سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

کی و چگونه ایمانها مشخص میشود؟
“در آن شب فرشتگان و روح به فرمان پروردگارشان برای انجام دادنکارها نازل میشوند.” (سوره 97 آیه 3-4). “ما آنرا در مبارک شبی نازل کردیم،ما بیمدهنده بودیم.” شب قدر برای مسلمانان شب مقدسیست، شبیست که در آن همه چیز در موردحیات و مرگ و… مشخص میشود. اعتقاد مسلمانان بر این است که هر چیزی که قرار است درطول سال اتفاق بیافتد در این شب توسط الله بر روی الواحی نوشته میشوند. این اعتقادمسلمانان با (سوره 57 آیه 22) که میگوید “هیچ مصیبتی به مال یا جانتان نرسد مگر پیشاز آنکه بیافرینیمش، در کتابی نوشته شده است. و این بر خدا آسان است.” در تضاد است. این آیه در واقع میگوید که قبل از اینکه کسی خلق شده باشد سرنوشت افراد در الواحینزد خداوند ثبت شده است و این نیز خود با (سوره 17 آیه 13) “کردار نیک و بد هرانسانی را چون طوقی به گردنش آویخته ایم. و در روز قیامت برای او نامه ای گشادهبیرون آوریم تا در آن بنگرد.” که به این معنی است که افراد خود مسئول آن کاری کهانجام میدهند و اتفاقی که برای آنها می افتد هستند.

پاســــــــخ :

1. علم خداوند به سرنوشت بشر به معنی جبر نیست. بلکه قرآن گویای اختیار بشر است. [کلیک]

2. سرنوشت یکساله ی بشر در شب قدر مکتوب می شود. (از روی عملکرد انسان) یعنی حد و مرز پیشرفت یا پسرفت انسان در این شب ثبت می گردد. و هر ساله نیز این مسئله رخ می دهد. تا اینجا که روشن است.

اما اینکه خداوند قبل از آفرینش هر چیز و قبل از رخداد هر موضوعی به آن علم دارد، منافاتی با شب قدر ندارد. خداوند می داند که در شب قدر چه رخ می دهد. او می داند که قبل از این شب و بعد از این شب چه رخ می دهد. خداوند می داند که انسان با اختیار خود چه بر سر زندگی اش می آورد. و هر ساله نیز به انسان مهلتی دوباره می دهد. گرچه سرنوشت و نتیجه ی پایان سال را نیز می داند اما حکمت و عدات او موجب می شود تا در هر مقطع از زندگی بشر به او فرصتی دوباره دهد. از همین روی تناقضی در آیه وجود ندارد.


[ سه شنبه 92/11/15 ] [ 9:52 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب