سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

آیا مسیح در بهشت خواهد سوخت؟
مسیح به سوی الله برخاسته است (سوره 4 آیه 158)، در کنار او قرارگرفته است (سوره 3 آیه 45) اما با توجه به اینکه میلیونها مسیحی خدا را میپرستند،قرآن میگوید تمام آنهایی که در کنار الله کسی را میپرستند به اضافه کسی که مورد پرستش قرار میگیرد در جهنم خواهد سوخت (سوره 21 آیه 98).

پاسخ :

کلام خداوند برتر از آن است که تناقضی در آن باشد. لیکن دشمنان اسلام همچون کسی که در حال سقوط است، به هر چیزی چنگ می اندازند. اینان از گفتن دروغ و مغالطه هیچ ابایی ندارند. برداشت های مغرضانه و خلاف واقع خود را نقد می کند و با پررویی می گویند : قرآن را نقد کردیم ! در حالیکه اینها باور های پوچ خود را نقد می کنند نه قرآن را.

اما پاسخ شبهه :

1. گرچه خداوند حضرت عیسی را رفعت داد، اما معنی ندارد که بگوییم حضرت عیسی (علیه السلام) در کنار خداوند قرار گرفته ! سوره 3 آیه 45 درباره حضرت عیسی علیه السلام می فرماید :

وَجِیهًا فىِ الدُّنْیَا وَ الاَْخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِین یعنی ایشان نزد خداوند آبرومند هستند و از مقربان درگاه الهی اند. مقرب معنوی هستند نه جسمی. چون خداوند جسم نیست. [کلیک]

2. سوره 21 آیه 98 می فرماید :

إِنَّکُمْ وَ مَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ حَصَبُ جَهَنَّمَ أَنتُمْ لَهَا وَارِدُونَ

شما و آنچه غیر خدا (مِن دون الله) را مى ‏پرستید، هیزم جهنّم خواهید بود و همگى در آن وارد مى‏ شوید.

یعنی چیزی که مورد پرستش قرار بگیرد هیزم جهنم خواهد شد. بدیهی است که مراد از آن، اجسام بی‌جان و غیر مقدسی هستند مانند بت‌ها که به عنوان خدایان دروغین مورد پرستش قرار می­‌گیرند و طبیعی است پیامبران و یا حتی اشیای مقدسی که به اشتباه مورد پرستش قرار گرفته‌­اند، تحت شمول این آیه قرار نخواهند گرفت. روایتی از حضرت رسول الله نیز وجود دارد که برخی از اهل کتاب همین سؤال را از پیامبر پرسیدند و ایشان پاسخ دادند که عیسی و دیگر انبیاء اگر مورد پرستش واقع شدند، عذاب نمی شوند (چون گناهی نکردند و هیچ گاه ادعای خدایی نکردند) بلکه منظور این آیه به کفار و اشیاء بی جان (مثل بت ها) است که هیزم جهنم می شوند.
سند :
ابن شهرآشوب مازندرانى، مناقب آل أبی طالب (ع)، مؤسسه انتشارات علامه قم، 1379 هجرى قمرى، ج 1 ص 54
علامه مجلسى، بحار الأنوار، مؤسسة الوفاء بیروت - لبنان، 1404 هجرى قمری، ج 9 ص 283

3. این آیه معبودان "مِن دون الله " را مستحق عذاب می داند. در حالیکه ما عیسی مسیح را « ولی الله » می دانیم نه « من دون الله »


[ جمعه 92/11/25 ] [ 11:43 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب