سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

پدر مسیح کیست؟
توضیح این تناقض در یک سطر میسر نیست.

پاسخ + افشای مغالطه :

من در چند سایت و وبلاگ که این مقاله را قرار داده بودند، نگاه کردم ولی هیچ توضیحی برای این تناقض مورد ادعا نیافتم. به هر صورت، شبهه ساز مرتکب مغالطه شده است. یکی از روش های مغالطه همین است که ادعایی بدون سند ارائه شود. یعنی بدون آوردن حتی یک آیه، ادعا میکند که در مورد پدر مسیح در قرآن تناقض وجود دارد و بعد هم به جای توضیح به بهانه اینکه توضیح این تناقض در یک سطر میسر نیست، از بیان آن خودداری می کند! خوب اگر نمی شود در یک سطر توضیح داد، ایشان میتوانستند در هر حجمی که دوست داشتند در این مورد به شرح و تفصیل بپردازند. به هر روی، در قرآن در مورد پدر مسیح هیچ تناقضی وجود ندارد و از تمام آیاتی که در مورد ولادت او سخن میگویند آشکار است که او بدون پدر به دنیا آمده است. مثلاً آیه 45-48 سوره آل عمران ...

(این مسئله -تولد یک انسان بدون پدر، در برخی موارد از لحلظ علمی هم قابل اثبات است. چه اینکه می توان از طریق جایگزین کردن سلول سوماتیک به جای اسپرم، و تنها از طریق لقاح این سلول با تحمک موجب بارداری زن شد. (حتی بدون دخالت یک مرد) چه اینکه نمونه های عینی این مسئله در پژوهشگاه رویان بر روی نمونه های حیوانی نیز انجام شد. چه بسا به زودی بر انسان نیز آزمایش شود. (که بر سلول سوماتیک یک زن و تحمک او در محیط آزمایشگاهی، عمل لقاح مصنوعی انجام شود...) به هر صورت این را جهت تقریب به ذهن عرض کردم.


[ پنج شنبه 92/12/1 ] [ 7:7 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب