سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

برخی به قرآن اشکال می گیرند که در قرآن آفرینش آسمان پس از آفرینش زمین صورت گرفته است. آیا درست است؟

پاسخ : خیر . بنا بر متن قرآن آسمانها قبل از زمین آفریده شده اند. ( یعنی زمین پس از آسمانها آفریده شده است.)

اما توضیح مفصل : ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/9/27 ] [ 12:0 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

اگر مردی با زنی ازدواج کند و سپس او را طلاق دهد ، 

و دوباره با او ازدواج کند ( یا رجوع کند ) و دوباره طلاقش دهد ، 

و برای بار سوم با او ازدواج کند ( یا رجوع کند ) و باز هم طلاقش دهد ، 

دیگر برای بار چهارم نمی تواند با آن زن ازدواج کند. اما ... تنها یک راه می ماند که بتواند با آن زن برای بار چهارم ازدواج کند. به شرطی که آن زن ، یک شوهر دیگر کند. شوهری غیر از این مرد ( که سه بار طلاقش داده ) اگر این شوهر جدید هم زن را طلاق دهد، این زن می تواند با شوهر اولش ( که سه بار طلاقش داده ) باز هم ازدواج کند. به این شوهر جدید در اصطلاح فقهی می گویند : 

مُـحَـلّـل 

البته محلّل (یا همان شوهر جدید) دو شرط باید داشته باشد، یکی اینکه در ازدواج با آن زن، نزدیکی هم انجام شود. و دوم اینکه ازدواجشان موقت (صیغه) نباشد. حال اگر این شوهر جدید هم زن را طلاق داد، آن زن می تواند با شوهر قبلی اش (شوهر اولی) بازهم ازدواج کند.

البته این مسائل ممکن است کم رخ دهد، اما به هر روی در فقه اسلامی که برای تمام مراحل زندگی بشر قانون دارد، پیش بینی این موارد هم شده است.

فلسفه ی این حکم این است که اسلام از عاطفه و غیرت مردان استفاده کرده تا آنها با مختصر بهانه، زن خود را طلاق ندهند و زنان بازیچه ی مردها نشوند. دائمی بودن ازدواجِ محلّل ، چنین نگرانی را برای مرد اول به وجود می آورد که نکند محلل، همسرش را طلاق ندهد. 

امام رضا(ع) در مورد فلسفه ی این حکم فرمود: خداوند این مجازات را برای این قرار داده تا مردم طلاق را سبک نشمارند و به زنان آزار نرسانند. (میزان الحکمه، ج 2، ص 1737، ح 11185)

برخی اسلام ستیزان که از ذات خرابشان؛ در دروغ بافی و خباثت نظیر ندارند، این قانون را چندش آور نامیدند ! پاسخ می دهیم :

1. در تمام موارد ازدواج ، رضایت زن شرط است. یعنی اگر زنی راضی نباشد می تواند دوباره و سه باره و ... با آن مرد ازدواج نکند. 

2. این قانون باعث می شود که مردان با کوچکترین بهانه ای زن خود را طلاق ندهند.

3. این قانون اگر چندش آور هم باشد (که نیست) باز هم برای جلوگیری از یک امر چندش آورتر (طلاق و از هم پاشیدگی خانواده) لازم است. مثلاً قطع دست ، چندش آور است. اما برای تنبیه دزد و اینکه کسی دیگر جرئت دزدی نکند، لازم است. یعنی جلوی یک کار چندش آورتر را می گیرد.

 


[ شنبه 92/8/25 ] [ 11:25 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
1. أحمد بن یحیى بن جابر بن داود البلاذری ، تاریخ نگار مسلمان ، متوفای 279 هجری / 892 میلادی

2. أهل بغداد ، مدفون در بغداد ، برخی گفته اند اصالتاً ایرانی بود. گرچه نسب او در هاله ای از ابهام وجود دارد و بسیار مشکوک است. ایرانی بودن وی تنها یک احتمال است. 

3. همنشین المتوکل خلیفه بنی عباس بود. ، و در عصر معتمد عباسی درگذشت. جزو ستایشگران و درباریان مأمون بود. 

4. در اواخر عمر به جنون مبتلا شد. 

5. برخی آثار وی : فتوح البلدان / أنساب الاشراف / کتاب البلدان الکبیر

خیرالدین الزرکلی ، الأعلام ، دار العلم بیروت ، چاپ پنجم 1980 ، ج 1 ، ص 267 

نکاتی که درباره شخصیت بلاذری وجود دارد :  ادامه مطلب...
[ شنبه 92/8/25 ] [ 4:2 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

متن کتاب THE ANGLO-SAXON CHRONICLE در سایت بریتانیا قرار دارد. در آن، وقایع بریتانیا، از زمان میلاد حضرت عیسی(ع) به بعد درج شده است. وقتی به وقایع سال 685 میلادی برابر با 61 قمری (سال شهادت امام حسین ع) می رسد، چنین نوشته است:

there was in Britain a bloody rain, and milk and butter were turned to blood.

(در این سال) در بریتانیا باران خونین بارید و شیر و کره تبدیل به خون می شدند.

معرفی کتاب «تاریخ آنگلوساکسون» برگرفته از دایره المعارف بریتانیکا :

«کتاب تاریخ آنگلوساکسون یکی از مهمترین اسناد تاریخی است که از دوران قرون وسطی به جای مانده است. این کتاب ابتدا به فرمان پادشاه آلفرد کبیر در حدود سال 890 میلادی گردآوری شد، و تا اواسط قرن دوازدهم میلادی توسط نویسندگان و مورخین مختلف، وقایع سالهای بعد به آن افزوده شد. ما فکر می کنیم که این کتاب به عنوان کاملترین سند تاریخ بریتانیا از آغاز آن تا دوره حکمفرمایی پادشاه استفن در سال 1154 میلادی باشد. اگرچه این کتاب ممکن است تاریخ فراگیر و بی نقصی نباشد ولی این مساله از ارزش بی بدیل آن در به دست آوردن تصویری روشنتر از تاریخ هزار سال پیش بریتانیا نمی کاهد».


[ پنج شنبه 92/8/23 ] [ 9:0 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

بسم الله الرحمن الرحیم ؛ 

ذات خراب کفار کینه توز موجب شده است که در برخی سایت ها و وبلاگ ها به پیامبر اکرم ، اشرف مخلوقات ، محمد مصطفی (ص) حمله کنند و نعوذ بالله ایشان را تروریست بنامند ! چه اینکه پیامبر دستور اعدام کعب بن اشرف و امثال او را صادر نمود ...  

اینکه می گوییم ذات خرابِ کفار ، از این بابت است که بسیار می بینیم که اسلام ستیزان برای دشمنی با پیامبر اعظم ، حاضر می شوند از ابوسفیان و هندجگرخوار و کعب بن اشرف و دیگر سران مشرکین و حتی معاویه و یزید هم دفاع کنند ! ( یعنی فقط برای مقابله با اسلام به هر ذلتی تن می دهند ! حتی دفاع از کعب بن اشرف ! ... )

لیکن بر هر منصف خردمندی که تاریخ را مطالعه کند ، روشن می شود که کعب بن اشرف ، مرتکب جرائم سنگین امنیتی و نظامی علیه اسلام شده بود. از همین روی پیامبر حکم اعدامش را صادر کرد. روشن است که پیامبر در 15 سال ابتدایی رسالت هیچ اقدام امنیتی و نظامی علیه مشرکین انجام نداد. آغاز درگیری ها از سوی مشرکین بود نه پیامبر . پیامبر خدا نیز همواره عفو و بخشش را سرلوحه خود قرار داده بودند و حتی عبارت مکتوب روی شمشیر پیامبر نیز گویای همین امر است. ( کلیک کنید. ) لیکن برخی از جرائم به قدری سنگین است که بخشیدن و عفو کردنِ مجرم ، در حقیقت ظلم به جامعه است.

اما کعب بن اشرف مرتکب چه جرائمی شده بود ؟  ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/8/15 ] [ 11:22 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

خلاصه مقاله : 

« عقبة بن ابی معیط » از سران مشرکین عرب در صدر اسلام ، به جرم اقدامات نظامی ــ امنیتی علیه مسلمین ؛ به دستور پیامبر (ص) اعدام شد. 

مقاله مفصّل : 

عقبة بن ابی معیط چه کارهایی انجام می داد ؟  ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/8/13 ] [ 8:28 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]

ماجرای کشته شدن عصماء بنت مروان یکی از مسائلی است که اسلام ستیزان پیرامون آن بسیار سخن می گویند ، به راستی ماجرا چه بود ؟

مقدمه : اولاً بر اساس قرآن و سنت روشن است که کشتن انسانهای بی گناه حرام است و حتی اسلام آغاز جنگ و تعرّض به افراد بی گناه را نهی می کند. ( کلیک کنید ) و در تاریخ روشن است که پیامبر پس از فتح مکه سخت ترین دشمنان خود را بخشید و هنگامی که مسلمانان فریاد سر دادند « امروز روز انتقام است » اما پیامبر فرمودند « امروز روز عفو و بخشش است.» و البته روشن است که شمشیر پیامبر نه شمشیر ِ تجاوز و تعدّی بلکه شمشیر ِ حذف تجاوزگری و نابود کردن وحشی گری بود. چه اینکه عبارت مکتوب بر شمشیر پیامبر به خوبی نشانگر روحیه عفو و بخشش و بزرگواری پیامبر بود. ( کلیک کنید )

با این مقدمه به بحث عصماء بنت مروان می رسیم :

مسئله کشته شدن عصماء بنت مروان را هیچ یک از علمای شیعه نقل نکرده اند. (یا رخ دادن آن را باور نداشتند ، یا مهم نمی دانسته اند.) اما برخی منابع روایی اهل تسنن به آن پرداخته اند. به طور خلاصه می توان گفت که عصماء بنت مروان یک زن یهودی بود که علیه پیامبر اشعار توهین آمیز می سرود و همچنین با سروده هایش مشرکین را علیه مسلمین به جنگ ترغیب و تشویق می کرد. همین امر باعث شد تا مسلمانان او را بکشند و پیامبر هم این عملیات را تأیید کردند. جرم عصماء ، افساد فی الارض و به راه انداختن جنگ علیه مسلمین بود. جنگها و درگیری هایی که باعث کشته شدن بسیاری شد. ما نیز از کشته شدن عصماء به دست مسلمین (اگر رخ داده باشد) حمایت می کنیم. یعنی حکم اعدام برای جرایم سنگین امنیتی (که علیه جامعه اسلامی است) را عادلانه می دانیم. مطئمناً اگر راهی برای اصلاح و هدایت عصماء مانده بود، پیامبر از کشتن او حمایت نمی کرد. اسناد جرایم امنیتی عصماء بنت مروان :  ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/8/13 ] [ 11:20 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

+ برخی اسلام ستیزان مدعی هستند که ابوالعلاء المعرّی متوفای 449 هجری قمری به تحدی قرآن پاسخ گفته است. یعنی در کتاب الفصول و الغایات به معارضه با قرآن پرداخت. در حالیکه به راستی روشن است که نه وی و نه هیچ کس دیگر هیچ گاه نتوانسته و نمی تواند در فصاحت و بلاغت کلام بالاتر از قرآن قرار گیرد. به زودی مقالاتی ارائه خواهد شد که این دروغ اسلام ستیزان افشا می گردد. لیکن فعلاً این گفتار بیان می شود که ابوالعلاء المعرّی که یکی از بزرگترین ادیبان عرب در گذر تاریخ بوده است، نه تنها با قرآن معارضه و مقابله نکرد، بلکه در ادبیات ، شاگرد مکتب قرآن بود و بارها از گفتار کتاب الله الگوبرداری کرد. وی در کتاب « الفصول و الغایات » می گوید:

 

أذلت العائذة أباها، وأصاب الوحدة وربّاها، والله بکرمه اجتباها، أولاها الشرف بما حباها، أرسل الشمال صباها، ولا یخاف عقباها

ترجمه :

دختری که به دیگران پناه ببرد، پدرش را خوار و ذلیل می کند. بی مثال بودن و پرورش یافتنش درست بود. (؟) و الله با کرم خود او را برگزید. به او شرف داد ، به خاطر اینکه به او (؟) نزدیک شد. و باد صبا را حرکت داد. « و از پیامدِ کار خویش، بیمى به خود راه نداد »

گرچه این چند خط بسیار پیچیده و ترجمه کردنش سخت است. اما جالب است بدانیم که ابوالعلاء در اوزان و فصاحت از سوره شمس در قرآن ، تقلید محض نموده اند. هرکسی این سوره قرآن را بخواند و سپس این چند عبارت ابوالعلاء را ببیند ، در می یابد که وی از این سوره تقلید کرده است.و حتی آیه 15 این سوره را عیناً بیان نمودن : « وَ لا یَخافُ عُقْباها » !!! یعنی « و از پیامدِ کار خویش، بیمى به خود راه نداد.»


[ جمعه 92/8/10 ] [ 10:33 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

 

جانباز

 هنــوز هم یادم هست

آهنربا که میگرفتــی

پوست بدنش بلنــد میشد ،

ترکش ها را یادگاری

از جنــگ آورده بود !

التماس دعا اخوی ...


[ چهارشنبه 92/8/8 ] [ 11:13 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]

بسم الله الرحمن الرحیم

برخی از اسلام ستیزان (که خواسته یا ناخواسته در جهت تقویت صهیونیسم فعالیت می کنند) در سایتهای مختلف اینترنتی با پیش کشیدن بعضی مسائل، به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند. غافل از اینکه بزرگتر از اینها در مقابل اسلام کاری از پیش نبردند و زانو زدند. (اسلام بالا می رود و چیزی بالاتر از آن نمی رود.) یکی از مسائلی که توسط این افراد مطرح می شود، بحث جواز لمس و لذت از شیرخوار است. که اگر مردی یا زنی با یک شیرخوار ازدواج کند، می تواند از او لذت ببرد. در ادامه این مسئله را بررسی خواهیم کرد. ادامه مطلب...

[ شنبه 92/8/4 ] [ 8:31 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب