سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

راهنمای حقیقت؟
“بگو این الله است که بسوی حقیقت راهنمایی میکند، چه کسی بیشترسزاوار دنبال روی است؟” (سوره 10 آیه 35) اما در واقع سزاوار بودن الله با (سوره 14آیه 4) که میگوید “الله هرکس را که بخواهد هدایت میکند و هرکس را بخواهد گمراهمیکند” زیر سوال میرود. ما از کجا بدانیم که از آن اشخاصی هستیم که خدا دوستداردمارا هدایت کند یا دوست دارد مارا گمراه سازد؟ یک مسلمان از کجا بداند از آندسته افراد گمراه شده از طرف الله است یا از آن افراد هدایت شده.

پاسخ + افشای مغالطه در متن شبهه :

اولاً باید بدانیم که تناقض یعنی چه ؟ و در ثانی کلام خدا برتر از آن است که در تناقضی در آن باشد. کلیک

خداوند بهترین هدایتگر بندگان است. چه اینکه محبت وی همه ی جهان را فرا گرفته است. (156 اعراف) خداوند همه انسانها را به ایمان و محبت دعوت می کند. (53 زمر) و البته خداوند دوست دارد که همه ی بندگان به سعادت برسند لیکن برخی را گمراه می کند و برخی را هدایت ! اما ... مغالطه ای که در متن شبهه وجود دارد این است که شبهه سازان طوری وانمود کرده اند گویی اراده ی خداوند، بی مبنا و بدون پایه و اساس است. در حالیکه چنین نیست. خواست خداوند مبتنی بر حکمت سرشار خداوند است.

+ خداوند هرکه را بخواهد هدایت می کند. یعنی چه کسانی را ؟ کسانی که خواهان هدایت و سعادت هستند.کسانی که به ندای دعوت الهیِ پیامبران، لبیک گفته اند.

+ و نیز خداوند برخی را گمراه می کند. اما چه کسانی را ؟ کسانی که خود راه هدایت را بر روی خویش بسته اند. کسانی که به ندای هدایتگر پیامبران الهی پاسخ مثبت نداده اند. کسانی که خود با اختیارِ خود، خویشتن را به ورطه ی نابودی افکنده اند.

یعنی اراده ی خداوند همان مهر تأیید بر خواسته ی انسان است.

پس تناقضی در آیات نیست.

لینک مرتبط :

هدایت تکوینی و تشریعی ، آیا خداوند کسی را گمراه می کند ؟


[ سه شنبه 92/11/8 ] [ 10:34 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب