سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

“پیر زن عجوزه” و شخصیت الله.در مورد داستان لوط “ما خانواده او را نجات دادیم، بغیر از عجوزهای که عقب ماند” (سوره 26 آیه 170-171). و باز میگوید “اما ما او و خانواده اش راحفظ کردیم، بغیر از همسرش را، او از کسانی بود که با دیگران در شهر ماند (سوره 7آیه 82). این دو آیه یا باهم تناقض دارند یا الله احترام چندانی به همسر پیامبر قایل نمی شود.

پاسخ :

بسیار عجیب است ! کسی که این شبهه را مطرح کرده به ساده ترین لغات زبان عربی هم آشنا نبوده، با این حال به خود اجازه داده که قضاوت کند. به هر صورت همین شبهات ضعیف و عجیب و غریب نشان می دهد که دست دشمنان اسلام خالی است.
اولاً همسر لوط ، خائن بود (سوره تحریم آیه 10) پس لایق احترام نبود.
ثانیاً – قرآن به هیچ وجه به او بی احترامی نکرد. هیچ تناقضی هم در آیات وجود ندارد. سوره 7 آیه 82 می گوید که همسر لوط نجات نیافت و به همراه مردم شهر عذاب شد.
سوره 26 آیه 170 هم همین را میگوید که همسر لوط نجات نیافت و به همراه مردم شهر عذاب شد. اما واژه ی عجوزه ؛ باید دانست که این واژه توهین آمیز نیست. چون در زبان عربی عجوز یعنی پیرمرد و عجوزه هم یعنی پیرزن.

فَنَجَّیْنَاهُ وَ أَهْلَهُ أَجْمَعِینَ * إِلَّا عَجُوزًا فىِ الْغَابرِِین‏ (سوره 26 آیه 170-171)

پس او و کسانش را همگى، رهانیدیم، جز پیر زنى که از باقى‏ ماندگان بود.

دلیلی بر توهین آمیز نبودن این واژه : در سوره هود آیه 72 همسر حضرت ابراهیم میگوید که خدایا من عجوز هستم پس چطور ممکن است دارای فرزند شوم؟ (قالَتْ یا وَیْلَتى‏ أَ أَلِدُ وَ أَنَا عَجُوزٌ وَ هذا بَعْلی‏ شَیْخاً إِنَّ هذا لَشَیْ‏ءٌ عَجیبٌ) حال آیا همسر ابراهیم به خودش بی احترامی کرد؟ خیر . چون عجوز در زبان عربی یعنی پیر. و اصلاً توهین آمیز نیست.


[ جمعه 92/10/27 ] [ 9:25 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب