چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ |
قالت فاطمة الزهراء : واحمدوا الله الذى لعظمته ونوره یبتغى من فی السموات والارض إلیه الوسیلة ، ونحن وسیلتة فی خلقه ، ونحن خاصته ، ومحل قدسه ، ونحن حجته فی غیبه ، ونحن ورثة
ترجمه :
ستایش کنید خداوند را به خاطر عظمت و نورش ، هرکه در آسمانها و زمین است به سویش وسیله ای می جوید . و ما هستیم وسیله ی رسیدن به او در میان خلق ، و ماییم جایگاه قداستو پاکی خداوند و ماییم حجت او در غیب و ماییم وارثان او.
سند :
ابن أبی الحدید المعتزلی ، شرح نهج البلاغة ج 16 ص 211 ، ناشر : دار احیاء الکتب العربیة ؛ بیروت ،
همچنین نسخه الکترونیکی از سایت یعسوب
لینکهای مرتبط :
[ دوشنبه 92/5/28 ] [ 12:10 عصر ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
بنین ( benin ) کشوری آفریقایی است که حدود هفت میلیون نفر جمعیت دارد. شصت درصد این جمعیت مسلمان هستند اما علی رغم این اکثریت، حکومت در دست مسیحیان است. نکته مهم در مورد این کشور کوچک آفریقایی، فراگیر شدن مذهب تشیع و انتشار آن است که می توان از آن به عنوان یک "معجزه الهی" یاد کرد، چرا که در کمتر از سی سال، قریب « یک میلیون نفر» به مکتب اهل بیت (ع) گرویده و تشیع را آئین مذهبی خود قرار داده اند. این امر عظیم چیزی نیست جز اراده الهی که به دست پرتوان مردی تلاش گر و مجاهد، بنیانگذاری شده و به این حد از پویایی رسیده است. ادامه مطلب... [ پنج شنبه 92/5/17 ] [ 1:42 صبح ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
در سنن ابن ماجه ، از معتبرترین منابع روایی اهل تسنن آمده است که علی - علیه السلام - فرمود : پیامبر با من عهد بست که هیچ کس مرا دوست نخواهد داشت مگر مؤمن ، و هیچ کس بغض مرا در دل نخواهد داشت مگر منافق . سند : سنن ابن ماجه ، ناشر : دار الفکر ، بیروت ، ج 1 ص 42 ، حدیث 114 ، محمد ناصرالدین البانی ( از بزرگترین علمای اهل تسنن ) در حاشیه این روایت میگوید صحیح است . متن عربی روایت : حدثنا علی بن محمد . حدثنا وکیع وأبو معاویة وعبد الله بن نمیر عن الأعمش عن عدی بن ثابت عن زر بن حبیش عن علی قال عهد إلى النبی الأمی صلى الله علیه و سلم أنه لا یحبنی إلا مؤمن ولا یبغضنی إلا منافق [ پنج شنبه 92/5/10 ] [ 4:45 عصر ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
السمعانی از علمای بزرگ اهل تسنن اقرار کرد :
قلت روى عنه جماعة من مشاهیر الائمة مثل أبی عبد الله محمد بن إسماعیل البخاری لانه لم یکن داعیة إلى هواه، وروى عنه حدیث أبی بکر رضی الله عنه أنه قال: لا یفعل خالد ما أمر به، سألت الشریف عمر بن إبراهیم الحسینی بالکوفة عن معنى هذا الاثر فقال: کان أمر خالد بن الولید أن یقتل علیا ثم ندم بعد ذلک فنهى عن ذلک.
ترجمه :
سمعانی میگوید : جماعتی از پیشوایان مشهور همچون ابوعبدالله محمد بن اسماعیل البخاری [ که پیرو هوای نفس نبوده اند ] روایت کرده اند که ابوبکر گفت : آنچه به خالد دستور دادم را انجام ندهد !
از شریف عمر بن ابراهیم الحسینی در کوفه پرسیدم منظورش چه بود ؟
پس پاسخ داد : ابوبکر به خالد بن ولید دستور داد که علی بن ابی طالب را به قتل برساند ، سپس پشیمان شد و مانع این کار گردید .
نگاه کنید به :
ابوسعد عبدالکریم الاسمعانی ، ( قرن 6 هجری ) ، الأنساب ، ج3 ، ص95 ، چاپ دار الجنان ، بیروت
همان ، ج6 ، ج 170 ، نشر محمد أمین دمج ، بیروت ، 1400 هـ
[ چهارشنبه 92/5/2 ] [ 7:28 عصر ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
ابن بطوطه ، از علمای اهل تسنن در سفرنامه خود مى نویسد : ابن تیمیّه [ سرمنشأ عقائد وهابیت ] درمسجد جامع دمشق که من حضور داشتم ، بر بالاى منبر گفت : « إنّ اللّه ینزل إلى السماء الدنیا کنزولی هذا » خداوند به آسمان دنیا فرود مى آید، همچنان که من از پلّه این منبر فرود مى آیم ، سپس یک پلّه پایین آمد، ابن الزهراء از فقهاء سنّی مذهب مالکى اعتراض کرد و اظهارات وى را به اطلاع ملک ناصر رساند ، وى دستور داد تا او را زندانى کردند، و در زندان از دنیا رفت . نگاه کنید به : رحلة ابن بطوطة ، صفحه 43 ، نسخه از سایت الوراق [ چهارشنبه 92/5/2 ] [ 7:18 عصر ] [ Smuslim ]
[ نظر ]
|
|
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |