سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

آیا مسلمانان به دوزخ می روند؟
سوره 19 آیه 71 میگوید تمامی مسلمانان به جهنم خواهند رفت (حد اقل برای مدتی) اما در جاهای دیگر ادعا میکند کسانی که در جهاد کشته میشوند مستقیم به بهشت میروند.

پاســـــــــخ :

مسلماً برخی از مسلمانان اهل بهشت هستند و برخی اهل دوزخ. بسته به نامه ی اعمال آنها دارد.  اما بررسی آیه :

سورخ 19 آیه 71-72 :

وَ إِن مِّنکمُ‏ْ إِلَّا وَارِدُهَا  کاَنَ عَلىَ‏ رَبِّکَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا ثمُ‏َّ نُنَجِّى الَّذِینَ اتَّقَواْ وَّ نَذَرُ الظَّالِمِینَ فِیهَا جِثِیًّا

ترجمه: و هیچ کس از شما نیست مگر [اینکه‏] در آن وارد مى‏گردد. این [امر] همواره بر پروردگارت حکمى قطعى است. آن گاه کسانى را که پرهیزگار بوده‏اند مى‏رهانیم، و ستمگران را به زانو درافتاده در [دوزخ‏] رها مى‏کنیم. 

توضیح : 

1. همه انسانها بدون استثناء، نیک و بد، وارد جهنم مى‏شوند، منتها دوزخ بر نیکان سرد و سالم خواهد بود همان گونه که آتش نمرود بر ابراهیم چنین شد. چرا که آتش با آنها سنخیت ندارد گویى از آنان دور مى‏شود. 

در حقیقت مشاهده دوزخ و عذابهاى آن، مقدمه‏اى خواهد بود که مؤمنان از نعمتهاى خداوند در بهشت حداکثر لذت را ببرند و دوزخیان نیز از مشاهده سلامت بهشتیان مجازات بیشترى مى‏بینند. چون آسایش و آرامش پس از سختی، بسیار لذتبخش تر است. 

2. در روایات مربوط به صراط آمده است که صراط پلى است که بر روى دوزخ کشیده شده و همه‏ى مردم از روى آن عبور مى‏کنند، بعضى تند و بعضى کُند و بعضى به دوزخ مى‏افتند. 

3. همچنین می توانیم بگوییم بگوییم که ورود به معناى عبور است، نه داخل شدن. چنان که در مورد حضرت موسى علیه السلام آمده است «وَرَدَ ماءَ مَدْیَنَ» یعنى به کنار آب شهر مَدین وارد شد، نه‏ آنکه داخل آب شد.

4. هیچ آیه ای نرموده که بعضی انسانها مستقیم به بهشت می روند. (شبهه افکن هم برای حرفش سند نداده) اگر همکسی مستقیم وارد بهشت شود منافاتی ندارد که ابتدا باید از روی صراط عبور کند و صراط هم روی جهنم بنا شده است.


[ یکشنبه 92/11/20 ] [ 10:17 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب