چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ |
متن شبهه :
پاسخ : در این سری از آیات هیچ تناقضی وجود ندارد. کلام الله برتر از این است که تناقضی در آن باشد. طبق معمول، دشمنان اسلام برداشت های مغرضانه ی خود را نقد کردند و آن را تناقضات قرآن نامیدند! 1. بنا بر آموزه های قرآن و عترت ، خداوند اصلاً جسم نیست و مکان خاصی هم ندارد. (کلیک کنید.) قرآن می گوید خداوند از رگ گردن به انسان نزدیک است. خداوند همواره به همراه مخلوقات است. وجود خداوند همه ی جهان را فراگرفته است. و بر اساس کلام معصومین ، خداوند محدود به مکان خاصی نیست. 2. هیچ آیه ای از قرآن نگفته که "خداوند بر روی تختش تشسته است". این دروغ دشمنان اسلام است. قرآن می فرماید خداوند بر عرش، تسلط و حاکمیتِ مطلق یافت. عرش در لغت به معنی تخت پادشاهی است. اما این واژه در اصطلاح تمثیلی به فرموده ی امام رضا علیه السلام به معنی قدرت و حاکمیت خداوند است. نه تخت چهارپایه ! (نکاتی درباره عرش الهی ، کلیک کنید.) 3. بر آب بودن عرش کنایه است از اینکه مالکیت خداى تعالى در آن زمان مستقر بر آب بود. یعنی مستقر بر حیات و زندگی بود. چون از دید قرآن آب مایه ی حیات است. (سوره مبارکه انبیاء / آیه 30) 4. بنا بر قرآن ، رسیدن به خداوند به 1000 سال یا 50000 سال زمان نیاز ندارد. بلکه خداوند از رگ گردن به انسان نزدیک تر است. اما عروج معنوی ملائکه در روزی صورت میگیرد که هزار سال طول می کشد. (و روز قیامت به فرموده امام صادق علیه السلام 50 توقفگاه دارد که هر توقفگاهی 1000 سال زمینی طول می کشد). در واقع، عروج 1000 سال طول نمی کشد. بلکه آن روز 1000 سال طول می کشد. همان روزی که عروج ملائکه در لحظاتی از آن صورت می گیرد. السجدة : 5 یُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ یَعْرُجُ إِلَیْهِ فی یَوْمٍ کانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ کار [جهان] را از آسمان [گرفته] تا زمین، اداره مىکند آن گاه [نتیجه و گزارش آن] در روزى [دوره ای] که مقدارش، آن چنان که شما [آدمیان] برمىشمارید، هزار سال است، به سوى او بالا مىرود. [نکته : عروج 1000 سال طول نمی کشد؛ بلکه آن روز 1000 سال زمینی طول می کشد. هرچند ممکن است عروج چند لحظه مثلاً طول بکشد. همین دیدگاه درباره آیه 4 معارج : تَعْرُجُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ إِلَیْهِ فی یَوْمٍ کانَ مِقْدارُهُ خَمْسینَ أَلْفَ سَنَة فرشتگان و روح، در روزى که مقدارش پنجاه هزار سال است به سوى «او» بالا مى روند. البته ممکن است برخی بگویند که بین هزار سال و پنجاه هزار سال تناقض وجود دارد. در حالیکه می دانیم تناقضی وجود ندارد. همانطور که گفته شد، روز قیامت به فرموده امام صادق علیه السلام 50 توقفگاه دارد که هر توقفگاهی 1000 سال زمینی طول می کشد. یعنی یک دوره 50000 ساله. برای توضیحات بیشتر و مشاهده روایای بیشتری از این دو آیه کلیک کنید. [ پنج شنبه 92/10/5 ] [ 9:44 صبح ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
متن شبهه :
پاسخ خلاصه :
در این دو سری آیه هیچ تناقضی وجود ندارد. چون :
قرآن به صراحت می گوید که شفاعت فقط در دست خداوند است. و خداوند هم آن را به هر کس که بخواهد - انبیاء و اولیاء - می سپارد تا از دیگران شفاعت کنند. پس اصل شفاعت از دید قرآن وجود دارد. (یعنی همان سری دوم آیات)
اما برخی افراد و گروه ها، مورد شفاعت قرار نمی گیرند. (سری اول آیات) شامل :
. کسانی که کفر ورزیدند و یا از سر تکبر گمان می کنند که از نژاد برتر هستند و ...
. کفار و مشرکین که از بت ها و ... انتظار شفاعت داشتند.
. کسانی که گمان می کردند با دادن رشوه به خدا و یا خدایان خیالی می توانند به سعادت برسند !
. همچنین در قرآن، شفاعت بدون اذن خدا صورت نمی گیرد.
در حقیقت این دو سری آیه همدیگر را تفسیر و تأیید می کنند. پس تناقضی وجود ندارد.
پاسخ مفصل : ادامه مطلب... [ چهارشنبه 92/10/4 ] [ 1:21 صبح ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
متن شبهه :
پاسخ : در این دو سری آیات هیچ تناقضی وجود ندارد. بنا بر متن قرآن ، بت پرستان ، الله را خالق جهان می دانستند (آیه 38 زمر) ولی او را به عنوان خدای یگانه پرستش نمی کردند. بلکه بت ها را شریک وی می دانستند. در واقع ، بت پرستان « مِن دونِ الله » یعنی غیر خدا را نیز پرستش می کردند. در نتیجه "خدایی که شریک دارد" را می پرستیدند. قرآن می گوید ای پیامبر! به آنان بگو : من این خدای ضعیفِ محدودِ دارای شریک را نمی پرستم ... بلکه خدای یگانه ی مطلقاً دانا و توانا را می پرستم... همچنین برخی مشرکین ، بعضاً علاوه بر بتها، شیاطین و اجنّه را نیز می پرستیدند، که پیامبر از پرستش آنها ابراز بیزاری نمود. سفسطه ای هم در اصل شبهه وجود دارد : اینکه در بخش دوم شبهه آمده است که
به راستی کجای قرآن به طور مشخص اشاره کرد که مشرکین ، الله - خدای یگانه ی بی همتای بی شریک - را پرستش می کردند ؟؟؟ برای مشاهده آیات مربوط به پاسخ کلیک کنید. [ سه شنبه 92/10/3 ] [ 9:38 صبح ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
متن شبهه :
پاسخ : 1. در هیچ یک از آیات نگفتــه که لزومــاً در ظاهــرِ قــرآن همه چیز هست. بلکه این آیات می گوینــد در " الکتاب " همه چیز ثبت شده است. و بر اساس روایات و گفتار مفسرین منظور از " الکتاب " همان لوح محفوظ است که هرچه در جهان است و ارتباط کائنات با یکدیگر در آن ثبت شده است. 2. به فرض هم که منظور از " الکتاب " قرآن باشد، بر اساس گفتار امام صادق : ظاهر قرآن، باطنی دارد. باطنِ قرآن هم باطنی دارد. باطنِ باطنِ قرآن هم باطن دارد. باطنِ باطنِ باطنِ قرآن هم باطن دارد ... تا هفتاد بطن یعنی هفتاد عمق ، مرحله به مرحله... ظاهر قرآن را ممکن است همه بفهمند. اما باطن قرآن و باطنِ باطنِ قرآن و... را فقط اهل بینش و کسانی که به درجات بالای معنویت رسیده اند می فهمند. به این ترتیب قرآن گویای همه چیز خواهد بود. در واقع قرآن چکیده ای از لوح محفوظ است.
[ دوشنبه 92/10/2 ] [ 2:37 عصر ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
|
|
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |