سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

رحمت الله چقدر است؟
الله رحمت را بر خود مقرر کرده است (سوره 6 آیه 12) هرچند بعضی از اشخاص را هرچند که میتواند هدایت نمیکند (سوره 6 آیه 35، سوره 14 آیه 4)

پاسخ :

تناقضی در این آیات وجود ندارد.

1. خداوند رحمت خود را بر همگان مقرّر داشته است. (و رحمت من همگان را فرا گرفته است : 156 اعراف / خداوند محبت را بر خود لازم ساخته است : 12 انعام )

2. خداوند برای گناهکار ترین انسان ها نیز موقعیت رسیدن به سعادت را فراهم نموده است. ( امثال فرعون ها و حتی یزید ها و ... ) اما برخی انسانها خودشان با اختیار خود ، از حق پیروی نمی کنند. در واقع انسان ها هستند که به رحمت خداوند پشت می کنند.

3. خداوند برخی را هدایت نمی کند، چون خودشان نمی خواهند.

سوره 6 آیه 35 : و اگر خدا مى‏ خواست قطعاً آنان را بر هدایت گِرد مى ‏آورد، پس زنهار از نادانان مباش. (خداوند اگر بخواهد می تواند. اما نمی خواهد جبراً کسی را هدایت کند.)

سوره 14 آیه 4 : پس خدا هر که را بخواهد بى‏ راه مى‏ گذارد و هر که را بخواهد هدایت مى‏ کند، و اوست ارجمند حکیم.

گرچه بر اساس قرآن و عترت ، اراده خداوند - در هدایت کردن یا نکردن انسان ها - بی حکمت و بی معیار نیست. اگر کسی بخواهد هدایت شود، خدا هم او را هدایت می کند. و اگر کسی به هدایت الهی پشت کند، خداوند هم او را گمراه می کند. بر اساس آیه 53 انفال و دیگر آیات قرآن، خداوند کسانی را از هدایت بی نصیب می گذارد که خودشان خواهان گمراهی باشند.
برای توضیحات بیشتر در زمینه هدایت و گمراهی نگاه کنید :



[ شنبه 92/10/7 ] [ 8:5 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب