سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

ناقص یا با جزئیات کامل؟
قرآن در جاهایی ادعا میکند که کامل است و تمامی جزئیات را دارا میباشد و هیچ چیز باقی نمانده است که در آن نباشد (سوره 6 آیه 38،سوره 6 آیه 114، سوره 12 آیه 11، سوره 16 آیه 89 و …) اما چیزهای بسیاری هستند که قرآن آنها را ناتمام باقی میگذارد.

پاسخ : 

1. در هیچ یک از آیات نگفتــه که لزومــاً در ظاهــرِ قــرآن همه چیز هست. بلکه این آیات می گوینــد در " الکتاب " همه چیز ثبت شده است. و بر اساس روایات و گفتار مفسرین منظور از " الکتاب " همان لوح محفوظ است که هرچه در جهان است و ارتباط کائنات با یکدیگر در آن ثبت شده است.

2. به فرض هم که منظور از " الکتاب " قرآن باشد، بر اساس گفتار امام صادق : ظاهر قرآن، باطنی دارد. باطنِ قرآن هم باطنی دارد. باطنِ باطنِ قرآن هم باطن دارد. باطنِ باطنِ باطنِ قرآن هم باطن دارد ... تا هفتاد بطن یعنی هفتاد عمق ، مرحله به مرحله... ظاهر قرآن را ممکن است همه بفهمند. اما باطن قرآن و باطنِ باطنِ قرآن و... را فقط اهل بینش و کسانی که به درجات بالای معنویت رسیده اند می فهمند. به این ترتیب قرآن گویای همه چیز خواهد بود. 

در واقع قرآن چکیده ای از لوح محفوظ است. 

 


[ دوشنبه 92/10/2 ] [ 2:37 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب