سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

آیا فرعون در لحظه مرگ توبه کرد؟
(سوره 10 آیه 90-92) میگوید که فرعون وقتی در بستر مرگ قرار گرفت توبه کرد و بنابر این رستگار شد، اما (سوره 4 آیه 18) میگوید چنین چیزی نمیتواند اتفاق بیافتد.

پاسخ + افشای مغالطه ی شبهه افکنان :

واقعاً باید به حال دشمنان تأسف خورد که تا این حد دچار اختلالات ذهنی هستند. در متن شبهه ، دروغ یا بهتر است بگوییم مغالطه ای بسیار وقیحانه صورت گرفته است که در ادامه تبیین می کنیم.

سوره 10 آیه 90-92 :

وَ جَاوَزْنَا بِبَنىِ إِسْرَ ءِیلَ الْبَحْرَ فَأَتْبَعَهُمْ فِرْعَوْنُ وَ جُنُودُهُ بَغْیًا وَ عَدْوًا  حَتىَّ إِذَا أَدْرَکَهُ الْغَرَقُ قَالَ ءَامَنتُ أَنَّهُ لَا إِلَاهَ إِلَّا الَّذِى ءَامَنَتْ بِهِ بَنُواْ إِسْرَ ءِیلَ وَ أَنَا مِنَ الْمُسْلِمِینَ * ءَالَْانَ وَ قَدْ عَصَیْتَ قَبْلُ وَ کُنتَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ * فَالْیَوْمَ نُنَجِّیکَ بِبَدَنِکَ لِتَکُونَ لِمَنْ خَلْفَکَ ءَایَةً  وَ إِنَّ کَثِیرًا مِّنَ النَّاسِ عَنْ ءَایَاتِنَا لَغَافِلُونَ

و بنی اسرائیل را از دریا گذراندیم، پس فرعون و سپاهیانش از روى ستم و تجاوز، به دنبال آنان را حرکت کردند، تا وقتى که [فرعون و یارانش] در شُرُفِ غرق شدن قرار گرفتند، گفت: «ایمان آوردم که هیچ معبودى نیست جز آن خدایی بنی اسرائیل به او گرویده‏ اند، و من از تسلیم‏ شدگانم.» اکنون؟ در حالى که پیش از این نافرمانى مى‏ کردى و از تباهکاران بودى؟ پس امروز بدنت به بلندى [ساحل‏] مى‏ افکنیم، تا براى کسانى که از پى تو مى‏ آیند عبرتى باشد، و بى‏ گمان، بسیارى از مردم از نشانه‏ هاى ما غافلند.

در این آیه آمده است که خداوند توبه ی فرعون را نپذیرفت و پس از مرگ فقط بدن او را به ساحل افکند تا عبرتی برای آیندگان باشد. در حالیکه دشمن سفسطه گر در متن شبهه میگوید فرعون در بستر مرگ (!) رستگار شد !!! [ دروغ بافی و مغالطه ی عده ای بیمار ]

البته اینکه خداوند توبه ی فرعون را نپذیرفت دلیل دارد. سوره 4 آیه 18 :

وَ لَیْسَتِ التَّوْبَةُ لِلَّذِینَ یَعْمَلُونَ السَّیَِّاتِ حَتىَّ إِذَا حَضرََ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ إِنىّ‏ِ تُبْتُ الَْانَ وَ لَا الَّذِینَ یَمُوتُونَ وَ هُمْ کُفَّارٌ  أُوْلَئکَ أَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابًا أَلِیمًا

و توبه کسانى که گناه مى ‏کنند، تا وقتى که مرگ یکى از ایشان در رسد، مى گوید: «اکنون توبه کردم»، پذیرفته نیست و [نیز توبه‏] کسانى که در حال کفر مى‏ میرند، پذیرفته نخواهد بود، آنانند که برایشان عذابى دردناک آماده کرده ‏ایم.

در نتیجه : کلام خدا برتر از آن است که تناقضی در آن باشد. خداوند توبه ی کسانی که در لحظه ی مرگ توبه می کنند را نمی پذیرد چون دیر شده است. فرعون هم چنین بود. در لحظه ی مرگ (نه در بستر مرگ) توبه کرد اما مقبول نشد. و خدا نیز تنها لاشه ی او را به ساحل رساند تا همگان از مرگ او عبرت بگیرند. پس قرآن هیچ گاه نگفت که فرعون رستگار شد !


[ یکشنبه 92/11/6 ] [ 8:57 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب