و نوکری برای صهیونیسم است. در ادامه به یکی دیگر از بهانه ها و خزعبل بافی های این جماعت انسان نما ، پاسخ خواهیم داد.

متن شبهه :

الله چند روز برای نابودی قوم عاد نیاز داشت؟
یک روز (سوره 54 آیه 19) یا چندین روز (سوره 41 آیه 16، سوره 69 آیات 6-7)

پاسخ :

قرآن همواره گفته است که : عذاب خداوند در چندین روز بر قوم عاد نازل شد. نه فقط یک روز ! عجیب است که اسلامستیزان این چنین دروغ می گویند...

سوره 41 آیه 16 :

فَأَرْسَلْنَا عَلَیهِْمْ رِیحًا صَرْصَرًا فىِ أَیَّامٍ نحَِّسَاتٍ لِّنُذِیقَهُمْ عَذَابَ الخِْزْىِ فىِ الحَْیَوةِ الدُّنْیَا و لَعَذَابُ الاَْخِرَةِ أَخْزَى‏ وَ هُمْ لَا یُنصَرُون‏

ترجمه : سرانجام تندبادى شدید و هول‏ انگیز و سرد و سخت در روزهایى شوم و پرغبار بر قوم عاد فرستادیم تا عذاب خوارکننده را در زندگى دنیا به آنها بچشانیم و عذاب آخرت از آن هم خوارکننده‏ تر است، و (از هیچ طرف) یارى نمى‏ شوند.

سوره 69 آیات 6-7 :

وَ أَمَّا عَادٌ فَأُهْلِکُواْ بِرِیحٍ صَرْصَرٍ عَاتِیَةٍ سَخَّرَهَا عَلَیهِْمْ سَبْعَ لَیَالٍ وَ ثَمَانِیَةَ أَیَّامٍ حُسُومًا فَترََى الْقَوْمَ فِیهَا صَرْعَى‏ کَأَنهَُّمْ أَعْجَازُ نخَْلٍ خَاوِیَة

و امّا قوم «عاد» با تندبادى طغیانگر و سرد و پرصدا به هلاکت رسیدند. (خداوند) این تندباد بنیان‏ برافکن را هفت شب و هشت روز پى در پى بر آنها مسلّط ساخت، (و اگر آنجا بودى) مى‏ دیدى که آن قوم همچون تنه‏ هاى پوسیده و تو خالى درختان نخل در میان این تند باد روى زمین افتاده و هلاک شده‏ اند.

پس تا اینجا تناقضی نیست. هفت شب و هشت روز پی در پی / روزهایی شوم ، هر دو با هم یک معنی و یک مصداق را می رسانند.

اما سوره 54 آیه 19 :

إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَیهِْمْ رِیحًا صَرْصَرًا فىِ یَوْمِ نحَْسٍ مُّسْتَمِر

ما تندبادی وحشتناک و سرد را در یک روز شوم مستمر بر آنان فرستادیم ...

توضیح : جالب است که قرآن می فرماید « فىِ یَوْمِ نحَْسٍ مُّسْتَمِر » یعنی در روزی شوم که استمرار یافت. پی در پی ادامه یافت. در واقع عذاب در روز شومی نازل شد و چند روز دیگر نیز ادامه یافت. نه اینکه فقط و فقط در یک روز باشد. پس این آیه هم هیچ تناقضی با آیات دیگر ندارد و همگی بیان گر این هستند که عذاب قوم عاد چندین روز طول کشید.

پایان ...

وَ السَّلامُ عَلى‏ مَنِ اتَّبَعَ الْهُدى‏ (طه : 47) ترجمه : و سلام حق بر آن کس که طریق هدایت را پیروى کند.


[ جمعه 92/9/22 ] [ 11:13 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

صحیح بخاری ادعا میکند که جبرئیل 600 بال داشت (جلد چهارم بخش 54 شماره 455) در حالی که قرآن در (سوره 35 آیه 1) میگوید فرشتگان 2، 3یا 4 بال دارند.

پاسخ :

1. دشمنانِ نادان، عنوان این مقاله را « اشتباهات قرآن » نامیدند! یعنی به ذهن ناقصشان خطور نکرد که شاید صحیح بخاری اشتباه کرده باشد!

2. مشخص است که اکثر راویان صحبح بخاری از عالمای درباری بنی امیه و بنی عباس بوده اند. حتی در صحیح بخاری سخنان ابوهریره یهودی نیز فراوان وجود دارد. مسلماً این کتاب برای شیعیان ارزشی ندارد.

3. آیه قرآن می فرماید:

الْحَمْدُ لِلَّهِ فاطِرِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ جاعِلِ الْمَلائِکَةِ رُسُلاً أُولی‏ أَجْنِحَةٍ مَثْنى‏ وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ یَزیدُ فِی الْخَلْقِ ما یَشاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیر

ستایش مخصوص خداوندى است آفریننده ی آسمانها و زمین، که فرشتگان را رسولانى قرار داد، داراى بالهاى دوگانه و سه‏ گانه و چهارگانه، او هر چه بخواهد در آفرینش مى‏ افزاید، و او بر هر چیزى تواناست‏.

بال فرشتکان نماد و تمثیلی از قدرت حرکتی ملائکه است. برخی فرشتگان 2 بال ، و برخی 3 بال و برخی 4 بال دارند. و خداوند هرچه بخواهد در آفرینش می افزاید. همین عبارت «و هر چه بخواهد در آفرینش مى‏ افزاید» نشان می دهد که برخی ملائکه بالهای بیشتری هم دارند. و این در حیطه ی اختیار و قدرت خداوند است. پس اگر خدیث فوق درست هم باشد بازهم تناقضی با آیه شریف ندارد.


[ پنج شنبه 92/9/21 ] [ 3:10 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

در مورد اینکه چه کسی روح را در هنگام مرگ از انسان میگیرد نیز تناقضی آشکار وجود دارد، فرشته ی مرگ (سوره 32 آیه 11)، یک فرشتگان (جمع) (سوره 47 آیه 27) و همچنین “این الله است که روح را از انسانها در هنگام مرگ میگیرد” (سوره 39 آیه 42).

پاسخ خلاصه :

در این آیات تناقضی وجود ندارد بلکه این آیات مؤیّد و تبینن کننده ی همدیگر هستند. بله . در آیه اول فرشته ی مرگ جان انسان را می گیرد. اما همین فرشته ی مرگ (عزرائیل)، بنا بر آیه دوم ، سربازان -و همکاران و همیاران- زیادی دارد. که در اجرای قوانین عالم هستی به او (عزرائیل) کمک میکنند. سپس خداوند جان انسانها را از ملائکه می گیرد. چون ملائکه مأمور اجرای قوانین جهان هستند. همچنین چون خداوند دستور قبض روح را صادر می کند پس می توان این عمل را -که ملائکه انجام می دهند- در نهایت به خداوند منسوب کرد. و خداوند را عامل و مسبّب آن دانست.

پاسخ مفصّل : ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/9/20 ] [ 10:27 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه :

 در (سوره 56 آیه 7) ادعا می کند که در روز قیامت مردم سه دسته میشوند، اما در (سوره 90 آیات 18-19، سوره 99 آیات 6-7) تنها دو گروه را بر می شمرد.

پاسخ مختصر :

هیچ تناقضی در آیات فوق وجود ندارد. حساب این آیات کاملاً واضح و روشن است. اما کفّار خود را به نفهمیدن می زنند! سری اول آیات می فرماید انسانها در قیامت سه دسته : بد / خوب / خوبتر تقسیم می شوند. و سری دوم آیات می فرماید که در قیامت برخی اهل نجات اند و برخی اهل شقاوت. مطمئناً در میان اهل نجات برخی خوب اند و برخی خوبتر . این روشن است. هر دسته ای ممکن است درجاتی داشته باشد. یعنی :

به طور کلی انسانها - با در نظر گرفتن میانگین اعمالشان - دو دسته :

1. بد

2. خوب ، و البته خوب ها نیز به دو دسته تقسیم می شوند:

1. خوب (خوب نسبی)

2. عالی (خوب مطلق)

پس از دل این دو گروه ، سه گروه اساسی بیرون می آیند.

پاسخ مفصّل : ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/9/19 ] [ 4:12 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن شبهه:

چند باغ در بهشت وجود دارد؟ یک (سوره 39 آیه 73،سوره 41 آیه 30، سوره 57 آیه 21، سوره 79 آیه 41) یا زیادتر (سوره 18 آیه 31، سوره 22 آیه 23، سوره 35 آیه 33) ؟

پاسخ مختصر:

1. هیچ جای قرآن نگفته است که در بهشت فقط یک باغ وجود دارد. بهشت (الجنّة) داراری باغهای فراوان (الجنّات) ـی است.

2. بهشت گرچه یک مفهوم کلّی است، اما طبقات و مراتب زیادی دارد.

پاسخ مفصّل :

الجنة در آیات قرآن به معنی کلّ بهشت است. نه فقط باغهای درون بهشت. بله ... باغهای بهشتی بخشی از بهشت هستند. اما همه ی بهشت نیستند.

بنا بر قرآن، انسانها به پس از حسابرسی قیامت به دو دسته تقسیم می شوند. عده ای به بهشت ( الجنّة ) و عده ای دیگر به دوزخ ( جهنّم ) می روند. پس به طور کلی بهشت داریم و جهنم. اما ... !

همین بهشت هم خود به طبقات مختلفی تقسیم می شود. یعنی یک بهشت، متشکّل از چند طبقه و مرتبه. و همچنین جهنم نیز چنین است. طبقه بندی دارد. قرار نیست یزید بن معاویه و پیروانش با کسانی که کمتر گناه کرده اند در یک جایگاه باشند.
در روایات اسلامی نیز فراوان داریم که بهشت و جهنم ، طبقه بندی دارد.

پس تناقضی در آیات فوق وجود ندارد. چون همه طبقات و مراتب بهشت نیز در نهایت و به طور کلی، یک کلّ واحد (یعنی بهشت) محسوب می شود.


[ یکشنبه 92/9/17 ] [ 1:25 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب