سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

شبهه :
« علی جهت تامین مخارج جنگهایش مجبور بود باج و خراج بیشتری از ایرانیان اخذ کند. طبق گفته مورخین در دوره علی بن ابی طالب و دیگر خلفا از عجم 2 برابر عرب مالیات میستاندند . »

پاسخ :  

همواره عده ای از افراطیان در ملی گرایی ، که محبت ایرانیان نسبت به اهل بیت پیامبر ، همچون خاری در چشمانشان است ، سعی دارند تا به هر طریق ، حتی با گفتن دروغ ، این رشته ی محبت را قطع کنند .


در مورد شبهه فوق با قاطعیت عرض میکنم :

1. بنده با وجود مطالعه ی هزاران برگ سند تاریخی و تحقیق و تفحص در این مورد ، هیچ سند معتبر ( حتی یک سند قابل قبول ) هم نیافتمکه نشانگر صحت این ادعا باشد .

2. امام علی برای جنگها از سوی برخی قبائل شیعه یمنی و عراقی تإمین مالی می شد . نیازی نبود که از دیگران مالیات بیشتری بگیرد . ضمن اینکه بیت المال هم در اختیار امام علی علیه السلام بود .

3. ( به فرض محال ) اگر امام علی علیه السلام از ایرانیان مالیات بیشتر گرفته بود بازهم مشروع بود .
مثلاً در جامعه نمیتوان از یک کارگر ساختمانی و یک کارخانه دار به یک اندازه مالیات گرفت . سرزمین حجاز یک سرزمین خشک و بی آب و علف بود . بر خلاف ایران که کشاورزی و دامداری رونق داشت و فعالیت اقتصادی در حد مناسبی بود . نمی توان انتظار داشت از هر دو طرف به یک میزان مالیات ( زکات یا جزیه ) گرفت .


[ شنبه 92/2/14 ] [ 7:16 عصر ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب