سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

در قرآن هیچ تناقضی وجود ندارد. اما پاسخ به شبهه افکنی های دشمنان اسلام :

متن شبهه :

الله آسمانها و زمین را در 6 روز آفریده است (سوره 7 آیه 54) و مسلمانانی که میخواهند به قرآن چهره علمی بدهند میگویند این 6 روز منظور 6 دوره است، اما (سوره 2 آیه 117) میگوید که "الله به صورت آنی خلق میکند".

پاسخ:

در این دو دسته آیه هیچ تناقضی وجود ندارد. در واقع بهتر است بگوییم دشمنان اسلام برداشت های ناقص خود را نقد می کنند و این کار را نقد قرآن می نامند!

در سوره 7 آیه 54 آمده است که ما جهان را در 6 "یوم" آفریدیم. البته بر اساس قرآن و عترت و حتی اشعار ادیبان عرب، روشن است که یوم علاوه بر معنی روز، به معنی دوره / بازه زمانی / مرحله و ... هم می آید. (کلیک کنید.) که متأسفانه دشمنان اسلام از سر کینه توزی های کورکورانه حاضر به پذیرش حق نیستند.

اما سوره 2 آیه 117 :

بَدِیعُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ إِذَا قَضىَ أَمْرًا فَإِنَّمَا یَقُولُ لَهُ کُن فَیَکُون

او پدید آورنده آسمانها و زمین [است‏]، و چون به کارى اراده نماید، فقط مى‏ گوید: « [موجود] باش» پس  مى ‏شود.

توضیح :

1. خداوند اگر اراده کند که چیزی موجود شود، آناً موجود می شود. اگر اراده کند... یعنی در یک لحظه از عدم به وجود تغییر می یابد. اما سیر تکاملی آن ممکن است زمانی طولانی ببرد.

2. همه موجودات در سیر تکاملی خود ، لحظه به لحظه از خداوند ، فیض دریافت می کنند. و این دریافت فیض ، لحظه به لحظه با اراده ی خدواند صورت می گیرد.

پس این دو آیه تناقضی با هم ندارند. بلکه در کنار همدیگر و روشن کننده ی همدیگر هستند.

یعنی آفرینش جهان در شش دوره انجام شد (و می شود) و نیز در هر لحظه (در هر آن) اراده ی خداوند به جهان تعلّق گرفته و می گیرد. یعنی آیه دوم:

إِذَا قَضىَ أَمْرًا فَإِنَّمَا یَقُولُ لَهُ کُن فَیَکُون

شامل لحظه لحظه ی آفرینش و تکامل جهان می شود. لحظه به لحظه جهان آفرینش نیازمند و مقهور اراده ی خدواند است.


[ سه شنبه 92/9/26 ] [ 5:10 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب