سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

فرعون کی فرمان قتل پسرهای خردسال را داد؟
وقتی موسی پیامبر بود و در مورد خدا برای فرعون صحبت کرد (سوره 40 آیه 23-25) یا وقتی موسی یک نوزاد بود (سوره 20 آیه 38-39).

پاسخ :

هر دو بار ! فرعون دو بار فرمان داد تا پسران بنی اسرائیل را بکشند. تا بنی اسرائیل دیگر توان مبارزه نداشته باشند. حال کجای این دو آیه تناقض دارد ؟؟؟ فرعون دو بار دستور قتل عام داد و قرآن هم همین را می فرماید ! یک بار قبل از تولد موسی (به خاطر خوابی که فرعون دیده بود) دستور داد تا کودکان بنی اسرائیل را بکشند. اما موسی علیه السلام نجات یافت. و یکبار هم وقتی موسی برای هدایت فرعون نزد او رفت. این بار هم فرعون دستور داد تا کودکان را بکشند تا نسل بنی اسرائیل منقرض شود !

مشاهده آیات :

سوره 40 آیه 23-25 :

وَ لَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسىَ‏ بَِایَتِنَا وَ سُلْطَانٍ مُّبِینٍ(23) إِلىَ‏ فِرْعَوْنَ وَ هَامَانَ وَ قَارُونَ فَقَالُواْ سَحِرٌ کَذَّابٌ(24) فَلَمَّا جَاءَهُم بِالْحَقّ‏ِ مِنْ عِندِنَا قَالُواْ اقْتُلُواْ أَبْنَاءَ الَّذِینَ ءَامَنُواْ مَعَهُ وَ اسْتَحْیُواْ نِسَاءَهُمْ  وَ مَا کَیْدُ الْکَافِرِینَ إِلَّا فىِ ضَلَلٍ(25)

ما موسى را با آیات خود و دلیل روشن فرستادیم... (23) بسوى فرعون و هامان و قارون، ولى آنها گفتند: «او ساحرى بسیار دروغگو است.» (24) و هنگامى که حقّ را از سوى ما براى آنها آورد، گفتند: «پسران کسانى را که با موسى ایمان آورده‏ اند بکشید و زنانشان را (براى اسارت و خدمت) زنده بگذارید.» امّا نقشه کافران جز در گمراهى نیست (و نقش بر آب مى‏ شود.)(25)


سوره 20 آیه 38-39:

إِذْ أَوْحَیْنَا إِلىَ أُمِّکَ مَا یُوحَى(38) أَنِ اقْذِفِیهِ فىِ التَّابُوتِ فَاقْذِفِیهِ فىِ الْیَمّ‏ِ فَلْیُلْقِهِ الْیَمُّ بِالسَّاحِلِ یَأْخُذْهُ عَدُوٌّ لىّ‏ِ وَ عَدُوٌّ لَّهُ  وَ أَلْقَیْتُ عَلَیْکَ محََبَّةً مِّنىّ‏ِ وَ لِتُصْنَعَ عَلىَ‏ عَیْنىِ(39)

آن زمان که به مادرت آنچه لازم بود الهام کردیم ... (38) که: «او را در صندوقى بیفکن، و آن صندوق را به دریا بینداز، تا دریا آن را به ساحل افکند و دشمن من و دشمن او، آن را برگیرد!» و من محبّتى از خودم بر تو افکندم، تا در برابر دیدگان [علم‏] من، ساخته شوى (و پرورش یابى)! (39


[ دوشنبه 92/11/14 ] [ 8:58 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب