سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

یک خالق یا چند خالق؟
قرآن در دوجا اعلام میکند که “الله بهترین خالق هاست” (سوره 23آیه 14 و سوره 37 آیه 125) و این به این معنی است که غیر از الله خالق های دیگری نیز وجود دارند اما در عین حال خیلی جاها ادعا میکند “الله خالق همه چیز است” (سوره 39 آیه 62)، اگر خالق همه چیز الله است آنگاه دیگر خالق دیگری نمیتواند وجود داشته باشد.

پاســــــــخ :

بله . خداوند خالق همه چیز است. اما در سوره 23 آیه 14 آمده است :

فَتَبارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقینَ

پس بزرگ است خدایى که بهترین آفرینندگان است.

شبیه به همین در سوره 37 آیه 125 نیز آمده است. اما منظور از « أَحْسَنُ الْخالِقینَ » چیست ؟

منظور این عبارت به فرموده امام رضا علیه السلام آن است که قدرت آفریدن را خدا به دیگران نیز داده، مثلًا بنا بر آیه 49 آل عمران ، حضرت عیسى از طرف خداوند و به اذن خداوند، پرنده ای مى ‏آفریند. همچنین انسانها نیز می توانند چیزهایی بسازند (که مَجازاً خلق -آفریدن- محسوب می شود.) پس دیگران نیز می توانند خلق کنند. اما ... ! چون قدرت همه ی مخلوقات از سوی خداست و همگی، مخلوق و وابسته به خدا هستند، در نتیجه ی همه ی خلقت ها از سوی همه ی خالق ها باز هم به خدا بر می گردد. مثلاً : حضرت عیسی علیه السلام پرنده ای از خاک خلق می کند، اما چون او خودش مخلوق خداست و صددرصد در علم وقدرت وابسته به خداست، « آفریدن » های او زیر مجموعه ی مخلوقات خدا محسوب می گردد. پس در نتیجه باز هم خداوند می شود خالق همه چیز. (حال یا خالق بی واسطه ، یا با واسطه)


[ دوشنبه 92/12/5 ] [ 9:59 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب