درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ مريم 

اين مطالب را در وبلاك كفتكو با زرتشتيان نوشتم اما جون بيم آن مي رود كه ايشان مثل سابق نوشته ها را عمومي نكند برايتان اينجا كبي ميكيرم

قاي محترم بر اساس ارائه اسناد جناب عالي!

1. حضرت علي به كفته عمويشان مشمول اون القاب مي شوند ! و وقتي عموي يك فرد ان هم عموي كه صحابه باشد علي را قبول ندارد انتظار نداشته باش باقي مسلمانان قبول داشته باشند (البته نعوذ بالله جون شما روايت مي كنيد ما هم بر اساس منطق شما جواب مي دهيم )

2. بر هيج مسلمان منصفي بوشيده نيست كه حضرت علي در اوايل خلافت ابوبكر رضي الله عنه با ايشان بيعت نكردن اما بعد از جندي نه تنها بيعت كردن بلكه در نهج البلاغه در جاهاي مختلف خلفاء قبل از خود را ستودند آدرس : نهج البلاغه ص 721 خطبه 219 .

پاسخ

سلام عليک . اولاً من در متن اصلي مطلب ، در انتهاي گفتار عرض کردم که ما اصلاً اين روايت را قبول نداريم . اما چون مورد قبول اهل تسنن است ، از باب اقناع مخاطب به وسيله مقبولات ، به اين روايت احتجاج کرديم . ثانياً بله ؛ عباس عموي پيامبر امام علي را دروغگو و خائن ناميد . گرچه سخنان عباس وقتي خلاف گفته ي پيامبر باشد براي ما ارزشي ندارد . پيامبر فرمود علي با حق است و حق با علي است و هيچ گاه از هم جدا نمي شوند تا اينکه بر کوثر بر من وارد گردند . و در روايتي ديگر که علي با قرآن است و قرآن با علي است هر جا که باشد . خوب ، ميگفتم . عباس بن عبدالمطلب ، علي ( ع ) را دروغگو و خائن و ... خواند . و عمر هم گفت وقتي من گفتم جانشين پيامبر و ابوبکر هستم شما مرا دروغگو و خائن و ... خوانديد . حرف ما هم همين است که امام علي که معيار حق است ابوبکر و عمر را به خلافت قبول نداشت . پس حکومت ابوبکر و عمر نامشروع بود . ( اين استدلال از منابع خود اهل سنت است ). اما مورد شماره 2 که فرموديد : در نهج البلاغه در خطبه شقشقيه امير المومنين صراحتاً از ابوبکر و عمر انتقاد ميکند و به روشهاي نامشروع آنان خرده ميگيرد . ( اگر حرف شما درست باشد - که نيست - بازهم مشکلي نيست . حرف ما و شما قابل جمع است . به اين صورت : امام علي حکومت ابوبکر و عمر را نامشروع و غصبي مي دانست اما اگر اين رو نفر صفات خوبي داشتند ، از بيان آنها دريغ نمي کرد . ( بيان صفات نيک يک شخص : به فرض اينکه رخ داده باشد - به معني تأييد خلافت او نيست . در حاليکه مي بينيم امام علي علناً حکومت ابوبکر و عمر را نامشروع ميدانست . ) و البته ميدانيم در آن آدرسي که شما داديد امام علي اشاره اي به ابوبکر و عمر نکرد . بلکه از خوبي برخي دوستان و يارانش تعريف و تمجيد کرد . و شما هم اصرار داريد که اين افراد ابوبکر و عمر بودند ! در حاليکه اين چنين نيست .