سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

مجازات زناکار چیست؟
100 ضربه شلاق (زن و مرد) (سوره 24 آیه 2)، آنقدر آنها را در خانه نگاه دارید تا بمیرند (برای زنان) (سوره 4 آیه 15). اگر توبه کردند و اصلاح یافتند آنها را رها کنید (در مورد مرد) (سوره 4 آیه 16). (سوره 24 آیه 2) با دو آیه بعدی در تناقض است و مجازات برای زنان و مردان در (سوره 4 آیه 15-16) متفاوت است در حالیکه در سوره 24 آیه 2 برای هردو یکسان است.

پاسخ + افشای مغالطه ی شبهه افکنان :

1. این آیات جزو آیات ناسخ و منسوخ قرآن هستند. نسخ یعنی صرف نظر کردن از حکمِ پیشین و جایگزین کردن حکم جدید به خاطر شرایط و اقتضاءات. گاهی پیش می اید که شرایط برای اعلام حکمی خاص فراهم نیست. به همین دلیل حکمی موقتی صادر می شود تا شرایط برای اجرای اصل مسئله فراهم شود. هرگاه شرایط فراهم شد حکم واقعی و اصلی اعلام و اجرا می شود. این روشی معقول است. بر همین اساس آیات سری اول، آیات بعدی را نسخ کرده اند. در واقع آیاتی که در ابتدای شبهه آمده است بعد از بقیه آیات نازل شده است.

2. مغالطه ای که در متن شبهه وجود دارد ( و این روش دشمنان اسلام است که به وسیله مغالطه و دروغ و امثال اینها می خواهند به اهداف خود برسند) این است که شبهه افکنان آیات را ناقص و به صورت قیچی شده بیان کردند. به همین دلیل طوری وانمود کردند که آیات فوق تناقض دارند. توضیح از روی آیات : 

قرآن کریم ؛ سوره 4 آیه 15-16 : 

و از زنانِ شما، آنانی که مرتکبِ زنا (فحشا) مى‏شوند، چهار تن از میان خود را بر آنان گواه گیرید پس اگر شهادت دادند، آنان [زنان فاحشه‏] را در خانه‏ها نگاه دارید تا مرگشان فرا رسد یا اینکه [در آینده] خدا راهى براى آنان قرار دهد. [15]
و از میان شما، آن دو تن را که مرتکب فحشا مى‏شوند، آزارشان دهید پس اگر توبه کردند و درستکار شدند از آنان صرفنظر کنید، زیرا خداوند توبه‏پذیر مهربان است. [16]

نکات : 

1. در آیه 15 خداوند وعده داده است که به زودی (هر وقت موقعیت اجتماعی فراهم شد) راهی دیگر معیّن خواهد کرد. متأسفانه شبهه افکنان از سر مغالطه گری این بخش از آیه را سانسور کردند. 

2. در آیه 16 هم برای زنان مجرد و هم برای مردان مجرد حکمی یکسان وضع کرده است و آن هم این است که اگر توبه کردند رهایشان کنید. (در حالیکه شبهه افکن به دروغ گفته است حکم مردان و زنان در این قضیه متفاوت است) 
همانگونه که خداوند وعده داد در آینده ای نزدیک (فعل مضارع : حال وآینده) وقتی شرایط اجتماعی فراهم شد، حکم نهایی نیز صادر شد. سوره 24 آیه 2 : 
هر یک از زن و مرد زناکار را صد تازیانه بزنید و نباید رأفت (و محبّت کاذب) نسبت به آن دو شما را از اجراى حکم الهى مانع شود، اگر به خدا و روز جزا ایمان دارید. و باید گروهى از مؤمنان مجازاتشان را مشاهده کنند.


[ چهارشنبه 92/11/9 ] [ 9:36 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب