سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

کوه 2قرآن بارها و بارها بشریت را به تفکر در طبیعت دعوت نموده است که همین امر نشانگر اهتمام و توجه خاص قرآن به علم و دانش (مخصوصاً علوم تجربی) است.همین امر به همراه سخنان بی پایه و اساس برخی اسلام ستیزان باعث شد تا به این فکر بیفتم که مقاله ای تحت عنوان قرآن و کوه ها بنویسم. با استعانت از خداوند نوشتارم را آغاز می کنم. لیکن ابتدا برخی از پرسش ها که در ذهن برخی عزیزان ممکن است وجود داشته باشد را بیان می دارم:

آیا به عقیده قرآن، خداوند کوه ها را به زمین کوبیده است ؟ 

آیا به عقیده قرآن، کوه ها را به زمین انداخته شده اند ؟ 

آیا به عقیده قرآن، کوه ها را به طرف زمین پرت شده اند ؟ 

آیا کوه ها لنگرگاه های آسمان اند ؟؟؟ 

در قرآن هیچ چیزی خلاف حقایق طبیعت نیامده است.

باید توجه داشت که قرآن کتاب راهنمای بشریت در مسیر سعادت است. قرآن جامع همه کتابهای آسمانی است. رسالت راستین قرآن، راهنمایی به سمت معنویت است. برخی گمان می کنند که قرآن کتاب فیزیک یا شیمی یا ریاضیات است. در حالیکه چنین نیست. گرچه در مسیر هدایت، قرآن به برخی مسائل علمی هم اشاره کرده است. قرآن بارها و بارها بشر را به تفکر در طبیعت و جهان هستی دعوت کرده است. آیات فراوانی از قرآن، ما را ترغیب میکند که در آفرینش و هرآنچه پیرامون خود می بینیم تفکر و اندیشه کنیم.

 یکی از آیاتی که در باره کوه ها در قرآن وجود دارد این آیه است: ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/7/29 ] [ 12:12 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

ماه

یکی از دوستان دانشجو که مدتی در زمینه نجوم مطالعه می کند، سخنی عجیب به من رساند و آن اینکه ناسا یک برنامه منظم برای بررسی منابع حدیثی شیعه و از جمله جلد 54 تا 63 بحارالانوار (که در زمینه آفرینش آسمان و سیارات و ... است) دارند. این سخن برای من عجیب بود. تا اینکه حدیثی از امام محمدباقر (ع) درزمینه آفرینش خورشید و ماه به دستم رسید. وقتی درباره ی آن تفکر کردم، دیدم که که این حدیث کلید یکی از معماهای سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا National Aeronautics and Space Administration یا همان ناسا NASA است! وجود سفره های زیرزمینی و منابع سطحی آب در کره ماه !

متن روایت :  ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/7/28 ] [ 1:18 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

مکتب اسلام شیعی، قدرتمندترین مکتب معنوی جهان است. تنها مکتبی که تربیت شدگان آن، با دست خالی 8 سال در مقابل ابَرقدرت ها ایستادند، لیکن تسلیم نشدند ...

شهید گمنام


[ شنبه 92/7/27 ] [ 2:0 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

گل سرخ نوشتاری که در ادامه می آید خلاصه ای از برخی مقالات علمی و بااهمیت در زمینه تفاوت های جنسی میان زن و مرد است. برخی مصرّانه تلاش می کنند که زنان و مردان را در تمام زمینه ها مطلقاً مساوی نشان دهند، گرچه بنا بر باور ما زن و مرد در اصل انسانیت با هم برابرند اما در جزئیاتی با هم تفاوتهایی دارند. که این تفاوت ها موجب اختلاف در استعدادها و توانایی ها می شود. آنچه در ادامه می آید نوشته ی دکتر دیوید دلوین (Dr David Delvin) متخصص برنامه ریزی و تنظیم خانواده و همچنین دکتر کریستیـن وبر (Christine Webber) متخحصـص روان درمانگر (psychotherapist) است که درباره تفاوت های جنسی زن و مرد نوشته شده است.

Written by Dr David Delvin, GP and family planning specialist and Christine Webber, psychotherapist.

عنوان مقاله :

Men"s s.e.x.u.a.l response

به طور متوسط مردان بیشتر از زنان علاقه مند به برای ادامه مطلب کلیک کنید...

[ پنج شنبه 92/7/25 ] [ 1:13 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متأسفانه برخی افراد ناآگاه از سر غرض ورزی ، برداشت های خودشان از قرآن را نقد می کنند و سپس نامش را می گذارند نقد قرآن !!!

در سوره دوم قرآن (البقرة) آیه 22 زمین به « فراش » تشبیه شده است. 

الَّذی جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ فِراشاً وَ السَّماءَ بِناءً وَ أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَراتِ رِزْقاً لَکُمْ فَلا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَنْداداً وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ

آن خداوندی که براى شما زمین را گسترد و آسمان را برافراشت و از آسمان آبى فرو بارید که به سبب آن میوه‏هاى گوناگون براى روزى شما بیرون آورد ، پس کسى را در خداوندی مانند او قرار ندهید در حالى که مى‏دانید ( او بی مانند است.)

 

و در سوره نوح آیه 19 :

وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ بِساطا


و خداوند زمین را براى شما فرش گسترده ‏اى قرار داد.

1. ارض در قرآن لزوماً به معنی همه زمین ( کلّ سیاره زمین ) نیست. بلکه به معنی پوسته و سطح زمین هم هست. مثلاً در 71 بقره /  45 نحل / 63 عنکبوت / 9 روم ؛ همچنین به معنی سرزمین است ( 21 مائده ) و البته در بسیاری از آیات هم واژه ارض به معنی کل زمین ( سیاره ) است. مثلاً در 38 دخان / 116 بقره / 5 آل عمران و ...

2. فراش یعنی چه ؟ خلیل بن احمد فراهیدی ( قرن دوم ) در العین میگوید فراش یعنی پهن شدن ، گسترده شدن / راغب اصفهانی ( قرن 4 هجری ) در المفردات می گوید : فراش یعنی تحت اختیار درآوردن ، و «فراش ارض» یعنی آن را آماده زندگی کردن ، در مقابل زمین مرتفع و غیرقابل زندگی.

3. بساط یعنی چه ؟ بساط از ریشه بسط است. بسط یعنی نشر و توسعه. «ارض بساط» یعنی زمین گسترده شده ، وسعت داده شده ( راغب اصفهانی ، ادیب و لغت شناس قرن 4 هجری در کتاب المفردات)

در زبان فارسی هم به فرش ، فرش میگوییم چون پهن می شود. و یا روی زمین می گسترانیم.

پس منظور از « بساط ارض » و « فراش ارض » همان گستردگی و وسعت سطح زمین است.

زمین

و این سخن قرآن ابداً به معنی نفی کروی بودن زمین نیست. گذشته از اینکه اجرام کروی هم قابل فرش شدن هستند.

توپ

توپ توپ

 

 

وقتی بشر با قدرت محدود خود به راحتی میتواند یک توپ یا هر جسم کروی دیگری را با صفحاتی پلاستیکی یا الیاف - از هر جنسی - بپوشاند ، پس پوشیده شدن سطح یک جسم به معنی غیرکروی بودن آن نیست. همچنین در هندسه برای سطح کره مساحت هم در نظر میگیرند. این یعنی برای اجرام کروی می توان مساحت ِ سطح را سنجید. پس اجرام کروی هم سطح دارند. مثلاً درباره سیاره زمین گفته میشود که بر اساس محاسبات 510 میلیون کیلومتر مربع، مساحت سطح زمین است.

 

لینک مرتبط : معجزات علمی ، اشکالات علمی


[ چهارشنبه 92/7/24 ] [ 11:54 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

فمینیسم

بسیاری افراد علاقه مندند که زنان و مردان را در تمامی امور مطلقاً برابر فرض کنند. اما به راستی ایا جنس مذکر و مؤنث (male & female) در تمامی زمینه ها مطلقاً مساوی هستند ؟؟؟

بر هر انسان خردمندی روشن است که زنان و مردان در اصل انسانیت با یکدیگر برابرند. اما این برابری در اصول موجب نمی شود که در تمامی جزئیات نیز با یکریگر مطلقاً برابر باشند. روشن است که مردان و زنان از لحاظ جسمی و تناسلی (در اصطلاح علمی : physical or reproductive differences)  با هم فرق دارند. گذشته از این تفاوتهای جنسی، باید دانست که زن و مرد در زمینه های بنیادین روانشناختی (در اصطلاح علمی : fundamental psychological) نیز با هم تفاوتهایی دارند. گرچه این تفاوتها اصل انسانیت را در هیچ یک از دو جنس زیر سؤال نمی برد اما تأثیری بسزا در توانایی ها و بهره وری از پتانسیل ها دارند. و همچنین باور به وجود این تفاوتها راه را برای تحقیقات علمی پیرامون سیستم عصبی ِ (neuro scientific research) هر یکی از دو جنس هموار می نماید.


برخی از تفاوت هاتی روانی و عصبی میان زنان و مردان ...  ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/7/24 ] [ 8:34 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

زمین

باید توجه داشت که قرآن کتاب هدایت بشریت به سوی سعادت و معنویت است. لزوماً قرار نیست که قرآن معادلات ریاضیات و هندسه را حل کند. لیکن این کتاب تا حد امکان مطالبی را بیان داشت که موافق با کشفیات علمی بشر است. از جمله حرکت زمین و کروی بودن آن .

اما یک مقدمه دیگر :

همانطور که گفته شد هدف اصلی پیامبران الهی راهنمایی مردم به سوی سعادت و رستگاری واقعی بوده است. و از طرفی می دانیم که اولین کسانی که به کروی بودن زمین و حرکت داشتن آن تصریح کردند، یا سوزانده شدند یا محکوم به اعدام و ... ! لذا به عقیده ی نویسنده قرار نبوده که پیامبران الهی ، خود را در راه بیان مسائل علمی به کشتن دهند ! چه اینکه هدف اصلی آنان سعادت معنوی و هدایت هرچه بهتر انسانها بود. ( یعنی مسائل علمی در جامعه آن روز جزو مسائل درجه 2 بود. چه اینکه بشریت در اصل انسانیت، اخلاقیات و باورهای صحیح، درمانده بود. )

در قرآن نیز بسیاری از مسائل غیرمستقیم بیان شد که نیازمند کمی تفکر و تمرکز در اندیشه است. ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/7/23 ] [ 2:38 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]


خلاصه مقاله :

در قرآن آمده است که هر کس از جوّ زمین به سمت بالا رود یا از جو زمین خارج شود؛ با مشکل تنفسی مواجه می شود :

متن مفصــل :

فَمَنْ یُرِدِ اللَّهُ أَنْ یَهْدِیَهُ یَشْرَحْ صَدْرَهُلِلْإِسْلامِ وَ مَنْ یُرِدْ أَنْ یُضِلَّهُ یَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَیِّقاً حَرَجاً کَأَنَّما یَصَّعَّدُ فِی السَّماءِ کَذلِکَ یَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَىالَّذینَ لا یُؤْمِنُونَ
سوره ی 6 آیه 125

 
هر که راخدا بخواهد هدایت کند سینه ‏اش را براى پذیرفتن اسلام مى‏ گشاید و هر که را بخواهد گمراه کند سینه‏ اش را تنگ و فشرده نموده گویى به آسمان بالا رود ، بدینسان خدا برکسانى که ایمان نمى ‏آورند ناپاکى مى ‏نهد ... ( هدایت تکوینی و تشریعی ، آیا خداوند کسی را گمراه می کند ؟ )


بحث ما بر عبارت : یَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَیِّقاً حَرَجاًکَأَنَّما یَصَّعَّدُ فِی السَّماءِ

سینه ‏اش راتنگ و فشرده نموده گویى در آسمان بالا می رود ...

صدر : سینه
ضیق : تنگ , فشرده

لسان العرب، ج‏10، ص: 208
المفردات فی غریب القرآن ص503
کتاب العین ، ج‏ 5 ص 186
فرهنگ أبجدی عربی به فارسی ، ص: 8 و...


حرج : تنگی , تنگنا ,  سختی غیر قابل تحمل

قاموس قرآن، ج‏2، ص 116
مجمع البحرین،ج‏2، ص 289
کتاب العین، ج‏3، ص 76
لسان العرب، ج‏2، ص 23


یصّعّد : مضارع باب افتعال مترادف صعد : بالا رفتن ، صعود کردن

فرهنگ ابجدی ص 84

ضیق صدر : تنگ شدن و سخت شدن سینه

لسان العرب ج 10 ص 208 – 209

همچنین ازباب مَجاز ( و ضرب المثل ) به معنی سخت شدن کار هم می آید ...
نکته : در اصطلاح قارسی هم می گوییم سینه ام سخت شده یا تنگ شده یعنی نفسم تنگ شده ...


معجزه ی علمی قرآن :

در این آیه خداوند یک امر معنوی را یه یک موضع محسوس تمثیل نمود . ( که البته خداوند در اکثر مثالهای قرآن چنین روشی دارد) تنگ شدن سینه , همچون کسی که به سمت آسمان بالا می رود ...
اما به راستی ایا مردم عصر پیامبر به سمت آسمان بالا رفتند ؟؟
خیر ! می بینیم که بالا رفتن و خروج از جو زمین مسئله ای است که برای مردم سالهای گذشته امری نامعلوم بود. اما قرآن به صراحت میگوید کسی که به سمت آسمان بالا رود نفسش تنگ می شود ...

[ دوشنبه 92/7/22 ] [ 10:33 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

خلاصه ی مقاله : پاسخ : در برخی روایات از جمله در کتاب شریف « الکافی » آمده است که الاکراد طایفه ای از جن هستند. اما چند نکته قابل توجه است :

1. شیخ کلینی این روایت را به عنوان روایت مُـرسَل بیان می دارد. یعنی اعتبار سندی ندارد. متأسفانه دشمنان اسلام که در جعل سند و قیچی کردن روایات و دروغ بافی نظیر ندارند، بی اعتباری این روایت در گفتار علما و محدثین را بیان نمی کنند و طوری وانمود می کنند گویی شیخ کلینی ( مؤلف الکافی ) این حدیث را صحیح می دانست ! در حالیکه روشن است که مؤلف این روایت را جزو روایات مرسل بیان کرده است. 

2. منظور از اکراد مذموم، یزیدیان (گروهی از کردها)
و گروههایی شبیه به آنان است. ( بنا به گفته ی قاضی نورالله شوشتری  ) و اصلاً الاکراد گروهی از کردها بوده اند نه همه ی کردها.

3. به فرض محال اگر سند روایت صحت داشته باشد ، مگر جن بودن بد است ؟؟؟ این در حالی است که خداوند بسیاری از اجنه را در قرآن ستوده است. در ابتدای سوره جن ، بسیاری از اجنه مؤمن هستند.

4. روایاتی داریم که از اکراد تعریف شده است و انان را جزو شیعیان و محبان اهل بیت پیامبر نامیده است. حتی برخی از کردها محرم اسرار امامان بودند.

5. جن در لغت به معنی "مخفی" است. قرآن هم میگوید ای انسانها ! شما هنگامی که در رحم مادران‌تان اجنه (جن‌ها) بودید، خدا از شما آگاه بود. پس در خود قرآن و احادیث به همه‌ی چیزها و کسانی که مخفی و پوشیده هستند هم "جن" گفته میشود. در صورتی که فرض کنیم آن حدیث صحیح و معتبر باشد، باز هم جوانب دیگری از مسئله وجود دارد که نشان میدهد این سخن توهین‌آمیز نیست.
کردستان
مقاله ی کامل : ادامه مطلب...
[ یکشنبه 92/7/21 ] [ 12:57 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

پاسخ :

عایشهاهل سنت اصرار دارند که بگویند عائشه در 6 یا 9 سالگی با پیامبر صلی الله علیه وآله ازدواج کرد. و این مطلب را دلیل برتری عائشه بر دیگر همسران رسول خدا می‌دانند. به این صورت که عایشه در خانه ی پیامبر تربیت شد یعنی تربیت شده ی مکتب پیامبر است. چون از کودکی با پیامبر بود پس بیش از دیگران پیامبر را می شناسد. (یعنی همان سخنی که ما شیعیان درباره امام علی میگوییم که پیامبر، حضرت علی را بزرگ کرد. و حضرت علی تربیت شده واقعی مکتب اسلام است.)

برخی از علمای اهل تسنن نیز از همین استدلال برای اثبات برتری عایشه استفاده کردند. به گونه ای که تلاش کردند تا بگویند عایشه در هنگام ازدواج با پیامبر را 6 - 9 ساله بود. در حالیکه این افراد ناخواسته با آبروی پیامبر بازی کرده و بهانه دست اسلام ستیزان داده اند.

خلاصه ی مقاله :

اسناد تاریخی درباره ی سن عایشه هنگام ازدواج با پیامبر ، به دو صورت است :

1. عایشه 6 یا 9 ساله بود. البته این سخن زاییده ذهن بیمار برخی دشمنان پیامبر بوده است.

2. عایشه 17 یا 19 ساله بود. که این نظر از چند جهت با شواهد معتبر تاریخی موافق و قابل اثبات است.

مقاله کامل : ادامه مطلب...

[ شنبه 92/7/13 ] [ 1:40 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب