چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ |
در نظر شیعه و سنّی انبیاء و اولیاء الله دارای حیات طیبه ی برزخیّه هستند . در این نوع زندگی آنان توان تأثیرگزاری بر جهان ماده را دارند . نظر بزرگان مذهب شیعه در این باره واضح است . اما نظر بزرگان و پیشوایان اهل سنت :
آلوسی میگوید :
حیات انبیا علیهم السلام حیاتی است برزخی وبرتر از حیات شهداست که خداوند متعال در مورد ایشان فرموده است که ایشان زنده اند نزد پرورگارشان روزی داده می شوند . پس این امر مطلبی ثابت شده با روایات صحیح است. الآیات البینات ( مؤلف : آلوسی ) ، ناشر : المکتب الإسلامی بیروت ، چاپ چهارم ؛ صفحه 76 قال الإمام السبکی حیاة الأنبیاء والشهداء کحیاتهم فی الدنیا امام سبکی گفته است که حیات انبیا و شهدا مانند زندگیشان در دنیاست. السیرة الحلبیة ، ج 2 ص 432 ، الناشر دار المعرفة بیروت ، 1400 هـ . ق ابن حجر عسقلانی میگوید :
یکی از مطالبی که در مورد زندگی انبیا بعد از مرگ گفته شده است این است که انبیا برتر از شهدا هستند و شهدا نزد پروردگارشان زنده اند پس انبیا نیز همینطور . فتح الباری شرح صحیح البخاری ( مؤلف : ابن حجر عسقلانی ) الناشر : دار المعرفة ، بیروت ، 1379 هـ ق ، ج 6 ص 487 روایتی صحیحه :
رسول خدا فرمودند که رفتم یا گذشتم بر موسی در شبی که من را به آسمان بردند - در کنار جایی که خاک سرخ زیادی جمع شده بود- واو ایستاده بود و در قبرش نماز می خواند. سنن النسائی ، ج 3 ص 215 ، ح 1631 ، ناشر : مکتب المطبوعات الإسلامیة ، حلب ، چاپ دوم البانی نیز گوید صحیح است . این روایت صحیح را بسیاری دیگر نیز نقل کرده اند . از جمله : صحیح ابن حبان ج 1 ص 242 ، ناشر : مؤسسة الرسالة ، بیروت ، چاپ دوم صحیح مسلم ج 7 ص 102 ؛ دار الجیل بیروت + دار الأفاق الجدیدة بیروت مسند أحمد ج 26 ص 373 ، ح 12840 ، سایت وزارة الأوقاف المصریة أبی بکر أحمد بن الحسین البیهقی کتاب دارد به نام " حیاة الأنبیاء صلوات الله علیهم بعد وفاتهم " که مجموعه ای از روایات در زمینه حیات انبیاء و اولیاء الله در برزخ و تأثیرات آنان بر دنیا را گرد آورده است . ناشر : مکتبة العلوم والحکم ؛ المدینة المنورة , چاپ اول ، 1993 م روایتی جالب :
پیامبر فرمودند : به مردگان خود لا اله الا الله را تلقین کنید . ( همین نشان میدهد که میان مردگان و زندگان ارتباط وجود دارد. ) سنن النسائی ج 4 ص 5 ، دار النشر : مکتب المطبوعات الإسلامیة ،حلب ، 1406 هـ ق چاپ دوم البانی گوید صحیح است . مشکاة المصابیح (تحقیق محمد ناصر الدین الألبانی ) ج 1 ص 364 ح 1616 ناشر : المکتب الإسلامی ، بیروت ؛ الطبعة الثالثة ، 1405 هـ ق 1985 م البانی : صحیح است . سنن الترمذی ، ج 3 ص 306 ، ح 976 ، دار إحیاء التراث العربی ، بیروت ترمذی : صحیح است . صحیح ابن حبان ، ج 7 ص 272 ح 3004 ، مؤسسة الرسالة ، بیروت ، چاپ دوم : استاد شعیب الارنؤوط گوید این روایت صحیح است . صحیح مسلم ، ج 3 ص 37 ، ح 2164 ، دار الجیل بیروت + دار الأفاق الجدیدة بیروت همان ، ج 6 ص 48 ح موقع وزارة الأوقاف المصریة + مسند أحمد ج 23 ص 316 ح 11284 ، موقع وزارة الأوقاف المصریة + و ... پیامبران در زندگی دنیایی خود با مردگان سخن میگفتند ، آیه قرآن :
سرانجام زلزله ( قوم صالح را فرا گرفت ) و صبحگاهان (تنها) جسم بى جانشان در خانه هاشان باقى مانده بود. در حالی که (صالح) از آنها روى برتافت و گفت: «اى قوم ؛ من رسالت پروردگارم را به شما ابلاغ کردم، و شرط خیرخواهى را انجام دادم، ولى (چه کنم که) شما خیرخواهان را دوست ندارید . (78 اعراف)
همه مسلمین در نماز به پیامبر سلام می دهند . اگر بین ما و پیامبر ارتباطی میسر نباشد پس چرا به ایشان سلام می دهیم ؟ مسئله بعدی : تابلوی راهنمایی زایران در بقیع ، این روایت را در خود دارد که :
یعنی : سلام بر شما ای اهل قوم مؤمنین ، ما به زودی به شما ملحق می شویم . خداوند رحمت کند گذشتگان و آیندگان شما را ... روایتی دیگر که شیخ محمد ناصرالدین البانی آن را صحیح دانست :
پیامبر فرمودند : انبیاء زنده هستند و در قبرهایشان به نماز ایستاده اند . السلسلة الصحیحة ( المؤلف : محمد ناصر الدین الألبانی ) ح 621 ، الناشر : مکتبة المعارف / الریاض [ یکشنبه 92/3/5 ] [ 6:33 عصر ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
|
|
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |