سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

صحیح بخاری ادعا میکند که جبرئیل 600 بال داشت (جلد چهارم بخش 54 شماره 455) در حالی که قرآن در (سوره 35 آیه 1) میگوید فرشتگان 2، 3یا 4 بال دارند.

پاسخ :

1. دشمنانِ نادان، عنوان این مقاله را « اشتباهات قرآن » نامیدند! یعنی به ذهن ناقصشان خطور نکرد که شاید صحیح بخاری اشتباه کرده باشد!

2. مشخص است که اکثر راویان صحبح بخاری از عالمای درباری بنی امیه و بنی عباس بوده اند. حتی در صحیح بخاری سخنان ابوهریره یهودی نیز فراوان وجود دارد. مسلماً این کتاب برای شیعیان ارزشی ندارد.

3. آیه قرآن می فرماید:

الْحَمْدُ لِلَّهِ فاطِرِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ جاعِلِ الْمَلائِکَةِ رُسُلاً أُولی‏ أَجْنِحَةٍ مَثْنى‏ وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ یَزیدُ فِی الْخَلْقِ ما یَشاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیر

ستایش مخصوص خداوندى است آفریننده ی آسمانها و زمین، که فرشتگان را رسولانى قرار داد، داراى بالهاى دوگانه و سه‏ گانه و چهارگانه، او هر چه بخواهد در آفرینش مى‏ افزاید، و او بر هر چیزى تواناست‏.

بال فرشتکان نماد و تمثیلی از قدرت حرکتی ملائکه است. برخی فرشتگان 2 بال ، و برخی 3 بال و برخی 4 بال دارند. و خداوند هرچه بخواهد در آفرینش می افزاید. همین عبارت «و هر چه بخواهد در آفرینش مى‏ افزاید» نشان می دهد که برخی ملائکه بالهای بیشتری هم دارند. و این در حیطه ی اختیار و قدرت خداوند است. پس اگر خدیث فوق درست هم باشد بازهم تناقضی با آیه شریف ندارد.


[ پنج شنبه 92/9/21 ] [ 3:10 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب