وبلاگ :
چرا دين اسلام و مذهب شيعه را انتخاب کردم ؟
يادداشت :
آيا امام حسن و امام حسين در حمله به ايران حاضر بودند ؟
نظرات :
0
خصوصي ،
9
عمومي
نام:
ايميل:
سايت:
مشخصات شما ذخيره شود.
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
اين پيام به صورت
خصوصي
ارسال شود.
+
مدير وبلاگ
ضمناً ايراني عزيز ! اگر خيلي به ريچارد نلسون فراى اعتقاد داريد علاوه بر اينکه ايشون گفتن آريايي ها به زور وارد ايران شدند و اين سرزمين رو غصب کردن، حرف ديگه اي هم زدن :
دانش در دوره ساسانى، بيشتر گردآورى مطالب (ترجمه از متون يوناني) بود تا نوآورى. در اين دوره بيش از هر چيز به تأليف و کتابت افسانهها و اسطورهها پرداخته ميشد. (نه توليد علم روز)
مرتضي راوندي به نقل از ريچارد فراي . سند : مرتضى راوندى، تاريخ اجتماعى ايران، انتشارات نگاه، چاپ دوم، تهران 1382، ج 1 ، ص 721
+
ايراني
طبري دروغ ميگه ،فردوسي دروغ ميگه ، فراي دروغ ميگه ، زرين کوب دورغ ميگه ، زيبا کلام دروغ ميگه اثارو کتابها همه دروغن .فقط شما راست ميگيد .هر کس نظرش مخالف شما باشه سفسطه ميکنه دست از اينهمه مغلطه وخلت مبحث برداريد اسنادي هم که بهشون استناد ميکنيد به درد همون رائفي ها وعباسي هاميخوره.در پناه حق
پاسخ
آروم باشيد لطفاً ! فردوسي کي گفته حسنين در جنگ بودن ؟؟؟؟؟ فراي ؟؟؟؟ اولاً براي تاريخ اسلام منبع دست اول فراوونه و مجبور نيستيد به حرفهاي اون ريچارد نلسوي فراي توجه کنيد ! چون اوشون متخصص تاريخ اسلام نبود ! بلکه اطلاعاتش درباره تاريخ ايران بود. مثلاً درباره مهاجرت آرياييان به اين سرزمين ميگه که آرياييانِ مهاجر به ايران نيز همانند اقوام مهاجر به هند، براي تصاحب زمينها و غصب اموال مردم با بوميان جنگيدند. (يعني اين سرزمين رو غصب کردند!) سند : ريچارد نلسون فراي، ميراث باستاني ايران، ترجمه مسعود رجب نيا، انتشارات علمي و فرهنگي، چاپ سوم، تهران 1373، ص 43-44 ---- اقاي زرينکوب هم حرفشون رو سر ما جا داره ولي ايشون تأييد کردن که حسنين در اين جنگ بودن ؟؟؟؟ کو سند ؟ ضمن اينکه حرف ايشون زماني قابل قبوله که از لحاظ تاريخي و اسناد قابل قبول باشه. چون ايشون محقق تاريخ هستن ولي تخصصي در علم رجال و تراجم ندارند. (به هر حال از سخن ايشون بايد سند بديد). زيباکلام کيه ؟ يادم نمياد از رائفي و عباسي اسم آورده باشم ! دست از اينهمه مغلطه وخلت مبحث برداريد ! لطفاً !!!
+
خليج
عبدالحسين زرين کوب در کتاب دو قرن سکوت
مي نويسد:
“فاتحان، گريختگان را پي گرفتند؛ کشتار بيشمار و تاراج گيري به اندازه اي بود که تنها سيصد هزار زن و دختر به بند کشيده شدند.
شست هزار تن از آنان به همراه نهصد بار شتري زر و سيم بابت خمس به دارالخلافه فرستاده شدند و در بازارهاي برده فروشي اسلامي به فروش رسيدند؛ با زنان در بند به نوبت همخوابه شدند و فرزندان پدر ناشناخته ي بسيار بر جاي نهادند.”
پاسخ
خوب ؟ الآن چه چيز ثابت شد ؟ خود قرآن هم منتقد جدي بسياري از سنت هاي عرب است. اگر آنان به کنيزي گرفته شدند هم نبايد چندنفر همزمان با او همبستر شوند. گذشته از اينکه شما لطف کنيد کتاب کارنامه اسلام دکتر زرين کوب را نيز بخوانيد که به منزله ي توبه نامه ايشان است. و بازگشت ايشان به دامان اسلام ... اين کتاب کارنامه اسلام هم قبل از انقلاب (در سال 1348 ) نوشته شد.
+
خليج
اول : حمله و تجاوزگري جايي در اسلام ندارد .
اولا اعراب هميشه شورش گر و ياغي بودند و تحريکات که شما مي گيد ياوه اي بيش نيست در اين دوره ساسانيان ضعيف بودند و اعراب هم به طمع غنيمت و ثروت به ايران حمله کردند و نهايتا مردها رو کشتند و به زن ها تجاور کردند( و اسم حرام زاده ها را گذاشتند سيد ) و کودکان به کنيزي بردند و هر جا که آباداني بود نابود کردند و آتش زدند
تا همين يکي دو سال پيش هم از يکي از مسلمانان افراطي شنيدم تجاوز به زن غيز مسلمان حلال است .... نمونه هاش تو زندان ايران زياد شنيديد
اين رسم اسلام است
پاسخ
براي اينکه حمله و تجاوزگري جايي در اسلام ندارد سند از قرآن ارائه کردم . شما هم سفسطه نکنيد : لطفاً سنت عرب را به پاي اسلام نگذاريد. چون خود اسلام هم بسياري از سنت هاي عرب را نقد کرده است. حال چگونه شد که ساسانيان با ارتش ميليوني خود نتوانستند در مقابل ده هزار عرب که از طول راه خسته و بدون امکانات بودند شکست خوردند ؟؟؟ سيد هم يعني آقا ، چون پيامبر فرمودند : حسن و حسين تو سيد جوانان اهل بهشت هستند. براي همين به فرزندان امام حسن و امام حسين سيد گفته مي شود.اگر سيدها فرزندان تجاوز هستند (!!) پس بايد همه ي خوزستاني ها سيد باشند! که نيستند! يا مثلاً بايد همه ي سوري ها و لبناني ها سيد (شريف) باشند که نيستند ! پس استدلال شما - که سياوش اوستاي عقب مانده ي ذهني اولين بار آن را مطرح کرده است - عقلاني نيست. علاوه بر اينکه هيچ سند تاريخي براي حرفتان وجود ندارد.همچنين جان و مال و ناموس افراطيوني که با اسلام سر ستيز دارند ؛ محترم نيست. و ما به زودي ريشه ي دشمنان اسلام را قطع خواهيم کرد. سپاس
+
خيمه گاه اباالفضل(ع)
سلام
روايت حضور امام حسين و حسين عليهما سلام هم مشكل رجالي دارد و هم دلالي فلذا به لحاظ علمي منقطع و فاقد ارزش علمي مي باشد،
دوستان هم بدنبال اين نباشند به زور يك مطلب مبطلابه را تحميل كنند
اگر كسي به دنبال حقيقت هست، اين موضوع را حقير با بررسي در سايتم تفضيل داده هم و مي توانند از لينك زير پيگير باشند
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/86/Post/2195
+
خيمه گاه اباالفضل(ع)
خامسا اگر شما بدنبال اين هستيد باز هم با متمسك قرار دادن مشاوره سعي در فضيلت تراشي براي عمر باشيد باز هم سخت در اشتباهيد زيرا اگر مولا علي حكومت عمر را قبول داشت و مشروع مي دانست بايد در غزوات او هم شرك مي كرد كه حتي بزرگ نواصب عالم ابن تيميه هم منكر حضور مولا علي در غزوات خلفاي ثلاثه شده است ثلاثون حروب جمل صفين نهروان كه تفضيل ان در لينك زير مي باشد
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/83/Post/1919
اما سوال ما از شما اين است اگر نهج البلاغه معيار شما براي فضيلت تراشي هست چرا فقط به يك جا احتجام مي كنيد، خوب خطبه 3 كه همان خطبه شقشقيه هست را هم مي خوانيد كه علماي شما به متق بودن ان هم تصريح داشته اند
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/83/Post/2018
وحالا اگر شما مصادر ما را قبول نداريد حداقل ملزم به اصح الكتب خودتان بعد كتاب الله يعني صحيحن باشيد انجا كمه مولا در مورد خلفا مي فرمايند
فرايتماني كاذبا اثما خائنا و غادرا، و يا به روايت بخاري هم رجوع مي كرديد كه مولا علي ع حاضر نبو.دند چهره عمر را ببينند كراهيه لمحضر عمر،
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/289/Post/2061
در نتيحجه ما از شما تقاضا داريم قبل خواندن خطبه كمي در پيرامون صدر اسلام تحقيقي داشته باشيد تا خدايي نكرده مصالح خودتان و خلفا را به چالش نيندازيد
اجركم عندالله
پاسخ
سلام برادر . ممنون از حمايت شما
+
خيمه گاه اباالفضل(ع)
سلام
با تشكر از برادر گرامي امير،
برادر عزيزم اولا كه موضوع تاپيك در ارتباط با حضور حسنين عليهما سلام در غزوات دورا خلفا هست، كه اين مطلب به تصريح حضرت امام خميني ره در كتاب مكاسب المحرمه خودشان اين مطلب هيچ سند صحيح ندارد و در كتب شما هم هين منبع معتبري انرا با سند صحيح مطرح نكرده است فلذا اين موضوع به لحاظ تاريخ در كتب شما دوستان و برادران اهل سنت هم مطرود هست
********************.
اما حضرت عالي فرموديد كه مولا علي ع به عمر بن خطاب در اين جنگ مشاوره داده است، خوب اولا اين به ضرر شما هست زيرا امده ايد ذم كنيد نفهميديد كه ما را مدح نموديد زيرا اين عدم بي ثباتي و بي بضاعتي عمر بن خطاب در مسائل استراتزي جنگي را مي رساند كه به عنوان يك خليفه شرايط طراحي افند و پدافند غير عامل را نداشته است و متوسل له امير المومنين شده است،
ثانيا اين مطلب شما را هم مهر بطلان مي زند كه مدعي هستيد عمر ايران را فتح كرد زيرا تئوريزي و طراحي استراتزي از جانب مولا علي ع نشان از اين دارد كه ايران به واسطه مولا ع فتح شد و نه عمر همان گونه كه عمر هم گفت لو لا سيف عليا لما قام عمود الاسلام، شما هم بايد به گفته عمر ملزم شويد زيرا عمر گفت اگر شمشير علي ع نبود عمود اسلام استوار نمي شد
ثالثا اگر بدنيال اين هستيد كه با مشاوره دادن فضيلت تراشي يبراي عمر بن خطاب كنيد بايد بدانيد سخت در اشتباه هستيد زيرا در اين صورت بايد بگوييد فرعون هم با توجحه مي اينكه شرك اكبر مي گفت و نداي ان ربكم الاعلي سر مي داد و حضرت موسي در دربار او بوده و به او مشاوره مي داده فلذا بايد قائل بر اين هم باشيد فرعون نيز از مقربان الهي هست در نتيجه اين نتيجه گيري شما هم اشتباه از اب در امد
رابعا اگر هم مولا مشاوره داده است به خاطر حفظ حكومت اسلامي بوده است زيرا نامه اوليه براي شروع جنگ از ايران بود كه وقتي نامه به دست عمر رسيد عمر از ترس دندان هايش به هم مي خورد كه مولا براي حفظ حكومت اسلامي مشاوره داد و ما دوست داشتيم شما جرات مي كرديد ترس و لرز عمر و بهم خوردن دندانش را هم متذكر مي شديد
پاسخ
سلام . از اينکه در مباحث ما را ياري مي کنيد سپاسگزارم .
+
امير
تفکر و تحليل هاي شخصيتون جالب بودن ...
ولي در اکثر جاها با حقيقت خيلي فاصله دارن!!!
نکاتي که متوجه آن نيستيد اينه که عمر بن خطاب بعد از مشاوره با علي بن ابي طالب نسبت به لشکر کشي به ايران تصميم گيري کرد ....
لطفا اطلاعات تاريخي خود رو قبل از هر تحليلي تکميل کنيد تا اينکه مطلبتون براي خواننده سودي جز خنداندن داشته باشد
پاسخ
ممنونم از حضورتون . هميشه د وبلاگ من راه بحث منطقي باز است . خوشحالم که خنده اي از سر مسرّت تقديم وبلاگ من کرديد . اما بحث مشاوره ، من در نهج البلاغه در ترجمه دکتر شهيدي خواندم که اين مشاوره در جنگ روم بود نه ايران . ضمناً عمر مشورت خواست و امام علي هم مشورت دادند . خوب اين يعني در جنايت شريک اند ؟ اصلاً آيا لشکر کشي = جنايت است ؟ و آيا حضور در يک مکان به معني رضايت به همه ي محتويات و رفتارهاي حاضرين در آن مکان است ؟سپاس از حضورتان .