سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

رهبران گرامی اهل تسنّن مدعی هستند که همگی صحابه بدون استثناء عادل بودند. و به همین علت نقل گناهان صحابه را جایز نمی دانند. ( کلیک کنید ) اما وقتی به کتابهای روایی معتبر اهل تسنّن مراجعه می کنیم در می یابیم که بسیاری از آنان عدالت نداشتند آن چنانکه مورد اعتراض و برخورد صریح عمر بن الخطاب ( رض ) نیز قرار گرفتند . از آن جمله شخصی به نام رویشد ثقفی بود که جزو صحابه بود اما بنا به روایات معتبر از اهل سنّت ، مشروب خوار بود و عمر ( رض ) هم خانه ی او را آتش زده ، او را کتک زد و او را فویسق یعنی فاسق و گنهکار نامید.

 

محمد ناصرالدین البانی بزرگترین حدیث شناس اهل سنت در عصر معاصر  رخ دادن این ماجرا را صحیح و درست دانسته است : 

روى الدولابی فی الکنى عن إبراهیم بن عبدالرحمن بن عوف قال : رأیت عمر أحرق بیت رویشد الثقفی حتى کأنه جمرة أو حمة وکان جارنا یبیع الخمر . وسنده صحیح . ورواه عبدالرزاق عن صفیة بنت ابی عبید کما فی الجامع الکبیرة

محمد ناصر الدین الألبانی ، تحذیر الساجد من اتخاذ القبور مساجد ، ص 49 ، ناشر : المکتب الإسلامی ، بیروت ، چاپ چهارم

همان ، ص 48 و 49 :

وقد حرق عمر بن الخطاب قریة بکاملها یباع فیها الخمر وحرق حانوت رویشد الثقفی وسماه فویسقا

همانگونه که روشن است عمر بن الخطاب ( رض ) رویشد صحابی را فاسق نامید و عزیزان ِ اهل تسنّن هم این مسئله را قبول دارند. در نتیجه یا عادل پنداشتن ِ همه ی صحابه منتفی است یا اینکه عمر بن الخطاب ( رض ) به رویشد ستم کرد . کدام درست است ؟

 


[ یکشنبه 92/3/19 ] [ 4:15 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب