سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ


هیچ دینی به اندازه ی اسلام ، نسبت به ظلم ( هم ظلم کردن و هم پذیرفتن ظلم ) دقت و حساسیت به خرج نداده است. قرآن به صراحت ستمگران را وعده ی هلاکت می دهد. 

الانعام : 47       قُلْ أَ رَأَیْتَکُمْ إِنْ أَتاکُمْ عَذابُ اللَّهِ بَغْتَةً أَوْ جَهْرَةً هَلْ یُهْلَکُ إِلاَّ الْقَوْمُ الظَّالِمُون‏

ای پیامبر به آنان بگو : به من خبر دهید اگر عذاب خداوند بطور ناگهانى و پنهانى یا آشکارا به سراغ شما بیاید، آیا کسی جز ستمکاران هلاک مى‏شوند ؟

غافر : 52       یَوْمَ لا یَنْفَعُ الظَّالِمینَ مَعْذِرَتُهُمْ وَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَ لَهُمْ سُوءُ الدَّارِ 

روزى که عذرخواهى ظالمان سودى به حالشان نمى‏بخشد و لعنت خدا براى آنها، و جایگاهی بد نیز براى آنان است.

الکهف : 29      وَ قُلِ الْحَقُّ مِنْ رَبِّکُمْ فَمَنْ شاءَ فَلْیُؤْمِنْ وَ مَنْ شاءَ فَلْیَکْفُرْ إِنَّا أَعْتَدْنا لِلظَّالِمینَ ناراً أَحاطَ بِهِمْ سُرادِقُها وَ إِنْ یَسْتَغیثُوا یُغاثُوا بِماءٍ کَالْمُهْلِ یَشْوِی الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرابُ وَ ساءَتْ مُرْتَفَقاً 

ای پیامبر بگو : این حقّ است از سوى پروردگارتان، هر کس مى‏خواهد، ایمان بیاورد و این حقیقت را پذیرا شود و هر کس میخواهد کافر گردد. ما براى ستمگران آتشى آماده کردیم که سراپرده‏اش آنان را از هر سو احاطه کرده است، و اگر تقاضاى آب کنند، آبى براى آنان می اورند که همچون فلز گداخته صورتها را بریان مى‏کند، چه بد نوشیدنى، و چه بد حضورگاهی است‏.

اسلام نه تنها ستم گری را ممنوع کرده است  بلکه از تسلیم در برابر ستم نیر منع کرده است :

هود : 113       وَ لا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَ ما لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیاءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ 

و بر ظالمان تکیه ننمایید، که موجب مى‏شود آتش شما را فرا گیرد و در آن حال، هیچ ولىّ و سرپرستى جز خدا نخواهید داشت و یارى نمى‏شوید...
همه ی احکام قرآنی همچون جهاد ، قصاص ، مقابله به مثل و ... در همین جهت است که پذیرش ستم و تسلیم در برابر آن از سوی اسلام نادرست شمرده شده است. مگر در جایی که مصلحتی بزرگتر و مهمتر در میان باشد. 
امام صادق علیه السلام در آن موقعیت حساس ، شیعیان را از مراجعه به دستگاه قضایی بنی عباس منع می فرمودند تا مبادا تأیید حکومت ظالم محسوب گردد و در مقابل شیعیان را به حل اختلاف با وساطت معتمدین و علمای عادل دعوت مینودند .

نگله کنید به :

ابوجعفر محمد بن یعقوب الکلینی الرازی ، الکافی ، ج 1 ص 68 حدیث 10 ، ناشر : دارالکتب الاسلامیه تهران ، 1365 هـ ش

 


[ پنج شنبه 92/3/30 ] [ 11:11 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب