سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

پروردگار به زنان و مردان راستگو  ، وعده ی مغفرت و پاداشی بسیار نیکو داده است : 

سوره ی 33 آیه 35   :

« به یقین، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ایمان و زنان با ایمان، مردان مطیع فرمان پروردگار و زنان مطیع فرمان پروردگار، مردان راستگو  و زنان راستگو ، مردان صابر و شکیبا و زنان صابر و شکیبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع ، مردان انفاق کننده و زنان انفاق کننده ، مردان روزه‏دار و زنان روزه‏دار، مردان پاکدامن و زنان پاکدامن و مردانى که بسیار به یاد خدا هستند و زنانى که بسیار یاد خدا مى‏کنند، خداوند براى همه آنان مغفرت و پاداش عظیمى فراهم ساخته است‏ .  »


راستگویی و صداقت نشانه ی مؤمن واقعی است :

سوره ی 49 آیه 15  

« مؤمنان واقعى تنها کسانى هستند که به خدا و رسولش ایمان آورده‏اند، سپس هرگز شکّ و تردیدى به خود راه نداده و با اموال و جانهاى خود در راه خدا جهاد کرده‏ اند . به راستی که آنها راستگویان اند .  »

 
صداقت یکی از مؤلفه هایی است که در آخرت موجب رستگاری انسان می شود :

سوره ی 5 آیه 119

« پروردگار مى‏گوید: امروز، روزى است که راستى راستگویان ، به آنها سود مى‏بخشد براى آنها بهشت هایی است که نهرها از زیر آن مى‏گذرد، و تا ابد، جاودانه در آن مى‏مانند هم خداوند از آنها خشنود است، و هم آنها از خدا خشنودند این ، رستگارى بزرگ است . »


دیگر آیات شریفه ی قرآن در زمینه ی راستگویی و صداقت :

سوره ی 9 آیه 119 :

« اى کسانى که ایمان آورده ‏اید ؛ از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید، و در زمره ی صادقین و راستگویان باشید . »


سوره ی 33 آیه 24 :

« هدف این است که خداوند صادقان را بخاطر راستی شان پاداش دهد، و منافقان را هر گاه اراده کند عذاب نماید یا ( اگر توبه کنند) توبه آنها را بپذیرد چرا که خداوند آمرزنده و مهربان است . »

آنان که راستگو و درستکار هستند ، هم ردیف پیامبران و شهدا هستند ...

سوره ی 4 آیه 69 :

« و کسى که خدا و پیامبر را اطاعت کند، (در روز رستاخیز،) همنشین کسانى خواهد بود که خدا، نعمت خود را بر آنان تمام کرده از پیامبران و صدّیقان و شهدا و صالحان و آنها رفیقهاى خوبى هستند . »

و بسیاری آیات دیگر ...

همچنین در سنت پیامبر و ائمه علیهم السلام بر اساس احادیث معتبر بیش از 10000 روایات ( از شیعه و سنی ) در ستایش راستی و درستی ( صداقت ) و نکوهش ناراستی و دروغ وجود دارد .


بار پروردگارا ؛ ما را یاری فرما تا در زمره ی راستگویان باشیم ... ( آمین )


[ شنبه 92/2/14 ] [ 7:44 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب