سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

اشکالات بیشتر در داستان قوم لوط.
جواب مردمش جز این نبود که “آنها را از قریه خود برانید که آنان مردمی هستند که از کار ما بیزاری می جویند” (سوره 7 آیه 82، سوره 27 آیه 56). مردمش به او پاسخی ندادند جز اینکه گفتند “غضب الله را برای ما بیاور اگر راست میگویی” (سوره 29 آیه 29). این دو جواب باهم یکی نیستند و در هر دو آیه اشاره شده که “غیراز این جوابی ندادند” بنابر این این یک تناقض است.

پاسـخ **** افشای مغالطات شبهه افکنان :

1. مشخص است که هر دو پاسخ در حقیقت یک حرف هستند. و آن هم اینکه قوم لوط گفتند "ما به خدای تو ایمان نمی آوریم." فقط الفاظ فرق دارد. اما حقیقتاً پاسخشان یک چیز بود. پس تناقضی وجود ندارد.

2. تناقض و مغالطه ای که در متن شبهه وجود دارد این است که شبهه افکن طوری وانمود کرده است گویی هر دو عبارت در یک موقعیت گفته شده است. در حالیکه این دو عبارت - که در اصل گویای یک حرف هستند - در دو موقعیت زمانی متفاوت (در مراحل گوناگون دعوت) گفته شدند. سری دوم آیات مربوط به قبل از زمانی است که ملائکه از حضور لوط، نزد ابراهیم رفتند و از حتمی شدن عذاب بر قوم لوط سخن گفتند. ولی سری اول آیه مربوط به بعد از این زمان است. یعنی زمانی که عذاب حتمی شده بود. چون بلافاصله پس از پاسخ قوم لوط، سخن از نزول عذاب به میان آمد.

3. دیگر دلیل بر عدم تناقض این است که سری اول آیات مربوط به سخن قوم با خودشان است. یعنی قوم گنهکار، بین خودشان مشورت کردند و تصمیم گرفتند که لوط را بیرون کنند. اما سری دوم آیات، مربوط به سخنی است که قوم، خِطاب به لوط گفتند. می بینیم که مخاطب این دو سری آیه متفاوت است. پس تناقضی وجود ندارد. چون قوم بین خودشان به همدیگر فقط می گفتند "لوط را بیرون کنید." اما قوم به لوط فقط این را گفتند که "اگر راست میگویی عذاب را بیاور." 

لینک مرتبط : در قرآن هیچ تناقضی وجود ندارد. به همراه معنی تناقض و مسائلی قابل توجه

مشاهده آیات :

وَ مَا کَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَن قَالُواْ أَخْرِجُوهُم مِّن قَرْیَتِکُمْ  إِنَّهُمْ أُنَاسٌ یَتَطَهَّرُون‏ (سوره 7 آیه 82)

ولى پاسخ قومش جز این نبود که گفتند: «آنان را از شهرتان بیرون کنید، زیرا آنان کسانى‏اند که به پاکى تظاهر مى‏کنند.

فَمَا کَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَن قَالُواْ أَخْرِجُواْ ءَالَ لُوطٍ مِّن قَرْیَتِکُمْ  إِنَّهُمْ أُنَاسٌ یَتَطَهَّرُون‏ (سوره 27 آیه 56)

 و پاسخ قومش غیر از این نبود که گفتند: «خاندان لوط را از شهرتان بیرون کنید که آنها مردمى هستند که به پاکى تظاهر مى‏نمایند.»

سری دوم :

أَ ئنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ وَ تَقْطَعُونَ السَّبِیلَ وَ تَأْتُونَ فىِ نَادِیکُمُ الْمُنکَرَ  فَمَا کاَنَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَن قَالُواْ ائْتِنَا بِعَذَابِ اللَّهِ إِن کُنتَ مِنَ الصَّادِقِی‏ن (سوره 29 آیه 29)

 آیا شما با مردها درمى‏ آمیزید و راه [توالد و تناسل‏] را قطع مى‏ کنید و در محافل [انس‏] خود پلیدکارى مى‏ کنید؟» و پاسخ قومش جز این نبود که گفتند: «اگر راست مى گویى عذاب خدا را براى ما بیاور.»



[ شنبه 92/10/28 ] [ 7:45 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب