سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

آیا فرشتگان محافظ هستند؟
هیچ حافظی بجز الله وجود ندارد (سوره 2 آیه 107،سوره 29 آیه 22)، اما (سوره 41 آیه 31) فرشتگان خود میگویند “ما محافظان شما دراینجا و در آن دنیا هستیم.” همچنین در سوره های دیگر نقش آنها بعنوان نگاهبان (سوره 13 آیه 11 و سوره 50 آیه 17-18) و محافظان (سوره 82 آیه 10) اعلام میشود.

پاسخ :

ملائکه از جانب خداوند و به دستور او از انسانها محافظت می کنند. در نتیجه باز هم فقط خداوند محافظ انسان است. نه خدایان دروغین. ملائکه فقط واسطه هستند. به تعبیر فلسفه اسلامی، خداوند علة العلل است. یعنی علّت همه علت ها و در نتیجه مالک و منبع تمام محافظت ها است. ملائکه تنها اجراکننده ی فرامین الهی هستند. پس فقط و فقط خداوند، اصل و اساس است. و در هیچ قدرتی در عرض خداوند - در مقابل خداوند - وجود ندارد.

مثلاً : پدر خانواده به مادر خانواده پول می دهد که بین فرزندان تقسیم کند، این وسط تأمین هزینه ها فقط بر گردن پدر است. مادر تنها واسطه است. ملائکه نیز چنین اند.

یعنی چون ملائکه به اذن خداوند، از انسانها محافظت می کنند، و چون قدرت ملائکه تماماً از سوی خداوند است، در نتیجه محافظت آنان از انسانها در حقیقت کار خداوند است.


[ دوشنبه 92/10/9 ] [ 12:31 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب