سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متأسفانه برخی افراد ناآگاه از سر غرض ورزی ، برداشت های خودشان از قرآن را نقد می کنند و سپس نامش را می گذارند نقد قرآن !!!

در سوره دوم قرآن (البقرة) آیه 22 زمین به « فراش » تشبیه شده است. 

الَّذی جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ فِراشاً وَ السَّماءَ بِناءً وَ أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَراتِ رِزْقاً لَکُمْ فَلا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَنْداداً وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ

آن خداوندی که براى شما زمین را گسترد و آسمان را برافراشت و از آسمان آبى فرو بارید که به سبب آن میوه‏هاى گوناگون براى روزى شما بیرون آورد ، پس کسى را در خداوندی مانند او قرار ندهید در حالى که مى‏دانید ( او بی مانند است.)

 

و در سوره نوح آیه 19 :

وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ بِساطا


و خداوند زمین را براى شما فرش گسترده ‏اى قرار داد.

1. ارض در قرآن لزوماً به معنی همه زمین ( کلّ سیاره زمین ) نیست. بلکه به معنی پوسته و سطح زمین هم هست. مثلاً در 71 بقره /  45 نحل / 63 عنکبوت / 9 روم ؛ همچنین به معنی سرزمین است ( 21 مائده ) و البته در بسیاری از آیات هم واژه ارض به معنی کل زمین ( سیاره ) است. مثلاً در 38 دخان / 116 بقره / 5 آل عمران و ...

2. فراش یعنی چه ؟ خلیل بن احمد فراهیدی ( قرن دوم ) در العین میگوید فراش یعنی پهن شدن ، گسترده شدن / راغب اصفهانی ( قرن 4 هجری ) در المفردات می گوید : فراش یعنی تحت اختیار درآوردن ، و «فراش ارض» یعنی آن را آماده زندگی کردن ، در مقابل زمین مرتفع و غیرقابل زندگی.

3. بساط یعنی چه ؟ بساط از ریشه بسط است. بسط یعنی نشر و توسعه. «ارض بساط» یعنی زمین گسترده شده ، وسعت داده شده ( راغب اصفهانی ، ادیب و لغت شناس قرن 4 هجری در کتاب المفردات)

در زبان فارسی هم به فرش ، فرش میگوییم چون پهن می شود. و یا روی زمین می گسترانیم.

پس منظور از « بساط ارض » و « فراش ارض » همان گستردگی و وسعت سطح زمین است.

زمین

و این سخن قرآن ابداً به معنی نفی کروی بودن زمین نیست. گذشته از اینکه اجرام کروی هم قابل فرش شدن هستند.

توپ

توپ توپ

 

 

وقتی بشر با قدرت محدود خود به راحتی میتواند یک توپ یا هر جسم کروی دیگری را با صفحاتی پلاستیکی یا الیاف - از هر جنسی - بپوشاند ، پس پوشیده شدن سطح یک جسم به معنی غیرکروی بودن آن نیست. همچنین در هندسه برای سطح کره مساحت هم در نظر میگیرند. این یعنی برای اجرام کروی می توان مساحت ِ سطح را سنجید. پس اجرام کروی هم سطح دارند. مثلاً درباره سیاره زمین گفته میشود که بر اساس محاسبات 510 میلیون کیلومتر مربع، مساحت سطح زمین است.

 

لینک مرتبط : معجزات علمی ، اشکالات علمی


[ چهارشنبه 92/7/24 ] [ 11:54 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب