سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ؛ 

ذات خراب کفار کینه توز موجب شده است که در برخی سایت ها و وبلاگ ها به پیامبر اکرم ، اشرف مخلوقات ، محمد مصطفی (ص) حمله کنند و نعوذ بالله ایشان را تروریست بنامند ! چه اینکه پیامبر دستور اعدام کعب بن اشرف و امثال او را صادر نمود ...  

اینکه می گوییم ذات خرابِ کفار ، از این بابت است که بسیار می بینیم که اسلام ستیزان برای دشمنی با پیامبر اعظم ، حاضر می شوند از ابوسفیان و هندجگرخوار و کعب بن اشرف و دیگر سران مشرکین و حتی معاویه و یزید هم دفاع کنند ! ( یعنی فقط برای مقابله با اسلام به هر ذلتی تن می دهند ! حتی دفاع از کعب بن اشرف ! ... )

لیکن بر هر منصف خردمندی که تاریخ را مطالعه کند ، روشن می شود که کعب بن اشرف ، مرتکب جرائم سنگین امنیتی و نظامی علیه اسلام شده بود. از همین روی پیامبر حکم اعدامش را صادر کرد. روشن است که پیامبر در 15 سال ابتدایی رسالت هیچ اقدام امنیتی و نظامی علیه مشرکین انجام نداد. آغاز درگیری ها از سوی مشرکین بود نه پیامبر . پیامبر خدا نیز همواره عفو و بخشش را سرلوحه خود قرار داده بودند و حتی عبارت مکتوب روی شمشیر پیامبر نیز گویای همین امر است. ( کلیک کنید. ) لیکن برخی از جرائم به قدری سنگین است که بخشیدن و عفو کردنِ مجرم ، در حقیقت ظلم به جامعه است.

اما کعب بن اشرف مرتکب چه جرائمی شده بود ؟ 

کعب بن اشرف‏ از مردم قبیله طىّ بود و مادرش از یهودان بنى نضیر بود. وی پس از شکست خوردن مشرکین در جنگ بدر ، علیه پیامبر شعر می سرود و به همراه « ابن ابی وداعة » با سروده هایشان مشرکین را به جنگیدن علیه مسلمانان تحریک می کرد. همچنین در اشعار خود به زنان مسلمان ، تهمت بی عفتی می زد و با این کارش موجب تضعیف روحیه مسلمین می شد. 

تاریخ طبری ، ترجمه: ابو القاسم پاینده‏ ، ناشر: اساطیر ، تهران ، چاپ پنجم 1375 ، ج ‏3 ص 1003 

ابن اثیر جزرى ، تاریخ کامل بزرگ اسلام و ایران ، ترجمه عباس خلیلى، ابو القاسم حالت‏ ، ناشر: مؤسسه مطبوعات علمى‏ ، تهران‏ 1371 ، ج‏7 ص 160  

کعب بن اشرف و حی بن اخطب جزو سران یهود بودند. که توطئه چیینی ها و مخصوصاً پیمان شکنی ها و اقدامات امنیتی علیه اسلام بر همگان روشن است :

ابن شهرآشوب مازندرانى (قرن 6 هجری) ، مناقب آل أبی طالب (ع) ، مؤسسه انتشارات علامه قم، 1379 هـ ق ،‏ ج 2 ص 83

پس از ورود مسلمین به مدینه پیامبر با یهودیان قرارداد بستند که هیچ یک علیه دیگری فعالیتی نکنند. پس از پیروزی مسلمین در جنگ بدر ، یهودیان فهمیدند که محمد همان پیامبر موعود تورات است. اما پس از جنگ احد ، کعب بن اشرف با ابی سفیان هم پیمان شد که علیه محمد اقدام کنند. پیامبر هم از طریق وحی متوجه این خیانت کعب شد و به خاطر همین جرم امنیتی – نظامی به محمد بن مسلمة دستور داد تا کعب را اعدام انقلابی کند :

ابن شهرآشوب مازندرانى (قرن 6 هجری) ، مناقب آل أبی طالب (ع) ، مؤسسه انتشارات علامه قم، 1379 هـ ق ، ج 1 ص 196 

کعب بن الأشرف و مالک بن الضیف و وهب بن یهودا و فنحاص بن عازورا  یهودی بودند :

ابن شهرآشوب مازندرانى (قرن 6 هجری) ، مناقب آل أبی طالب (ع) ، مؤسسه انتشارات علامه قم، 1379 هـ ق ، ج 1 ص  52

در زمانی که پیامربا یهودیان در صلح بود ، پیامبر نزد کعب رفت چون با او کاری داشت. اما کعب نقشه ی قتل پیامبر را کشیده بود. پیامبر از طریق وحی متوجه شد و از خانه کعب بیرون رفت. در راه با جمعی از یهودیان مواجه شد. ابن صوریا که اعلم یهودیان بود وقتی فهمید که کعب برای محمد نقشه ی شوم کشیده و محمد متوجه شد، قسم یاد کرد که محمد همان پیامبر موعود تورات است :

قطب الدین راوندى، قصص الأنبیاء ، چاپ بنیاد پژوهش‏هاى آستان قدس رضوى، 1409 هـ ق ، ص 343 

امین الاسلام فضل بن حسن طبرسى در إعلام الورى می گوید که  همین ماجرا موجب بروز غزوة بنی نضیر شد :

امین الاسلام فضل بن حسن طبرسى ، إعلام الورى ، دار الکتب الإسلامیة تهران ، ص 88

کعب بن الأشرف‏ و أبی وداعة بن ضبیرة در مدح مشرکین در جنگ بدر حمایت می کرد و با اشعارش آنان را علیه محمد تحریک می کرد. ( این کار با وجود پیمان صلح ، رسماً به معنی پیمان شکنی و اقدام علیه امنیت جامعه اسلامی بود. )

ابن ابى الحدید معتزلى، شرح نهج البلاغة ، انتشارات کتابخانه آیت الله مرعشى قم، 1404 هـ ق ، ج 14 ص 197 


[ چهارشنبه 92/8/15 ] [ 11:22 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب