سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

آیا تورات مثل قرآن است یا نیست؟
ادعای مسلمانان مبنی بر تحریف انجیل و تورات، از یکطرف با (سوره 2 آیه 24) و (سوره 17 آیه 88) و از طرف دیگر با (سوره 28 آیه 49) و (سوره 46 آیه 10) در تضاد است.

پاسخ :

1. حقیقت کتابهای آسمانی همگی مانند هم هستند. همگی یک حرف را می زنند. گرچه دیگر کتب آسمانی - غیر از قرآن - مورد دستبرد نااهلان قرار گرفته اند.

2. سری اول آیات می فرماید که قرآن کتابی بی نظیر است. و سری دوم آیات می فرماید که پیام قرآن و تورات راستین فرقی با یکدیگر ندارند. (گرچه قرآن از جهت دارا بودن لایه های معنوی و اسرارآمیز، برترین کتاب است. اما پیام همه کتب آسمانی مانند هم است.)

مشاهده آیات : 

سوره 2 آیه 24-23 :

وَ إِن کُنتُمْ فىِ رَیْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلىَ‏ عَبْدِنَا فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَ ادْعُواْ شُهَدَاءَکُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ * فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ وَ لَن تَفْعَلُواْ فَاتَّقُواْ النَّارَ الَّتىِ وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الحِْجَارَةُ  أُعِدَّتْ لِلْکَافِرِین

و اگر در آنچه بر بنده خود نازل کرده ‏ایم شک دارید، پس- اگر راست مى‏ گویید- سوره‏ اى مانند آن بیاورید و گواهان خود را- غیر خدا- فرا خوانید. پس اگر نکردید- و هرگز نمى‏ توانید کرد- از آن آتشى که هیزمش مردمان و سنگها هستند، و براى کافران آماده شده، بپرهیزید.

سوره 46 آیه 10 :

قُل لَّئنِ‏ِ اجْتَمَعَتِ الْانسُ وَ الْجِنُّ عَلىَ أَن یَأْتُواْ بِمِثْلِ هَاذَا الْقُرْءَانِ لَا یَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَوْ کاَنَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِیرًا

بگو: «اگر انس و جن گرد آیند تا نظیر این قرآن را بیاورند، مانند آن را نخواهند آورد، هر چند برخى از آنها پشتیبان برخى [دیگر] باشند.»

نکته : این دو آیه بی نظیر بودن قرآن را بیان می دارد. اما سری بعدی آیات :

سوره 28 آیه 49 :

قُلْ فَأْتُواْ بِکِتَابٍ مِّنْ عِندِ اللَّهِ هُوَ أَهْدَى‏ مِنهُْمَا أَتَّبِعْهُ إِن کُنتُمْ صَادِقِین

بگو: «پس اگر راست مى ‏گویید، کتابى از جانب خدا بیاورید که از این دو کتاب (قرآن و تورات ) هدایت کننده‏ تر باشد تا پیرویش کنم.

سوره 46 آیه 10 :

قُلْ أَ رَءَیْتُمْ إِن کاَنَ مِنْ عِندِ اللَّهِ وَ کَفَرْتمُ بِهِ وَ شهَِدَ شَاهِدٌ مِّن بَنىِ إِسْرَ ءِیلَ عَلىَ‏ مِثْلِهِ فََامَنَ وَ اسْتَکْبرَْتمُ‏ْ  إِنَّ اللَّهَ لَا یهَْدِى الْقَوْمَ الظَّالِمِین‏

بگو: «به من خبر دهید اگر این قرآن از سوى خدا باشد و شما به آن کافر شوید، در حالى که شاهدى از بنى اسرائیل بر حقانیت قرآن شهادت دهد، و او ایمان آورد و شما استکبار کنید (چه کسى گمراهتر از شما خواهد بود)؟! خداوند گروه ستمگر را هدایت نمى‏ کند.»

نکته : این آیه هم می فرماید که شاهدی از بنی اسرائیل - یکی از بزرگان بنی اسرائیل - بر حقانیت قرآن گواهی داده است که این قرآن همان موعودِ تورات است.


[ دوشنبه 92/10/23 ] [ 1:20 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب