سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

در قرآن هیچ تناقضی وجود ندارد. بلکه قرآن از هر جهت کتابی مستحکم است. دشمنان اسلام نیز از سر بدبختی اشکالاتی به قرآن می گیرند که آبکی بودن حرفهایشان بر هر اندیشمندی روشن است. این سفسطه گران برداشتهایی خلاف واقع و مغرضانه از قرآن ارائه می دهند و سپس - برداشت های خود را - نقد می کنند و اسمش را می گذارند نقد قرآن ! چه اینکه هدفشان ضربه زدن به اسلام و نوکری برای صهیونیسم است. در ادامه به یکی دیگر از بهانه ها و خزعبل بافی های این جماعت انسان نما ، پاسخ خواهیم داد.

متن شبهه :

الله چند روز برای نابودی قوم عاد نیاز داشت؟
یک روز (سوره 54 آیه 19) یا چندین روز (سوره 41 آیه 16، سوره 69 آیات 6-7)

پاسخ :

قرآن همواره گفته است که : عذاب خداوند در چندین روز بر قوم عاد نازل شد. نه فقط یک روز ! عجیب است که اسلامستیزان این چنین دروغ می گویند...

سوره 41 آیه 16 :

فَأَرْسَلْنَا عَلَیهِْمْ رِیحًا صَرْصَرًا فىِ أَیَّامٍ نحَِّسَاتٍ لِّنُذِیقَهُمْ عَذَابَ الخِْزْىِ فىِ الحَْیَوةِ الدُّنْیَا و لَعَذَابُ الاَْخِرَةِ أَخْزَى‏ وَ هُمْ لَا یُنصَرُون‏

ترجمه : سرانجام تندبادى شدید و هول‏ انگیز و سرد و سخت در روزهایى شوم و پرغبار بر قوم عاد فرستادیم تا عذاب خوارکننده را در زندگى دنیا به آنها بچشانیم و عذاب آخرت از آن هم خوارکننده‏ تر است، و (از هیچ طرف) یارى نمى‏ شوند.

سوره 69 آیات 6-7 :

وَ أَمَّا عَادٌ فَأُهْلِکُواْ بِرِیحٍ صَرْصَرٍ عَاتِیَةٍ سَخَّرَهَا عَلَیهِْمْ سَبْعَ لَیَالٍ وَ ثَمَانِیَةَ أَیَّامٍ حُسُومًا فَترََى الْقَوْمَ فِیهَا صَرْعَى‏ کَأَنهَُّمْ أَعْجَازُ نخَْلٍ خَاوِیَة

و امّا قوم «عاد» با تندبادى طغیانگر و سرد و پرصدا به هلاکت رسیدند. (خداوند) این تندباد بنیان‏ برافکن را هفت شب و هشت روز پى در پى بر آنها مسلّط ساخت، (و اگر آنجا بودى) مى‏ دیدى که آن قوم همچون تنه‏ هاى پوسیده و تو خالى درختان نخل در میان این تند باد روى زمین افتاده و هلاک شده‏ اند.

پس تا اینجا تناقضی نیست. هفت شب و هشت روز پی در پی / روزهایی شوم ، هر دو با هم یک معنی و یک مصداق را می رسانند.

اما سوره 54 آیه 19 :

إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَیهِْمْ رِیحًا صَرْصَرًا فىِ یَوْمِ نحَْسٍ مُّسْتَمِر

ما تندبادی وحشتناک و سرد را در یک روز شوم مستمر بر آنان فرستادیم ...

توضیح : جالب است که قرآن می فرماید « فىِ یَوْمِ نحَْسٍ مُّسْتَمِر » یعنی در روزی شوم که استمرار یافت. پی در پی ادامه یافت. در واقع عذاب در روز شومی نازل شد و چند روز دیگر نیز ادامه یافت. نه اینکه فقط و فقط در یک روز باشد. پس این آیه هم هیچ تناقضی با آیات دیگر ندارد و همگی بیان گر این هستند که عذاب قوم عاد چندین روز طول کشید.

پایان ...

وَ السَّلامُ عَلى‏ مَنِ اتَّبَعَ الْهُدى‏ (طه : 47) ترجمه : و سلام حق بر آن کس که طریق هدایت را پیروى کند.


[ جمعه 92/9/22 ] [ 11:13 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب