سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟
قالب وبلاگ

متن شبهه :

ازدواج با زنان فرزندخوانده؟
مسلمانان میتوانند با زنان فرزندخوانده هایشان که از فرزندخوانده هایشان طلاق گرفته اند ازدواج کنند (سوره 33 آیه 37) اما مسلمانان نمیتوانند پسری را به پسرخواندگی بگیرند (سوره 33 آیه 4-5).

پاسخ + افشای دروغی که در متن شبهه وجود دارد :

در این دو آیه هیچ تناقضی وجود ندارد. بلکه این دو آیه تکمیل کننده و تأیید کننده ی همدیگرند. اما شبهه کنندگان یا دروغ - که در ادامه افشا می شود - می خواهند بین آیات قرآن اختلاف بیندازند! حال بررسی می کنیم : سوره 33 آیه 37 می فرماید که ازدواج با زنِ مطلّقه ی فرزندخوانده جایز است. یعنی اگر انسانی ، کودکی را بزرگ کند، و آن کودک وقتی بزرگ شد، ازدواج کند و بعد از همسرش جدا شود (طلاق)، در این هنگام آن مرد می تواند با زنِ مطلقه ی فرزندخوانده اش ازدواج کند. (البته با رعایت شرایط ازدواج، مثل رضایت زن و مرد به ازدواج) به هر صورت این مسئله خلاف عقل نیست. و با سوره 33 آیه 4-5 تناقضی هم ندارد. چون این دو آیه می فرماید که فرزندخواندگان، فرزندان واقعی انسان نیستند. (چون ازدواج با زنِ فرزند واقعی حرام است. یعنی پدرشوهر نمی تواند با عروس خود ازدواج کند. اما اینجا بحث فرزندی نیست. بلکه بحث فرزندخواندگی است که ازدواج جایز است.)

به هر صورت در این شبهه نیز دروغی آشکار وجود دارد. شبهه کنندگان گفته اند : مسلمانان نمی توانند پسری را به پسرخواندگی بگیرند ! در حالی که هیچ جای قرآن چنین چیزی نمی گوید. بلکه می فرماید :

خداوند، فرزندخوانده‏ هاى شما را فرزند حقیقى شما قرار نداده است این سخن شماست که به دهان خود مى ‏گویید. امّا خداوند حقّ را مى‏ گوید و او به راه راست هدایت مى‏کند.
آنها را به نام پدرانشان بخوانید که این کار نزد خدا عادلانه ‏تر است و اگر پدرانشان را نمى ‏شناسید، آنها برادران دینى و دوستان شما هستند امّا گناهى بر شما نیست در خطاهایى که از شما سرمى ‏زند (و بى‏ توجّه آنها را به نام دیگران صدا مى‏ زنید)، ولى آنچه را از روى عمد مى‏ گویید (مورد حساب قرار خواهد داد) و خداوند آمرزنده و رحیم است.

روشن است که سرپرستی از یتیمان و قبول کردن آنان به "فرزندخواندگی" نه تنها ممنوع نیست. بلکه امری است که در قرآن و سنت تأکید فراوان بر آن شده است و خود پیامبر هم کسانی را به فرزندخواندگی پذیرفته بودند و آنان را بزرگ کردند. اما قرآن می فرماید که فرزندخواندگان، فرزندان واقعی شما نیستند و آنان را به نام خود نخوانید بلکه بگذارید تا هویت واقعی آنان روشن بماند.


[ شنبه 92/12/10 ] [ 9:19 صبح ] [ Smuslim ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم ، در پی جبران گذشته ام ، در این تارنما بیان خواهم کرد که چرا به اسلام بازگشتم ؟ چرا مذهب شیعه را انتخاب کردم ؟ بدین امید که پروردگارم قلم عفو بر گذشته ام بکشد .
امکانات وب