سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

آیا کسانی که به زنان تهمت ناپاکی میزنند بخشیده میشوند؟

آری (سوره 24 آیه 5 ) ، نه (سوره 24 آیه 23)

پاسخ :

قرآن می گوید که تهمت زدن به زنان پاک، گناهی بزرگ است. و عذاب سختی در انتظار کسانی است که چنین تهمتی به این زنان می زنند. اما قرآن می افزاید که اگر کسی توبه و اصلاح کند، خداوند او را می بخشد.

سوره 24 آیه 23-24  :

إِنَّ الَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُواْ فىِ الدُّنْیَا وَ الاَْخِرَةِ وَ لهَُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ (23) یَوْمَ تَشهَْدُ عَلَیهِْمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَ أَیْدِیهِمْ وَ أَرْجُلُهُم بِمَا کاَنُواْ یَعْمَلُون‏ (24)

ترجمه :

بى‏ گمان، کسانى که به زنان پاکدامنِ مؤمن و بى‏ خبر [از کار زشت] نسبت زنا مى ‏دهند، در دنیا و آخرت لعنت شده‏ اند، و براى آنها عذابى سخت خواهد بود، در روزى که زبان و دستها و پاهایشان، بر ضد آنان براى آنچه انجام مى‏ دادند، شهادت مى‏ دهند.

نکته :

پس تهمت زدن کاری بس نادرست و موجب عذاب گنهکار است.

سوره 24 آیه 5 :

وَ الَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثمُ‏َّ لَمْ یَأْتُواْ بِأَرْبَعَةِ شهَُدَاءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِینَ جَلْدَةً وَ لَا تَقْبَلُواْ لهَُمْ شهََادَةً أَبَدًا  وَ أُوْلَئکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ (4) إِلَّا الَّذِینَ تَابُواْ مِن بَعْدِ ذَالِکَ وَ أَصْلَحُواْ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیم‏ (5)

ترجمه :

و کسانى که نسبت زنا به زنان شوهردار مى‏ دهند، سپس چهار گواه نمی ‏آورند، هشتاد تازیانه به آنان بزنید، و هیچگاه شهادتى از آنها نپذیرید، و اینانند که خود فاسقند. مگر کسانى که بعد از آن [تهمت زدن] توبه کرده و به جبران بپردازند، که خدا البته آمرزنده مهربان است.

نکته :

بله ، این گناهی بزرگ است. اما اگر کسی توبه و جبران کند، خدا هم او را می بخشد. یعنی آیه قبلی مربوط به کسانی است که از عمل خود توبه نمی کنند. اما این آیه مربوط به کسانی است که توبه کرده ؛ و عمل زشت خود را جبران می کنند.‏ چه اینکه بنا بر آیه 53 و 54 زمر ، خداوند همه گناهان را با توبه می بخشد.


[ سه شنبه 92/10/17 ] [ 9:32 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب