درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ سياوش اميرشاهي ، مدير وبلاگ 

خانم مريم سلام عليک ؛

پاسخ کامنت پيشين شما :

اولاً - در باره ي نامگذاري ها ، اگر نامگذاري فرزند به نام ديگران نشانه ي علاقه است ، خوب چرا ابوبکر و عمر نام فرزندانشان را علي نگذاشتند ؟ همچنين امام علي نام فرزندانش را هيچ گاه به نام ابوبکر و عمر و عثمان ( خلفا ) نامگذاري نکرد . درباره ي نام ابوبکر ، هيچ روايت صحيحي وجود ندارد که نشان دهد امام علي فرزندش را ابوبکر ناميده باشد . بلکه ابوبکر لقب فرزند امام علي در ميان مردم بود . درباره ي نام عمر هم روايات اهل سنت دلالت مي کند که خود عمر - خليفه ي دوم - نام خودش را بر فرزند امام علي نهاد - بدون اينکه امام علي اختياري در اين امر داشته باشد . درباره ي نام عثمان هم خود منابع اهل تسنن دلالت دارد که علت اين نامگذاري ، علاقه ي امام علي به عثمان بن مظعون - صحابي شهيد - بود نه عثمان بن عفان - خليفه -

اما شماره 4 :::: آيه اي که فرموديد : الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ ... بنا بر نظر اکثر مفسرين شيعه و سني مربوط به بهشت و جهنم است . ضمناً اگر برداشت شما از اين آيه مربوط به اين دنيا باشد ، پس همسر لوط و نوح را چه ميگوييد ؟ آيا شوهرانشان خبيث بوده اند ( نعوذ بالله ) . يا خيلي از صحابه در زمان پيامبر يا خلفا حد شرعي خوردند در حاليکه همسرانشان لزوماً خلافکار نبوده اند . همچنين بنا بر منابع اهل تسنن عايشه و حفصه بنا بر روايت نبوي و حتي روايتي از عمر بن خطاب به همسران نوح و لوط تشبيه شده اند . پس نمي توان گفت که چون همسر ابوبکر - اسماء بنت عميس - زن پاکي بود ، لزوماً ابوبکر هم پاک بود . نه نميتوان اينطور نتيجه گيري کرد .

اما شماره 5 ::: حکم شماره 4 در اينحا صدق نميکند . دلايلش گفته شد . اما جالب است بدانيد که اهل سنت معتقدند ام کلثوم دختر ابي بکر بود نه دختر امام علي . البته در منابع شيعه ( و برخي منابع سني ) هم رواياتي وجود دارد که دلالت ميکند ام کلثوم دختر امام علي بود . او خردسال بود . عمر از او خوشش آمد و او را از امام علي خواستگاري کرد . امام علي او را به عمر نداد . عمر هم تهديد کرد که اگر او را به من ندهي به اتهام سرقت دستت را قطع ميکنم . امام علي هم مجبور به اين وصلت شد . ( اسنادش از شيعه و سني موجود است )