سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

کدام زود تر آفریده شد؟ آسمان ها یا زمین؟ :
او خدایى است که همه آنچه را (از نعمتها) در زمین وجود دارد، براى شما آفرید; سپس به آسمان پرداخت; و آنها را به صورت هفت آسمان مرتب نمود; و او به هر چیز آگاه است. (29)سورة البقرة
آیا آفرینش شما (بعد از مرگ) مشکل‏تر است یا آفرینش آسمان که خداوند آن را بنا نهاد؟! (27)سقف آن را برافراشت و آن را منظم ساخت، (28)و شبش را تاریک و روزش را آشکار نمود! (29)و زمین را بعد از آن گسترش داد، (30)سورة النازعات
چنان که در آیات شریفه ی بالا می بینید خداوند یک بار می فرمایند که نخست زمین آفریده شد و بار دیگر حکم به تقدم آفرینش آسمان دارند. چند تبیین برای این تناقض می توان تصور کرد:
- در بین این دو وحی خداوند متوجه اشتباه لپی خود گشته و در آیه ی بعد آن را اصلاح کرده است. به هر حال زمان زیادی از آفرینش جهان میگذرد و چه بسا حضرت حق چنان که میگویند دارای علم مطلق نباشد، یا بر اثر کهولت سن درعقل الهی زوالی ظاهر گشته باشد. فراموش نکنیم که دست کم ده میلیارد سال (سال زمینی) از عمرشریف ایشان میگذرد.
- حضرت خاتم الأنبیاء درانتقال این دو آیه ی وحی دچار خبط گشته اند.
- آیات فوق توسط دو خدای متفاوت بر محمد نازل گشته اند که هر یک ادعاهای متفاوتی در مورد آفرینش کائنات دارند.
- کاتبان قرآن به عللی (مثلا حواس پرتی ناشی از مشکلات خانوادگی یا مالی) در هنگام ثبت این آیات دچار اشتباه شده اند.

پاسخ :

در این شبهه مشاهده میکنیم ادبیات زشت و زننده ی کسی که در مقابل خداوند، ناچیز است. اما به خدا هتاکی میکند. (برای او دعا می کنیم که به خدا ایمان بیاورد و زندگی اش در پرتو نور خدا برکت یابد.) نویسنده ی مقاله حتی خدا را به بی عقلی متهم میکند! و کاتبان قرآن را احتمالاً حواس پرت می نامد! در حالی که نویسنده ی این شبهه، خود شدیداً به بی عقلی و حواس‌پرتی مبتلا است ! چون همین شبهه را در شماره 7 هم بیان کرد! و اکنون دوباره در شماره 63 آن را آورده است!!! یعنی ادعای تناقض شماره 7 و 63 یکی هستند! یکی از روش های مغالطه همین است که یک شاهد را به عنوان دو شاهد جا می زنند! تکرار ادعای سابق به عنوان یک دلیل جدید، خود نوعی سفسطه است. این در حالی است که در آیات فرق هیچ تناقضی وجود ندارد.

کسی که این شبهه را مطرح نموده اطلاعی از معانی واژگان قرآن نداشته است. درحالیکه قضاوت درباره قرآن نیازمند این است که حداقل اطلاعات را درباره ی زبان و ادبیات قرآن داشته باشیم. به هر صورت با اندکی دقت در آیات می فهمیم که هیچ تناقضی وجود ندارد. به طور خلاصه این دو سری آیه چنین می گویند :

خداوند ابتدا آسمانها را آفرید. سپس زمین را آفرید. و نیز (یا سپس) آسمانها را ویرایش و تکمیل (سوّا و قضا) نمود. 

که هیچ تناقضی وجود ندارد. متأسفانه برخی از سر بی دقتی [و دشمنان از سر خباثت] واژگان سوّا و قضا را به معنی آفریدن ترجمه کردند که این درست نیست. بلکه معنی صحیح : ویراستاری و تکمیل و... است.

پاسخ کامل : کلیک کنید.


[ یکشنبه 92/12/25 ] [ 8:51 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب